کد خبر: ۸۱۹۹۶۲
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۵ 03 February 2020
سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: معادل ۲۵ درصد گونه های گیاهی قاره اروپا در این استان قرار دارد، که به عنوان یک ویژگی منحصر به فرد این استان است.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از ایسنا "علی شهابی نسب" در روز دوشنبه ۱۴ بهمن ماه در نشست مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه و نشست اقتصاد مقاومتی کهگیلویه و بویراحمد با حضور دکتر نوبخت معاون رئیس جمهور، افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد تقریبا یک درصد وسعت کشور را دارد و به لحاظ جمعیتی استان ما جایگاه ۲۹ را دارد این استان دارای ۸ شهرستان است و شهرستان مارگون نیز اخیرا اضافه شد.
وی اظهارکرد: ۵۶ درصد جمعیت استان شهرنشیی و نزدیک به ۴۴ درصد استان روستایی است و ۱۶۴۳ روستای دارای سکنه در این استان وجود دارد.
سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه استان در بحث گردشگری به عنوان پایتخت طبیعت استان موقعیت منحصر به فردی دارد، تصریح کرد: بحث ذخایر عظیم نفت و گاز در شهرستان گچساران و بهمئی به عنوان موقعیت دیگر و به عنوان دومین استان نفت خیز کشور به شمار می آیند.
شهابی نسب خاطرنشان کرد: معادل ۲۵ درصد گونه های گیاهی قاره اروپا در استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد، که به عنوان یک ویژگی منحصر به فرد این استان است.
وی ادامه داد: استان در بحث کشاورزی نزدیک به ۱۵ دشت با نزدیک ۵۴ هزار هکتار دارد و در سطح کشور در بحث سیب درختی جایگاه هفتم، گردو  جایگاه ششم، لیموترش جایگاه پنجم، ماهی های سردآبی جایگاه سوم و شلتوک جایگاه هفتم را دارد. در بحث جنگل ها پوشش گیاهی استان کاملا سبز و رتبه چهارم کشور را دارد.
سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: بالغ بر ۷۵۰ هزار بشکه نفت سالانه از شهرستان گچساران این استان صادر می شود و پتروشیمی در گچساران  ۶۰ درصد و پتروشیمی دهدشت۱۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
شهابی نسب اظهارکرد: موقعیت های فرودگاه استان، در استان ۲ فرودگاه وجود دارد یکی در یاسوج مرکز استان و دیگری در گچساران که در فرودگاه یاسوج طی هر هفته دو پرواز دارد.
وی با اشاره اتصال یاسوج به آزاد راه شیراز_اصفهان بیان کرد: این پروزه نیاز به که نیاز به اخذ مجوز کمیسیون ماده ۲۳ دارد که شروع به کار کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار