معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: تسهیلات اشتغال روستایی باید ۱۰۰ درصد جذب شود و اگر یک ریال از این تسهیلات ارزان قیمت برگشت بخورد، پذیرفتنی نیست.
کد خبر: ۸۲۰۵۸۴
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰ 05 February 2020

به گزارش تابناک یلام؛ حیدر نعمتی  در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان اظهار داشت: این تسهیلات در روستاهای مناطق مرزی با سود چهار درصد و سایر مناطق روستایی دیگر 6 درصد پرداخت می شود که بسیار ارزان قیمت است و جذب آن می تواند منجر به رونق تولید و ایجاد اشتغال شود به همین خاطر نباید اجازه دهیم درصدی از آن سوخت شود.

وی افزود: برخی از مجریانی که طرح آنها تصویب شده زیاد پیگیر نیستند و تعلل آنها موجب از دست رفتن تسهیلات می شود به همین خاطر باید تا فرصت باقی است نسبت به معرفی طرح های توجیه دار جدید جایگزین اقدام کنند.

معاون استاندار ایلام اضافه کرد: همچنین دستگاه های تخصصی و بانک ها با توجه به تصویب قانون ۴۰ درصد افزایش سقف برای دریافت پرداخت اقدام کنند، عدم پرداخت مابه تفاوت تسهیلات تنها موجب ناتمام ماندن طرح و اضافه شدن آن به طرح های مشکل دار خواهد شد.

نعمتی تاکید کرد: همچنین گروه های ناظر در استان، بانک ها، دستگاه های تخصصی و فرمانداری ها باید پیگیری و نظارت کاملی بر روند اجرا طرح ها داشته و اجازه ندهند طرح ها از فلسفه ایجادی فاصله بگیرند.

وی گفت: باید گزارش نظارت ها به صورت مستمر ارایه و بررسی شود و اگر طرحی انحراف منابع دارد باید تسهیلات دین حال شود تا بتوان با کمک آن منابع طرح های واجد شرایط اجرایی کرد.

معاون اقتصادی استاندار ایلام تاکید کرد: همه وظیفه داریم برای تحقق سیاست های تسهیلات اشتغال پایدار روستایی تلاش کنیم و تا اتمام و بهره برداری از طرح و رسیدن به اهداف مورد نظر به بازدیدها و حمایت های خود ادامه دهیم.

نعمتی در ادامه به طرح یارانه دستمزد اشاره کرد و گفت: این طرح یک ظرفیت قانونی برای حمایت از تولید و کمک به واحدهای مشکل دار است و با توجه به اینکه ایلام جزء هشت استان پایلوت کشور در طرح یارانه دستمزد است باید از این ظرفیت بهره مند شود.

وی یادآور شد: بر اساس اعلام مدیرکل تامین اجتماعی استان امسال یک هزار و ۹۰۰ نفر از محل تسهیلات اشتغال روستایی نسبت به پرداخت بیمه اقدام کرده اند که این آمار بیانگر تاثیرگذاری و موثر بودن تسهیلات ارزان قیمت روستایی بوده است.

معاون استاندار ایلام از بانک هایی که مانده منابع دارند خواست هرچه سریع تر نسبت به تعیین تکلیف سهم خود اقدام کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام نیز گفت: گزارش بانک ها از عملکرد خود در پرداخت تسهیلات روستایی باید به صورت مرتب به دبیرخانه ارسال شود.

شکراله شیرخانی اظهار داشت: دستگاه تخصصی، بانک عامل و خود مجری باید با تسریع در روند اجرا و جذب تسهیلات روستایی اقدام کنند تا این منابع جذب شود.

وی اضافه کرد: تعلل و کم کاری برخی از بانک ها موجب تاثیر بر عملکرد مجموع استان در جذب این تسهیلات می گذارد که نیاز است همه به این مساله توجه داشته باشند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار