در بخش پایانی نشست خبری برخی خبرنگاران از وضعیت بیمارستان چرام و حواشی آن و همچنین در سوالی دیگر به موضوع احرم فشار نمایندگان بر دانشگاه خصوصا در بحث استخدام ها اشاره کردند که پورانفر به این سوالات پاسخ داد .
کد خبر: ۸۲۰۶۷۸
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۷ 06 February 2020
معاون توسعه منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عصر روز چهارشنبه در نشستی با خبرنگاران ضمن بیان بخشی از عملکرد این دانشگاه به برخی سوالات از جمله دو سوال حاشیه ای مربوط به وضعیت بیمارستان چرام و همچنین شائبه نفوذ نمایندگان بر مدیران دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد پاسخ داد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، جلال پورانفر در خصوص وضعیت بیمارستان‌های شهرهای کوچک استان عنوان کرد: ساخت بیمارستان چرام در دو طبقه  آغاز شده، زمین بیمارستان لنده انتخاب شده و با اعتبار ۵۰۰ میلیون به مناقصه رفته و بیمارستان دنا به لحاظ مهندسی مشکلاتی داشت که رفع شد و بیمارستان پاتاوه در مرحله تایید زمین است.
پوران‌فر عنوان کرد: تلاش دانشگاه علوم پزشکی به مناقصه رفتن بیمارستان بهمئی و گچساران است، ضمن اینکه سایر بیمارستان‌های استان تا سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسند.
جذب 149 نیروی جدید
پورانفر در بخش دیگری از سخنانش از جذب ۱۴۹ نیروی جدید از طریق آزمون در قالب نیروی های شرکتی، پیمانی و قراردادی در اسفندماه سال جاری در سطح مراکز بهداشتی و درمانی این استان خبر داد. جلال پورانفرد عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران کهگیلویه وبویراحمد اظهار داشت: با برگزاری ۲ ازمون در تاریخ ۹ و ۱۵ اسفند به ترتیب ۲۲ و ۱۲۷ نفر نیروی قراردادی و شرکتی جذب بیمارستان ها و مراکز بهداشتی و درمانی استان خواهند شد.
وی تصریح کرد: با برگزاری این آزمون و جذب این تعداد نیرو شمار نیروهای جدیدی که از طریق آزمون در سال ۹۸ جذب دانشگاه علوم پزشکی استان شده اند به ۳۱۱ نفر خواهند رسید.
وی با بیان اینکه تاکنون افزون بر ۴ هزار شرکت‌کننده ثبت نام کرده اند گفت: ۱۱۵ نیروی خدماتی، نگهبانی، تأسیساتی و مالی برای بیمارستان شهید جلیل و ۱۲ نیروی پرستار در بیمارستان شهدای باشت جذب می‌شوند.
وی مجموع کل نیروهای موجود اعم از خدماتی، رسمی، پیمانی ، قراردادی و یا طرحی در ستاد مرکزی و یا بیمارستان ها و مراکز بهداشتی استان را ۶ هزار و ۳۸۰ نفر دانست که  سه هزار و ۹۱ نفر از آنها رسمی و پیمانی هستند.
وی یادآور شد: همچنین از این تعداد یک هزار و ۶۲۴ نفر قراردادی ، ۵۸۴ شرکتی، ۸۲۶ نیروی طرحی و ۲۰۶ نفر نیروی پزشک خانواده مشغول هستند.
افتتاح و کلنگ زنی 32 طرح بهداشتی و درمانی
وی همچنین ۲۲ طرح بهداشتی و درمانی با اعتباری افزون بر ۲۲۰ میلیارد ریال در دهه پر فروغ فجر امسال در مناطق مختلف استان افتتاح و کلنگ زنی شدند.
پورانفرد از ۵۵ طرح بهداشتی و درمانی با پیشرفت بالای ۹۰درصد در سطح استان خبر داد و گفت: : مرکز بهداشتی درمانی شهید بهشتی کهگیلویه، آموزشگاه بهروزی شهرستان کهگیلویه، کلینیک ویژه درمانی گچساران، ستاد مرکز بهداشت بویراحمد و بخش غربالگری بیمارستان شهید جلیل یاسوج را از مهمترین این طرح ها ذکر کرد.
کاهش بدهی های دانشگاه
وی همچنین از پرداخت پاداش بازنشستگان و تسویه کامل تا پایان سال ۹۷ در استان خبر داد و گفت: هفته پیش افزون بر ۵۳ میلیارد ریال به انها پرداخت شد و تا آینده ای نزدیک به همین میزان به بازنشستگان علوم پزشکی پرداخت خواهد شد.
پورانفرد بیان کرد: هم اینک از مجموع ۶ هزار و ۲۴۸ پست سازمانی در دانشگاه حدود ۲ هخزار و ۶۰۷ پست آن معادل ۴۱. ۷ درصد آنها همچنان بلاتصدی هستند.
وی با تاکید بر اینکه در دوره مدیریت جدید، دانشگاه علوم پزشکی بیش از یک هزار و ۶۰ میلیارد ریال بدهی و با تراز مالی منفی مواجه بود، گفت: با همکاری و تلاش وزارت بهداشت و همچنین تلاش ها و پیگیری ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان مجموع بدهی این دانشگاه به کمتر از ۵۲۰ میلیارد ریال رسیده است.
واقعیات بیمارستان چرام و اعمال فشار نمایندگان
در بخش پایانی نشست خبری برخی خبرنگاران از وضعیت بیمارستان چرام و حواشی آن و همچنین در سوالی دیگر به موضوع احرم فشار نمایندگان بر دانشگاه خصوصا در بحث استخدام ها اشاره کردند که پورانفر به این سوالات پاسخ داد .
پاسخ پورانفر در فیلم زیر منتشر می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار