تحرکات کاندیداها هیجده روز مانده به انتخابات در کهگیلویه و بویراحمد
آنچه که در بسته خبری انتخاباتی تابناک کهگیلویه و بویراحمد منتشر می شود نگاهی اجمالی به تحرکات انتخاباتی کاندیداها است که واقعیاتی از جو سیاسی این روزهای استان را نشان می دهد.
کد خبر: ۸۱۹۶۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۵ 02 February 2020
هر چه به زمان انتخابات نزدیک تر می شویم تحرکات کاندیداهای نمایندگی مجلس که توانسته اند از فیلتر شورای نگهبان عبور کنند ، بیشتر می شود و تمام تلاش خود را برای جذب آرای حداکثری به کار گرفته اند . در این بین برخی از کاندیداها تبلیغات گسترده تری دارند و برخی هم چندان حوزه تبلیغات را جدی نگرفته اند و منتظر سرنوشت خود در انتخابات مانده اند.
آنچه که در بسته خبری انتخاباتی تابناک کهگیلویه و بویراحمد منتشر می شود نگاهی اجمالی به تحرکات انتخاباتی کاندیداها است که واقعیاتی از جو سیاسی این روزهای استان را نشان می دهد.
حمله موشکی به عدل هاشمی! / تو پدری می کردی باید ۱۰ نماینده تا الان پرورش می دادی
عدل هاشمی پور در جمع مردم چاروسا با اشاره به بداخلاقی‌های انتخاباتی در کهگیلویه گفت: در یک سخنرانی گفتم ۱۲۰ میلیون متر مکعب آب از سد مارون برای پشت سد ۵۰ میلیون متر معکب برای صنعت، ۵۰ میلیون متر مکعب برای چنگلوا و سوق و مابقی را به سایر نقاط تخصیص می دهم آمدند صحبت ها را قیچی و میلیون را به تومان تعبیر و در فضای مجازی منتشر کردند.
هاشمی پور با زننده خواندن چنین رفتارهایی افزود: مسیر را به کدام سمت و سو می برند؟
وی خطاب به رقیب انتخاباتی گفت: اگر برایتان این دور مهم است تا کار ثواب کنم کنار بروم خداحافظی کنم بماند برای شما ولی آیا واقعا سیر خواهی شد؟
کاندیدای انتخابات مجلس در حوزه کهگیلویه بیان داشت: بگذارید نوکری کنیم برای مردم بعد از من هم یک جوانتر بیاید نوکری کند.
وی ادامه داد: تو پدری می کردی باید ۱۰ نماینده تا الان پرورش می دادی .
عدل هاشمی پور با بیان اینکه مزاحم می شوند نمیگذارند به مردم خدمت کنم گفت: من تشنه قدرت نیستم سیر مسؤولیت ام.
وی افزود: به برکت نظام اسلامی فرمانده گردان، تیپ، ستاد مهندسی بودم شهردار بودم ، در سدسازی، مترو، تونل، راهسازی پتروشیمی، اوقاف و.. بودم اجازه دهید با ارتباطات چند کار اساسی شروع کنم.
هاشمی پور با اشاره به واکنش ها نسبت به اجرای پروژه ها گفت: باند اضطراری فرودگاه را شروع کردم موشک زدنند که چرا؟ فسفات چرام را شروع می کنم موشک می زنند! دست بردارید از این رفتارها.
وی در پایان گفت: دعا کنیم خداوند دین و دنیای ما را نگه دارد و عاقبت ما را بخیر کند.
موحد: اگر کسی سیلی خورده است من بودم
سید محمد موحد نامزدیازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در نشست با برخی مردم حوزه انتخابیه در واکنش به مطالب گفته شده در روزهای گذشته با کنایه گفت : هروقت کسی داد و بیداد می کند بدانید از چیزی عصبانی است .
موحد با بیان اینکه نمی خواهم فضای انتخابات و فضای منطقه را بسمتی سوق بدهم ویا نکته ای را گفته باشم افزود: ما به دوستانمان توصیه می کنیم وخواهش میکنیم ودست همه را می بوسیم که هرکس هرچه به ما می گوید مجاز است ،اشکال ندارد ،چراکه ما از این حرفا زیاد شنیدیم مایقین داریم کسی که عصبانی است و داد می کشد یک نگرانی دارد.
وی ادامه داد : ما احساسمان این است نظام ما نظام جمهوری اسلامی برپایه مردم سالاری است و مردم براساس شعور و فهم سیاسی دارند و ما به فهم وشعور مردم توهین نمی کنیم وبراین باوریم مردم با فهم وشعور خود تصمیم می گیرند و از تصمیم مردم هم عصبانی نمی شویم .
موحد با انتقاد از برخی مطالب گفته شده مثلا بعضی می گویند فلانی برای نظام یک سیلی هم نخورده است گفت: سیلی اگر کسی خورده باشد من بودم که چه قبل و چه بعداز انقلاب برای نظام سیلی خوردم وافتخار می کنم ونمی خواهیم مزد ان را بگیریم .
وی گفت:حتی اگربدترین فحش را به من دادند شما سکوت اختیار کنید و برای رسیدن به انتخاباتی پرشور از این عصبانیت ها چشم پوشی کنید.
زارعی : گذشتگان جرأت نمی‌کردند که بین مردم حضور پیدا کنند
عصر امروز (یکشنبه ۱۳ بهمن ماه ۹۸) نشست جمعی از فرهنگیان شهرستان‌های بویراحمد و دنا با حضور غلام محمد زارعی نماینده بویراحمد و دنا در یاسوج برگزار شد.
زارعی در این نشست به شرایط سخت اقتصادی کشور و تحریم‌ها گریزی زد و گفت: عزیزان بدانید و خوب هم بدانید که ما در یک دوران سخت جنگ اقتصادی هستیم. از طرفی مطالبات مردم زیاد و البته به حق، منابع محدود و چه شب‌هایی نخوابیدیم و چه روزهایی که کنار مردم بودیم و با آنها حرف زدیم و گفت و گو کردیم، و این ۸ سال نمایندگی من دارای یک کارنامه مشخص است و نمی‌خواهم در باره آن فعلاً صحبتی کنم.
وی افزود: اگر امروز با انرژی مضاعف کنار شما مردم قرار گرفته‌ام و احساس خستگی ندارم به این دلیل است که محبت و صمیمت مردم را می‌بینم.
غلام محمد زارعی در ادامه با بیان اینکه جامعه فرهنگی منهای قومیت، حزب و گروه‌های سیاسی تعریف می‌شوند، اظهار کرد: همه مردم ما زیر یک پرچم هستند و هیچ وقت در این دوره‌ها محدودیتی ایجاد نکردیم و به قومیت‌ها دامن نزدیم و همیشه هم با مردم شفاف صحبت کردیم و هیچ وقت در پستوها هم با مردم حرف نزدیم و نمی‌زنیم.
نماینده بویراحمد و دنا گفت: خوشحال هستم هیچ بخشی و یا روستایی از برنامه ریزی برای توسعه و از سرکشی و بازدید، برای گفت و گو و حرف از توسعه در آینده بی بهره نیست.
وی گفت: بنده عضو کمیسیون فرهنگی مجلس بودم و همیشه با صدای رسا فریاد می‌زدم که معلمان پیامبر و روشنی بخش جامعه است و جامعه را به سوی درستکاری هدایت می‌کند و باید مطالبات آن فدای این جناح و آن جناح نشود.
وی افزود: در میان همه گلایه‌ها و انتقادات به حق و غیرحق یاد گرفتم که مسیر درست را با همراهی مردمی طی کنم. و حتماً مردم فرق خدمت و قدرت طلبی را می‌دانند و بین این دو تفاوت فاحشی است.
زارعی گفت: در طول این ۱۶ سال گذشته با نام یا زهرا (سلام الله علیها) حرکت کردیم و این جریان مردمی را به نام مقدس آن بی بی دو عالم مزین کردیم و به پاسداشت این نام عزیزسعی کردیم که اخلاق مدار باشیم و به دنبال این بودیم که در جامعه آرامش وجود داشته باشد و در یک بستر منطقی و کاملاً آزادنه حرکت کنیم و هیچ آزار سیاسی هم به کسانی نرساندم و نمی‌رسانم. و ان شاء الله به مدد حضرت زهرا (سلام الله علیها) بر همین مدار حرکت خواهیم کرد و این مسیر نورانی را ادامه می‌دهیم. همه باید بدانند که نام زهرا (سلام الله علیها)، یاد او و راه او سعادت بخش است. و مسیرهای سخت را همواره و چالش‌ها را از میان بر می‌دارد.
وی با بیان اینکه از همان ابتدا سعی کردیم که خودمان را کنار مردم ببینیم، افزود: در هر جا حضور پیدا می‌کنیم، مردم فقط مطالباتشان را طلب می‌کنند. شاید گذشتگان جرأت نمی‌کردند که بین مردم حضور پیدا کنند، اما با انتخاب این مسیر که نام زهرا سلام الله علیها بر آن قرار دارد. مطالبات بر زمین مانده مردم را احیا کردیم و وقتی مطالبات احیاء شد، من و سایر مسئولان مجبور به پاسخگویی شدیم و اگر زمینه‌ی توسعه‌ی فراهم شده و شکل گرفته است به دلیل همین مطالبه گری ها است.
زارعی در پایان گفت: عزیزان من هر چه به روزهای آخر نزدیک می‌شویم، بعضی‌ها تخریب‌ها را شروع می‌کنند و شایعه پراکنی می‌کنند، لذا از همه شماها می‌خواهم که با همان روحیه اخلاق مدارانه فعالیت کنید، دروغ و تخریب کار آدم‌های عاجز است، آدم‌هایی که تمام همتشان تخریب است و کاملاً ااخلاق مدارانه جامعه را به سمت گفتمان مورد دلخواه بکشانید.
حسینی : ما نوکریم و اگر بی ادبی کردیم باید سیلی بخوریم
سید قدرت الله حسینی کاندیدای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه گچساران و باشت در جمع مردم باباکلان گفت: امروز توفیقی است که در خدمت مردم عزیز باباکلان باشیم و تقدیر و تشکر دارم از حضور خانواده شهدا که در جمع ما حضور دارند.
وی ادامه داد: همه ما باید بدانیم مدیون این مردم هستیم اما متاسفانه نااهلان در طول این چهل سال نفوذ کردند و این افراد در دولت و مجلس و جاهای دیگر نفوذ کردند و بدانیم معاویه ها کم نیستند و این ما هستیم که باید هوشیار باشیم.
حسینی اظهار کرد : همگان به خوبی مشاهده کردیم در این مجلس کسی دغدغه مردم را نداشت و مشاهده کردیم شورای نگهبان ۹۰ نفر از نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی را رد صلاحیت کرده است و بدانید شورای نگهبان کسی را بی دلیل رد صلاحیت نمی کند و این خودشان و عملکرد آنها است که آنها را رد صلاحیت کرده اند اگر من نیز رد صلاحیت شوم حتما مشکلی داشته ام.
حسینی در ادامه با اشاره به صحبت هایی که به نقل از وی می شود که در گذشته گفته است اظهار کرد: از قول من گفته اند که من در زمان نمایندگی ام گفته ام مردم باباکلان کوچ کنند و به گچساران بروند و بدانید و آگاه باشید این حربه انتخاباتی برای تخریب است که حتی یک آدم دیوانه هم چنین حرفی نمیزند و همه مسوولان نظام باید دغدغه این مهم را داشته باشند که امکانات رفاهی را برای روستاها فراهم کنند تا از مهاجرت جلوگیری کنند.
حسینی ادامه داد: مگر می شود در شهر دامداری کرد؛ مگر می شود در شهر باغداری کرد؛ مگر می شود من چنین حرفی زده باشم؛ من در پیچاب پنج ناخنم در آمد اما گفتند من گفته ام راه نباید به پیچاپ میرفت که دوستان فراموش کرده اند من پیگیر جاده آن منطقه بوده ام.
سید قدرت حسینی خاطرنشان کرد: من از جنس شما هستم و زندگی من قبل از نمایندگی و بعد از نمایندگی یک زندگی معلمی بوده است و هیچ تغییری در زندگی من و خانوده ام صورت نگرفته است.
حسینی افزود: زندگی من و اطرافیانم یک زندگی معمولی مانند شما است و همواره اعتقاد داریم همه مردم یکسان هستند و برابر.
حسینی خاطرنشان کرد: بدانید ما نوکر مردم هستیم و بعد از آن هم نوکر و خادم مردم خواهیم ماند و وظیفه نمایندگی مردم نیز نوکری مردم است و این شما مردم هستید که ارباب مسوولین هستید و هر نوکری که بی ادبی کرد و خدمت بی منت انجام نداد این مردم سیلی محکمی به آنها خواهد زد.
حسینی افزود: به من به عنوان یک نوکر نگاه کنید و اگر خوب عمل نکردیم ما را کنار بگذارید.
سید قدرت حسینی اظهار کرد: من و خانواده ام ثابت کرده ایم که چگونه بوده ایم و ما نیز درد بیکاری را می دانیم و اعتقاد داریم خانواده ما و خواهران و برادران و فرزندان ما نسبت به دیگران ارجحیت ندارند.
وی خاطر نشان کرد: من در طول عمرم یک مورد اگر کاری برای کسی انجام داده باشم منت نگذاشته ام و اگر کاری انجام داده ام آنرا وظیفه خود دانسته ام اما شما یک مورد را پیدا کنید که پس از رأی آوردن از مخالفین خود استفاده کرده باشد و در همین حوزه بویراحمد ۱۲ نفر مدیر شدند که برخی از آنها نیز کاندید هستند و خیلی از قشقایی ها نیز به من رای ندادند اما چند نفر از آنها مدیر شدند و این هیچ منتی نیست.
نگاه پست طایفه ای به نیروهای انسانی استان آسیب زده است
مهدی روشنفکر کانیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا در جمع مردم سادات محمودی اظهار داشت: نان عده‌ای غوغا زیست و ضد وحدت در تفرقه، جدایی و اختلاف مردم است. وی تاکید کرد: نگاه پست منطقه‌ای و طایفه‌ای عامل آسیب دیدن سرمایه‌های بی‌بدیل انسانی در این استان شده و استان ما را از فرزندان برومندش محروم ساخته است.
روشنفکر خاطرنشان کرد: ما دست هرکس که دل درگرو آبادانی بویراحمد و دنا دارد رامی‌فشاریم و برخلاف گذشتگان از منطقه، طایفه،‌ نژاد و لهجه او نمی‌پرسیم، در به روی همه نخبه‌گان و متخصصان و دلسوزان استان کهگیلیویه وبویراحمد باز است.
زینل زاده : این روزها کاندیداها مثل بلبل چهچهه می زنند / اگر یک ویژگی دارم صادق بودنم است
اردلان زینل زاده در جمع اهالی روستای آبکل با اشاره به اینکه در کشور و حتی در استان و شهرستان نسبت به امثال ما بی اعتماد هستند، گفت:  امروز هر شخصی که  ردای کاندیداتوری  را دارند مردمان ما نگاه اعتمادی به آنها ندارند.
زینل زاده ادامه داد:  این گونه نگاه در شهرستان گچساران و باشت و در  روستاهای باباکلان، اّبشیرین، خیرآباد و دیگر روستاها  و در تمامی اقوام از جمله لر، ترک، بختیاری، بهبهانی و تمامی کسانی که در این شهرستان‌ها زندگی می‎‌کنند و شهروند هستند به عیان قابل رویت است.
این کاندیدا  با بیان اینکه مردم ما در گچساران و باشت معذب هستند چرا که   عده ای از پر خوری سوء هاضمه و عده ای دیگر دچار سوءتغذیه شدند.
زینل زاده  خاطرنشان کرد: به کلام زینل زاده نباید اعتماد کرد چرا که این روزها کاندیداها مانند بلبل چهچه می زنند.
وی ادامه داد: کلام خوب، خوب است و تنها خواسته من از شما این است که گذشته را ببینید و عملکرد آنها را ببیند ما مخالف هیچ شخصی نیستیم ما مخالف تفکر و عملکرد آنها هستیم.
این کاندیدا اذعان کرد: نگاه ما این است که  باید فرصت های شغلی به صورت عادلانه تقسیم شود و لر و ترک و بهبهانی و بختیاری و اصفهانی و خوزستانی  همه به یک نگاه دیده شوند.
زینل زاده ابراز کرد: ما قول می دهیم عامه مردم را پشیمان نکنیم و از مشکلات عبور خواهیم کرد.
این کادیدای دور یازدهم مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ما این شرایط را در شهرداری به وجود آوردیم و تلاش ما بر امیدوار کردن مردم بودیم.
زینل زاده تصریح کرد: انشالله ما عملگرا باشیم و شما از رای خود پشیمان نشوید.
وی خاطرنشان کرد: شهروندان بسیاری  در سال ۸۲به من در شورای شهر  رای دادند و از رای خود پشیمان نشده‌اند،امیدوارم  هم امسال پشیمان نشوید.
زینل زاده گفت: هر آنچه که بیان کردم صادق بوده و اگر یک ویژگی که من دارم صادق بودنم است.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
اقبال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
چرا از کاندید جوانان نجات نیا نمی نوبسید
معلم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
بخدا قسم باید برای کهگیلویه مرثیه خواند چرا آقای سید موحد می خواهند روی کدام طرح وپروژ ومنابع کارکنند که از دستمان خارج و بچه ها ودختران جوان برای جهاز خود مجبور به گوجه چینی درشهر همجوار که سید نماینده آن شهرستان نیز بود .و همچنین نبود آب شرب گاز جاده و که ایشان می توانست کهگیلویه را به قطب کشاورزی و یا صنعتی تبدیل کند افسوس که انرژی های انسانی ومنابع آب خاک درخدمت خوزستان وماشاهذ تشنگی درباری مهاجرت و عقدهای بیست ساله که ایشان خاطر ه خوبی برای این نسل که بیست سال پیش رای دادند امیدی حاصل نشد. وااسفا به کدام خدمت ایشان صحه گذاریم نفرین برایان حقیر باد ..اگر دروغ میگویم
تازه داماد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
جناب هاشمی چندین بار خیرین بر حسب اینکه شما نماینده یک منطقه محروم هستید تعدادی جهیزیه به شما دادند که به دست زوج های نیازمند برسانید، لطفا شفاف سازی کنید،چرا هیچ وقت فراخوانی زده نشد که زوجین مدارک خود را به دفتر شما تحویل دهند
باند بازی تاکی ، یعنی باید واقعا دنیایی شما سیاسیون اینقدر پست شده که در تقسیم کمک وسایل زندگی یک جوان نیازمند هم بوی گند سیاست حس شود
یک نفر در یک سال ۳ بار جهیزیه از کمیته امداد و بنیاد و دفتر نماینده بگیرد و دیگری هیچ چیزی گیرش نیاید.
آیا جهیزیه ای که خیرین بنابر اعتماد به شما دادند باید برحسب مساعل سیاسی به دست کسانی برسد که کارمند هستند.
بله،شاید کارمند هم نیاز داشته باشد،ولی زوج کارگر بی بضاعت آیا نباید در اولویت باشد.
خواهان اجرای عدالت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
جناب آقای هاشمی من به این دلیل به شما رای نمی دهم،چرا که در بحث استخدام های ادارات گاز کهگیلویه و لنده عدالت رعایت نشد.
شما جایی گفتید گاز به مناطق دیشموک و قلعه رییسی بردید و گفتید چندین جوان هم جذب میشوند تحت عنوان گازبان و این خدمت بزرگی است.
جناب هاشمی همه زحمتی که در بحث گاز کشیدید با نگاه صفر سیاسی باطل کردید
شما امتیاز جذب نیرو از وزیر گرفتید، پس اگر می خواستید بر مدار دلسوزی و عدالت حرکت میکردید می بایست شرایط رای برای رقابت بچه های منطقه کهگیلویه در یک آزمون محیا میکردید .
اگر جذب نیرو های گازبان در کهگیلویه و لنده طبق یک رویه قانونی می بود شک نکنید مردم قدردان هستند و این نگاه عدالت گونه را بی پاسخ نمی گذاشتند
ولی جناب هاشمی شما چه کردید، آمدید و دقیقا کاری که نمی بایست انجام می دادید گ،انجام دادید
گفتید چون خودم در گازرسانی دخیل بودم پس باید نیرو ها را هم خودم معرفی کنم
و حال بدانید من نیز به دلیل این رفتار زشت سیاسی هرگز به شما رای نمیدهم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
فکر کنم منظور "خواهان اجرای عدالت" در کامنت بالا نگاه صرف سیاسی بوده و اشتباها نوشته نگاه صفر سیاسی!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
سوال ما از آقای موحد این است مدت چهار دوره مجلس برای کهکیلویه بهمئی چرام ولنده چه کاری کردید که الان قابل دفاع باشد زمان جبهه و جنگ کجا بودید سابقه دفاع از انقلاب و حضور در جبهه را دارید ؟سید ما عملکردی از شما نمی بینیم عزت زیاد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
هر نماینده ای یه دور یا دو دور برای حوزه انتخابیه اش کاری نکرد ده دوره دیگه هم باشه همون آش و همون کاسه آقای موحد چهار دوره نمایندگی چه عملکرد قابل دفاعی دارید خواهشها اینو پاسخ دهید نه جواب هاشمی را بدهید نه اینقدر از خود گذشتگی کنید دعواهای انتخاباتی و اون همه دعوای خیابانی هنوز تو ذهن ها باقیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
موحد وعدل هر دو تا آدم مرموز سیاسی وباندباز وپارتی بازهستندهرچند میدونم برنده انتخابات هم یکی ازهمین دوتاست ولی رای ندیم بهتره
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار