کد خبر: ۸۱۹۹۶۶
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۸ 03 February 2020



 یکهزار و دویستمین خانه قدیمی واقع در بافت فرسوده شهر دوگنبدان روز دوشنبه در آئینی با حضور محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه،استاندار و برخی مسئولان بهره برداری شد.

 استاندار کهگیلویه و بویراحمد در آئین بهره برداری از این واحد مسکونی گفت: تاکنون یکهزار و ۲۰۰ واحد مسکونی واقع در مناطق دارای بافت فرسوده و پایین شهر دوگنبدان شامل سادات،رادک،لبنان،مرکز شهر و دیگر نقاط این شهر نوسازی شده است.
حسین کلانتری  افزود: این تعداد واحد مسکونی با استفاده از ۴۵۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی کم بهره، ۶۰میلیون ریال تسهیلات بانکی بلاعوض و کمک هایی مانند تخریب رایگان بازسازی و نوسازی شده است.
وی تصریح کرد: تسهیلات پرداخت شده تا سه سال دوره تنفس، چهار درصد کارمزد و ۱۵ سال دوره بازپرداخت دارد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: جمع آوری انشعاب‌های برق، آب و گاز، تخفیف در پروانه‌های ساختمانی و ضمانت زنجیره‌ای از دیگر خدمات ارائه شده برای احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان است.

وی بیان کرد: هم اکنون ۶۰۰ واحد مسکونی دیگر در بافت فرسوده شهر دوگنبدان در حال نوسازی است.
استاندار میزان تسهیلات بلاعوض نوسازی بافت فرسوده شهر دوگنبدان را ۶۵۰ میلیون ریال و تسهیلات بلاعوض را نیز ۱۱۰ میلیون ریال عنوان کرد.

وی اظهار کرد: از این میزان اعتبارات ۲۰۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال بصورت بلاعوض و مابقی بصورت تسهیلات بانکی پیش بینی شده است.
پنج هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی در بافت فرسوده گچساران وجود دارد که هم اکنون ۲۵ هزار نفر در این واحدهای مسکونی  ساکن هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار