گزارش سفر معاون رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد
رئیس سازمان برنامه و بودجه برای تودیع و معارفه رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و افتتاح چند طرح وارد کهگیلویه و بویراحمد شد.
کد خبر: ۸۱۹۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷ 03 February 2020

تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، رئیس سازمان برنامه و بودجه برای تودیع و معارفه رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و افتتاح چند طرح وارد کهگیلویه و بویراحمد شد.

 

 

رئیس جدید سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان معرفی شد
۱۳۹۸/۱۱/۱۴ - ۱۴:۳۶

پایان بخش نشست شورای برنامه ریزی استان و ستاد اقتصاد مقاومتی معارفه رئیس جدید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد بود..

محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در این مراسم ضمن تشکر از زحمات حسن نوروزی رئیس سابق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گفت: از تلاش‌های دوماهه علی شهابی نسب بعنوان سرپرست سازمان تشکر می کنم و آقای شهابی با توجه به تجربیات و شایستگی که دارد در یکی از استانهای کشور استفاده خواهیم کرد.

در این مراسم "علی سلحشوری" با حکم نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به عنوان رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد منصوب و جایگزین حسن نوروزی شد.

نوروزی حدود دو ماه است که به عنوان رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس منصوب شده است‌.

طی دو ماه گذشته علی شهابی نسب سرپرستی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد را برعهده داشت.

درخواست استاندار از معاون رئیس جمهور /  هدیه دهه فجری دولت به کهگیلویه و بویراحمد / رئیس جدید سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان معرفی شد

هدیه دهه فجری دولت به کهگیلویه و بویراحمد
۱۳۹۸/۱۱/۱۴ - ۱۴:۲۴

با امضای تفاهم‌نامه سه جانبه بین محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و حسین کلانتری استاندار کهگیلویه وبویراحمد سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی ویژه خانواده های محروم و کم بضاعت این استان ساخته خواهد شد.

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه هم در این نشست شورای برنامه ریزی و توسعه کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد که این تعداد واحد مسکونی ظرف کمتر از یک سال ساخته خواهد شد.

نوبخت تصریح کرد: ساخت این واحدهای مسکونی با پشتیبانی مالی سازمان برنامه وبودجه انجام خواهد شد.

وی این واحدهای مسکونی را هدیه ویژه دولت در چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به مردم وفادار و قدرشناس این استان دانست و از استاندار کهگیلویه وبویراحمد خواست که ساخت این واحدها بصورت عادلانه در همه بخش ها و شهرستان های استان انجام شود.

لازم به توضیح است تعهد دولت در خصوص ساخت این واحد های مسکونی 2 هزار واحد بود که پس از درخواست استاندار این تعداد به 3 هزار و پانصد واحد افزایش یافت.

درخواست استاندار از معاون رئیس جمهور /  هدیه دهه فجری دولت به کهگیلویه و بویراحمد / رئیس جدید سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان معرفی شد

تخصیص ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل جاده ملی پاتاوه – دهدشت

نوبخت همچنین در این نشست تاکید کرد که اعتبار مورد نیاز برای تکمیل جاده ملی پاتاوه – دهدشت به مبلغ حدود ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از سوی سازمان برنامه و بودجه تامین خواهد شد.

 وی تصریح کرد: با تخصیص این میزان بودجه این محور ملی و شریانی تا دهه فجر سال آینده افتتاح و بخش های زیادی از این استان بویژه شهر دهدشت از بن بست خارج خواهد شد.

درخواست استاندار از معاون رئیس جمهور /  هدیه دهه فجری دولت به کهگیلویه و بویراحمد / رئیس جدید سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان معرفی شد

ساخت سه طرح بزرگ اقتصادی با مشارکت بانک ها

رئیس سازمان برنامه و بودجه همچنین به ظرفیت ها و استعدادهای نهفته اما شکوفا نشده در کهگیلویه وبویراحمد در بخش های مختلف اشاره کرد و گفت: این سازمان و دولت از طرح های مهم ، کلان و تاثیرگذار در زندگی مردم با عزم راسخ حمایت خواهد کرد.

وی یادآور شد: استانداری کهگیلویه وبویراحمد با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان سه طرح مهم اقتصادی  بزرگ را به سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام کند تا نسبت به تامین منابع آن ها با اعمال ماده ۵۶ و با حمایت های بانکی اقدام شود.

نوبخت نسبت به تامین اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل و کمک به تسریع طرح های عمرانی و اقتصادی مشمول اقتصاد مقاومتی از سوی سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد و گفت: دستگاه های اجرایی این استان با اطمینان نسبت به واگذاری این طرح ها به بخش خصوصی اقدام کنند.

وی همچنین استفاده از ظرفیت های قانونی بویژه بند "و" تبصره پنج بودجه برای تهاتر و بدهی های دولت به پیمانکاران در طرح های عمرانی و اقتصادی در این استان را یادآور شد و گفت: سازمان برنامه و بودجه هر میزان اعتبار و رقم اعلامی از سوی استاندار و مسئولان کهگیلویه وبویراحمد را در این زمینه متعهد خواهد شد.

روش های فاینانس داخلی برای پروژه های کلان عمرانی ، ظرفیت بند «و» تبصره پنج بودجه، اسناد خزانه اسلامی و همچنین تبصره ۱۸ قانون بودجه و کمک های فنی و اعتباری از جمله ظرفیت ها و فرصت های قانونی مندرج در بودجه سالانه کل کشور بویژه ظرف سال های ۹۶، ۹۷ و ۹۸ بوده است.

وی همچنین بر ضرورت بازآفرینی مناطق حاشیه ای و بافت های فرسوده در شهرهای مختلف استان بویژه شهر یاسوج تاکید کرد و گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی و همچنین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان نسبت به تامین زیرساخت ها و رفع مشکلات این مناطق در اسرع وقت اقدام کنند.

 رئیس سازمان برنامه و بودجه ساخت موزه دفاع مقدس در شهر یاسوج را یادآور شد و گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز این طرح را در اولویت کاری خود قرار دهد.

نوبخت با اشاره به ضرورت افزایش تعداد پروازهای فرودگاه یاسوج و خروج آن از رکود در اسرع وقت گفت: این موضوع را در دولت مطرح و برای رفع مشکلات و موانع آن با مسئولان مربوطه به صورت ویژه پیگیری خواهیم کرد.

در دست ساخت بودن افزون بر ۲۰۰ کیلومتر راه
۱۳۹۸/۱۱/۱۴ - ۱۴:۲۰

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور که نوبخت را در سفر امروز به یاسوج همراهی می کند نیز گفت: محور پاتاوه – دهدشت تنها یک پروژه استانی با برکات و ارزش خاص استانی نیست بلکه یکی از شریان های اصلی کشور و نقطه اتصال مرکز کشور به بنادر جنوب بویژه بندر امام خمینی محسوب می شود.

خیرالله خادمی تصریح کرد: این محور یک نقطه جدید اتصالی از زاگرس محسوب می شود و به طور قطع زمینه توسعه و سرمایه گذاری بر روی این محور از اولویت های مهم وزارت راه و شهرسازی است.

درخواست استاندار از معاون رئیس جمهور /  هدیه دهه فجری دولت به کهگیلویه و بویراحمد / رئیس جدید سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان معرفی شد

خادمی میزان اعتبار هزینه شده از زمان اجرای این طرح را تاکنون افزون بر ۶۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و اظهار داشت: بر اساس محاسبات روز این رقم افزون بر ۲ هزار میلیارد تومان برآورد می شود.

وی بیان کرد: این محور به طول ۱۳۶ کیلومتر دارای چهار قطعه است که ۲ قطعه اول ان در سال های اخیر به بهره برداری رسید.

قطعه دوم جاده ملی پاتاوه - دهدشت به طول ۲۸ کیلومتر و مشتمل بر پنج دهنه تونل به طول ۲هزار و۸۲۰ متر اردیبهشت ۹۶ به بهره برداری رسید.

خادمی همچنین از در دست ساخت بودن افزون بر ۲۰۰ کیلومتر راه اعم از بزرگراه و جاده های اصلی و فرعی توسط شرکت زیرساخت و حمل و نقل جاده های کشور در سطح استان خبر داد و گفت: میزان اعتبار مصوب این طرح در سال ۹۸ نیز رقمی حدود ۲ هزار میلیارد ریال است.

ظرفیت کهگیلویه و بویراحمد از سوئیس هم بیشتر است
۱۳۹۸/۱۱/۱۴ - ۱۴:۱۳

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج هم در این نشست گفت: با این همه ظرفیت سهم ما از تولید داخلی چقدر است اگر به درستی توجه کنیم به این باور می‌رسیم باید توسعه متوازن و عدالت در کشور شکل بگیرد، استانی با این ظرفیت اما نتوانسته نقشش را به خوبی ایفا کند با تاکید جدی بر شاخص های ارتقای عدالت اجتماعی باید توسعه متوازن را در دستور قرار دهیم نظام بودجه ریزی باید بر اساس ظرفیت‌های این چنین استان ها باشد.

جبار کیانی پور گفت: با وجود تلاش های صادقانه دولت اما پروژه هایی که می‌تواند به توسعه استان کمک کند شکل نگرفته است این پروژه ها باید در استان شکل بگیرد باید سرمایه گذاری در صنعت و کشاورزی حمایت های ویژه ای شوند.

وی تاکید کرد: استان ما به دلیل عقب ماندگی های تاریخی توان رقابت ندارد مگر اینکه سرمایه گذران استان حمایت جدی شوند.

کیانی پور گفت: در حوزه توسعه زیر ساخت ها باید تلاش بیشتری شود این استان از سوئیس هم ظرفیت های بیشتری دارد آیین نامه صندوق توسعه ملی برای این استان باید دچار تغییراتی شود.

وی ادامه داد: گاهی تناقض در رفتار مسئولان کشوری را می بینیم، باید بتوانیم از ظرفیت تهاتر استفاده کنیم، از ۶۶ هزار تا ۴۸ هزار تا اختصاص یافت و از این مبلغ به ۱۴ هزار تا رسید،ابلاغ های تاسیس های ما لغو شده است درخواست داریم برگشت داده شود که بتوانیم از فرصت تهاتر استفاده کنیم.

تاجگردون و یک درخواست برای سه حوزه استان
۱۳۹۸/۱۱/۱۴ - ۱۰:۱۸

تاجگردون نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی گفت : در این استان رقابت ، رقابت کار است و با حضور شما انشاالله پروژه های استان را که امکان دارد در همین سفر جمع و جور شود.

وی گفت : هر وقت از نوبخت چیزی خواسته ایم با وسعت نظری که داشته اند نه به ما نگفته اند که از این بابت تشکر می کنیم.

تاجگردون گفت : حیف است این پروژه های خوبی که تعریف شده است بخوابند و در این میان مطالباتی وجود دارد که انتظار داریم تخصیص اعتبار داده شود.

نماینده شهرستان‌های گچساران و باشت با اشاره به اینکه با اعتبارات قطره چکانی سد تنگ سرخ به نتیجه نمی‌رسد، گفت: اختصاص اعتبارات ناچیز این پروژه را به جایی نمی‌رساند.

غلامرضا تاجگردون خواستار مشارکت بانک ها شد و گفت: سه پروژه مهم اقتصادی و آب و خاک در سه شهرستان تعریف و با مشارکت بانک‌ها عملیات اجرای آن اغاز شود.

درخواست استاندار از معاون رئیس جمهور /  هدیه دهه فجری دولت به کهگیلویه و بویراحمد / رئیس جدید سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان معرفی شد 

درخواست ۲۰ میلیاردی زارعی برای رفع مشکلات حاشیه یاسوج
۱۳۹۸/۱۱/۱۴ - ۱۰:۱۲

در ادامه این نشست نماینده مردم بویراحمد و دنا ضمن خیر مقدم به معاون رئیس جمهور به پاره ای از مشکلات این حوزه اشاره کرد.

غلام‌محمد زارعی، خواستار اختصاص اعتبار به پل چهارم بشار یاسوج شد و گفت: بالغ بر ۵۰ درصد جمعیت استان در بویراحمد و دنا هستند که نشانه بالا بودن مهاجرت به خصوص در شهر یاسوج است.

نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: یکصد هزار نفر در حاشیه شهر یاسوج زندگی می‌کنند اما متناسب با مرکز استان منابع تعریف نشده است.

وی با بیان اینکه شهرداری برای انجام خدمات عمران شهری با تنگناهای شدید مالی مواجه است، گفت: در این سفر انتظار می‌رود به صورت ویژه مناطق حاشیه شهر که یکصد هزار نفر بدون خدمات و عمران شهری هستند دیده شود و دولت مبلغ ۲۰ میلیارد تومان اختصاص دهد.

زارعی عنوان کرد: افرادی که در حاشیه شهر هستند واقعا محروم و بیکار هستند این عدم تعادل آزار دهنده و با ایدئولوژی جمهوری اسلامی منافات دارد.

درخواست استاندار از معاون رئیس جمهور /  هدیه دهه فجری دولت به کهگیلویه و بویراحمد / رئیس جدید سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان معرفی شد

نماینده مردم در مجلس بیان کرد: ۲۲ هزار واحد مسکونی کم‌دوام و بی‌دوام در بویراحمد و دنا وجود دارد.

وی به وضعیت سد تنگ سرخ چند سال پس از کلنگ‌زنی اشاره کرد و گفت: سد تنگ سرخ از مهمترین پروژه‌‌های استان است وزارء نیروی سابق و کنونی از این سد بازدید کردند و قول اختصاص اعتبار دادند اما اعتباری که اختصاص داده می‌شود ناچیز است و در آخر هم تخصیص آن صفر می‌شود اگر سد تنگ سرخ مهم نیست بگوید تا آن را تعطیل کنیم.

‌وی بیان کرد: یاسوج همه ساله در تابستان با تنش آبی بسیار بالایی مواجه است اما به دلیل نبود سد آب از کهگیلویه و بویراحمد به خوزستان سرازیر و نتیجه‌اش این می‌شود که سیل در این مناطق به راه می‌افتد.

زارعی با اشاره به اینکه تنها مرکز استان فاقد مرکز فرهنگی دفاع مقدس هستیم خواستار اختصاص اعتباری در این حوزه شد.

این نماینده مجلس بیان کرد: همه دنبال راه‌اندازی پروازهای فرودگاه یاسوج که در همین دولت ۱۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شد هستیم اما فریادمان برای فرودگاه به جایی نمی‌رسد.

 

درخواست مسکنی استاندار از نوبخت
۱۳۹۸/۱۱/۱۴ - ۰۹:۳۲

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور پس از ورود به یاسوج و و حضور در گلزار شهدا در نشست شورای برنامه ریزی استان شرکت کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در آغاز این نشست در خصوص ویژگی های مردم استان خطاب به نوبخت گفت: مردم این استان مورد ظلم تاریخی قرار گرفته اند به گونه ای که رژیم پهلوی از سر استیصال مردم این استان را بمباران کرده است .
حسین  کلانتری اضافه کرد : مردم این استان نسبت به جمعیت بیشرین شهید را داده اند.

حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ابتدای این نشست بیان کرد: لقب پایتخت طبیعت برای استان درخشان است؛ استانی که ۲۰ درصد جنگل ها را به خود اختصاص داده است، ۱۰ درصد منابع آبی استان را داریم. استان ما در مجموع ۷۱۳ هزار نفر است و یک درصد جمعیت کشور و یک درصد ایران وسعت دارد. ۸ درصد جنگل ها و ۲۰ درصد ذخایر نفت و گاز را دارد.

کلانتری گفت: همه شهرستان‌های استان ظرفیت های خوبی دارند؛ باغات استان و تولید سیب استان جایگاه ویژه ای دارد. در بحث گیاهان دارویی قطب اصلی هستیم، نیروی انسانی خوبی هم داریم، ۸ هزار و ۳۰۰ میلیارد پروژه های مختلف در حال انجام است.
 
کلانتری ادامه داد: در سال ۹۸ ما بر اساس آخرین آمار هزار و ۴۷۶پروژه داشتیم که از اعتبارات امسال سهم داشتند، کار در حال انجام است اما عمق محرومیت بالا بوده و هزینه ساخت و سازها بالاتر از بقیه استان هاست.
 
وی در ادامه گفت: در ده فجر امسال ۳۸۱ طرح و پروژه یا به بهره برداری می رسد یا آغاز به ساخت می شوند از مجموع اینها حدود ۳ هزار و ۸۰۴ شغل ایجاد می شود.
 
استاندار بیان کرد: در بحث حمل ونقل، فرودگاه یاسوج به توجه ویژه نیاز دارد، پروژه ها را اولویت بندی کردیم و اولویت ها تعریف شده است پروژه ارزشمند پاتاوه-دهدشت را داریم به توجه ویژه ای نیاز داریم که با تخصیص صد درصدی در سه ماهه اول سال بعد افتتاح شود.

کلانتری در پایان از نوبخت خواست سهمیه مسکن استان را در طرح مسکن جدید استان افزایش دهد.

نوبخت وارد یاسوج شد / درخواست مسکنی استاندار از معاون رئیس جمهور

ورود نوبخت به فرودگاه یاسوج
۱۳۹۸/۱۱/۱۴ - ۰۹:۳۱

محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه دقایقی پیش وارد فرودگاه یاسوج شد.
تودیع و معارفه رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و بهره برداری از چند طرح در شهرستانهای گچساران و کهگیلویه از برنامه های رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در کهگیلویه و بویراحمد اعلام شده است.
گفتنی است علی سلحشوری، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد می‌شود.
حسن نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد دو ماه پیش به عنوان رئیس این سازمان در استان فارس منصوب شده است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
نوبخت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
کو عدل هاشمی
مردم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
استاندار محترم و محجوب استان دستور داده بود که تا برگزاری انتخابات حکم کسی لغو نگردد و کسی هم به مسئولیت جدیدی منصوب نشود و هیچیک از نمایندگان محترم مجلس که کاندیدای این دوره هستند و دیگر کاندیداها در جلسات رسمی و افتتاحیه های دهه فجر دعوت نشوند شما دیدید که بخشدار مارگون کنار گذاشته شد و اگر تخلف انتخاباتی بود باید مدیرکل آموزش و پرورش و محیط زیست و ... و بیشمار دیگر هم حکم آنها لغو می شد باید از جناب آقای نوبخت هم خواهش می کرد که چون در استان ما (در این بازه تا برگزاری انتخابات)متعهد شدیم که کسی منصوب نشود و حکم کسی هم لغو نگردد حتما آقای نوبخت با توجه به آن تعهدش می پذیرفت و یا حداقل از نمایندگان محترم گچساران و بویراحمد و دنا دعوت نمی کرد و همچنین یا خودش به گچساران نمی رفت و یا نماینده محترم گچساران را به جلسه افتتاحیه جاده گچساران به بهبهان دعوت نمی کرد حالا مردم قسم ... را قبول کنند یا دم خروس را؟!!! مسئولین باید صداقت داشته باشند و به آنچه بر زبان می آورند و به مردم اعلام می کنند وفادار باشند!!!! الآن آن قسم جناب استاندار محترم در سالم برگزاری انتخابات زیر سئوال رفته است چون برگزاری انتخابات که فقط روز 2 (دوم) اسفند نیست بلکه فرایند برگزاری انتخابات است که از 3 ماه پیش آغاز شده است و مسئولین فکر نکنند مردم خوابند نه مردم تمام اعمال و حرکات آنها را زیر نظر دارند به خصوص از طریق رسانه ها و سایت های متعهد و فضای مجازی. با تشکر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار