نشست هم اندیشی متفاوت جوانترین کاندیدای نمایندگی مجلس کهگیلویه
نشست هم اندیشی جوانترین کاندیدای انتخابات مجلس یازدهم چرام و کهگیلویه با جوانان ایل چرام برگزار شد.
کد خبر: ۸۲۰۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۳ 05 February 2020

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، مهندس اصغر فلاحتی در این نشست در شهر چرام با اشاره به دلایل ورود خود به صحنه انتخابات گفت:روستازاده و ساکن روستا هستم و مهم ترین افتخارم این است که کشاورز هستم و از رنج ودرد مردم زحمت کش با خبر می باشم و از جنس همین مردم هستم.

وی با اشاره به سوابق علمی و پژوهشی خود بیان کرد:افتخار 10 سال خدمت در نهاد مقدس دانشگاه ها را دارم و دارای 30مقاله چاپ شده در مراکز علمی داخلی و خارجی و دارای ثبت اختراع می باشم و تفحص بنده در حوزه کشاورزی است که می تواند موتور محرکه اقتصاد کهگیلویه بزرگ با توجه به منابع آب فراوان و خاک و هوای مناسب باشد.

فلاحتی بیان کرد :با اینکه بورسیه در سال 96از کشور چین داشتم اما ماندم و در حال خدمت به دیارم و کشاورزان می باشم.

کاندیدای جوان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت شهرستان چرام گفت : نکته ای که باید عرض کنم در چندسالی  که در دانشگاه های بیرون از استان بودم و هرگاه برمی گشتم تا شهرم چرام در سکون است و نسبت به سایر شهرهای استان در جا زده است و هر گاه وارد چرام می شدم بغضی متراکم گلویم را می فشرد که چرا شهر و دیارم چنین وضعی دارد.

فلاحتی با اشاره به برنامه های خود در حوزه مختلف تصریح کرد:در حوزه اقتصادی و با توجه به مشکلات اقتصادی برنامه های ویژه ای داریم که بستر مناسبی برای جذب سرمایه گذار و سرمایه اقتصادی ایجاد شودو از ظرفیت جوانان نخبه و دانشگاهی استفاده شود.

وی بیان کرد :تلاش برای جذب اعتبارات مناسب با توجه به گستردگی و محرومیت روستاها در مناطق مختلف 4شهرستان به صورت زنجیره ای که باعث رونق و آبادانی و جلوگیری از مهاجرت شود از جمله برنامه های من است.

فلاحتی با اشاره به مهاجرت روستائیان و خالی شدن آنها که باعث حاشیه نشینی در شهرهای مختلف شده است بیان کرد:بیایید آمارهای واقعی را بررسی کنید که چرا در کهگیلویه بزرگ این همه مهاجرت صورت گرفته است.

کاندیدای جوان مجلس یازدهم در جمع جوانان ایل چرام گفت:تقویت زیرساخت های الکترونیک و کاهش نرخ بیکاری از طریق بهبود فضای کسب وکار، برنامه های علمی برای توسعه کشاورزی و باغدارای و دامداری، موجب اشتغالزایی می شود.

فلاحتی با اشاره به دلایل خود برای حضور در صحنه انتخابات مجلس افزود:من چهره دانشگاهی ام حرف جدید دارم، برنامه جدید دارم،دوستان و جوانان عزیز دیگر نمی شود با افراد سنتی، افکارسنتی و ابزار سنتی نماینده مجلس شد.

وی تاکید کرد:دلیل دیگری که برای حضور داشتم، ناکامی در دوره اخیر بود، به والله اگر یک توفیقات نسبی حاصل می شد و یک رضایت مندی نسبی بین مردم وجود داشت هر گز وارد صحنه انتخابات نمی شدم اما چه کنم که شرایط شهر چرام و دیگر مناطق حوزه کهگیلویه به لحاظ شاخص های توسعه وپیشرفت خوب نیست نه در شهر چرام بلکه در اکثر مناطق حوزه انتخابیه چرا که در بن بست اقتصادی وارتباطی قرار دارد.

فلاحتی با انتقاد از عملکرد نمایندگان گفت:آری این دوره پر از ناکامی بوده و چه فرصت های طلایی که مفت از دست رفت فرصت هایی که می توانست شهر و شهرستان چرام را از بن بست خارج کند.

وی بیان کرد : با توجه به اینکه مهم ترین وظیفه هر نماینده قانون گذاری است اما دارای برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت برای برون رفت از وضعیت اقتصادی فعلی و مشکلات حوزه انتخابیه دارم که در نشست های بعدی به عرض مردم شریف می رسانم.

وی باشاره به ظرفیت خوب گردشگری در چهار شهرستان بویژه در شهر چرام با توجه به دو اقلیم مناسب آب هوایی و چشمه بلقیس و طسوج و سادات افزود:می توان با رونق این بخش و ایجاد موزه ملی و گردشگری در چشمه بلقیس چرام در این بخش برای جوانان اشتغالزایی ایجاد کرد. 

چهره علمی و دانشگاهی شهر چرام با اشاره به دانشگاه و نخبگان بیان کرد:برنامه ریزی ها باید علمی باشد و از ظرفیت دانشجویان جوان و علاقه مند استفاده کنیم با بررسی های انجام شده متاسفانه هنوز دانشکده صنعت ومعدن چرام به جایگاه واقعی خود نرسیده است و از لحاظ رشته و امکانات آزمایشگاهی مشکلات زیادی دارد.
وی با اشاره به مشکلات بوجودآمده برای دانشجویان دانشگاه پیام نور چرام گفت:وعده های بسیاری برای حل مشکلات این دانشگاه به دانشجویان داده شد اما این وعده هم بسان سایر وعده ها عملی نشد و بعداز سالها کلاس های این دانشگاه به دهدشت منتقل شد و دانشجویان مجبور هستند در این جاده های خطرآفرین با صرف هزینه زیاد در رفت وآمد باشند.
فلاحتی با اشاره به وضعیت جاده های چرام که متاسفانه شاهد از بین رفتن بهترین فرزندان این دیار هستیم بیان کرد:هنوز خاطره تلخ از دست دادن تعداد زیادی از شهروندان چرامی در پیچ مرگبار آب حیات سرفاریاب که خبر آن در سطح کشور هم پیچیده شد از یاد نبرده ایم اما متاسفانه باید اذعان کرد کار خاصی برای حل این محور هنوز انجام نگرفته است.

فلاحتی افزود : ورودی های مرگبار شهرهای حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ بویژه در چرام و دهدشت علیرغم وعده های بسیاری داده شد اما هنوز به همان شکل سابق مانده است.
وی با اشاره به وعده های داده شده گفت:بعضی نمایندگان گفتند باند فرودگاه و باند اضطراری ایجاد می کنیم ایده خوبی است ولی کارهایی انجام بدهیم که با واقعیت منطبق باشد ما هنوز روی زمین و جاده ها ی زمینی مشکلات زیادی داریم چرا اولویت بندی نمی شود.

فلاحتی کاندیدای جوان انتخابات مجلس یازدهم اعلام کرد:وعده دروغ ندهیم بلکه وعده ای بدهیم که بتوانیم عمل کنیم چرا که این وعده های دروغ خود یکی از عوامل آسیب های اجتماعی در کهگیلویه بزرگ است.

فلاحتی خطاب به جوانان گفت:اگر می خواهید رای بدهید هوشیارانه رای بدهید که کاری برای شهرستان انجام بدهند و در پای صندوق های رای به افرادی رای بدهیم که بتواننو به مردم خدمت کنند و صداقت داشته باشند.
در پایان این نشست و برخلاف سایر نشست های سایر کاندیداها ، جوانان در فضایی صمیمی به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار