آیا ترویج سبک زندگی تجملاتی و خوی اشرافی گری ، نهادینه سازی توصیه پذیری و توصیه گری، چاق شدن ظالمانه ی اطرافیان و کثیف کردن فرهنگ‌سیاسی موجود،نتیجه ی رفتارها ی سیاسی و فرهنگی برخی از این نامزدهای شاخص انتخابات پیش رو نیست؟؟
کد خبر: ۸۲۱۵۴۵
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷ 09 February 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، متن کامل بیانیه شماره ۱ جریان مردمی عدالتخواه استان کهگیلویه و بویراحمد در مورد انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی  استان کهگیلویه و‌ بویراحمد در پی می آید:
بسم الله الرحمن الرحیم
مردم عزیز استان کهگیلویه و‌‌ بویراحمد
با عرض سلام و‌خالصانه ترین درودها
انتخابات ۹۸
در دوره ی جدید انتخابات « یازدهم»، علیرغم تلاش های زیاد و رایزنی های گسترده ی عناصرشاخص تشکیلات، برای معرفی گزینه های جوان،ارمانخواه، انقلابی و‌کارآمد که‌بتوانند بارقه های امید را در دل های مردم انقلابی ایجاد کند، متاسفانه امکان حضور نامزدهایی با شاخصه های ذکر شده بدلایل گوناگون فراهم نشد.
ذکر این نکته ضروریست‌که علیرغم تلاش فراوان در سه حوزه ی انتخابیه، ولیکن با توجه به امکان ارتباط و وجود زمینه های بیشتر در کهگیلویه، عمده ی تمرکز رایزنی ها برای ورود عناصر جوان و نخبه، معطوف به این منطقه بوده است.
این نوید را به مردم عزیز استان می دهیم که بفضل الهی در انتخابات مجلس۱۴۰۲، در حوزه کهگیلویه حتماً جریان مردمی عدالتخواه نامزد مستقل و مردمی در صحنه خواهد داشت و البته تلاش تشکیلات بر این است که در سایر حوزه ها نیز این توفیق را داشته باشد که برای مردم انقلابی، نامزدهایی با گفتمان عدالتخواهی معرفی کنند.
اما ذکر چند نکته ی مهم ضروری بنظر می رسد:
 شما کجاها با مردم بوده اید؟؟؟« وضعیت موجود، محصول چه کسانیست»
دو نامزد برجسته و شاخص کنونی حوزه ی کهگیلویه ی بزرگ، یعنی اقایان محمد موحد، عدل هاشمی و نامزدی جوان، یعنی فرزاد نجات نیا، متعلق به یک فضای فکری اند و سیره و سلوک واحدی دارندو رقابت، رقابتی درون گفتمانیست و‌هر سه نامزد تشکیل یک قطب داده اند و دعواهای ظاهری، زرگری و‌کاذب می باشد.
کدامیک از نامزدهای شاخص انتخابات در استان، درمقاطع تاریخی مثل برجام، اف ای تی اف ، آی پی سی، مقابله با کانون های مولد فساد و بی عدالتی، لحظه های نیاز گارگران مظلوم و‌ در دفاع از حقوق مردم بی پناه در مسائل مختلف استان و تضعیف ِگردن کلفتان پررویی که تمام گلوگاه های اقتصادی استان را در دست گرفته اند، حاضر بوده اند؟؟
کدامیک از نامزدهای شاخص کهگیلویه بزرگ، در راه خواسته های مردم و‌ارزش های انقلاب، سیلی برای تحقق آرمان ها خورده اند و هزینه ای پرداخت کرده اند؟؟
اگر چنین کرده اند به اطلاع همه برسانند، اگر چه بر اساس ظواهر و اطلاعات عمومی جریان یافته ی در فضای اجتماعی، گمان می رود اغلب ان ها،نه تنها هزینه ای نداده اند، بلکه هزینه های زیادی را بواسطه ی رفتارهای خویش بر دینداری مردم و اعتماد عمومیشان به نظام، تحمیل کرده اند!!!!
آیا اعتبار اسلام‌و انقلاب بواسطه ی شما بالا رفته است یا شما از اعتبار اسلام و‌انقلاب بالا رفته اید؟؟
آیا ترویج سبک زندگی تجملاتی و خوی اشرافی گری ، نهادینه سازی توصیه پذیری و توصیه گری، چاق شدن ظالمانه ی اطرافیان و کثیف کردن فرهنگ‌سیاسی موجود،نتیجه ی رفتارها ی سیاسی و فرهنگی برخی از این نامزدهای شاخص انتخابات پیش رو نیست؟؟
آیا رفیق بازی و باندبازی و انحصار قدرت در دست عده ای خاص در کهگیلویه و‌‌ بویراحمد و‌ نهادینه سازی تبعیض و بی عدالتی، نتیجه ی سال ها سیاست بازی برخی نامزدهای شاخص در انتخابات کنونی مجلس در استان نیست؟؟
فرهنگ سیاسی ناسالم محصول چه کسانیست؟
اینکه در کهگیلویه بزرگ، مردم برای حمایت از آقایان، وعده ی اجرای کارهای عمرانی، استخدام فرزندان،احداث جاده و تأمین منافع شخصی و قبیلگی را طلب می کنند، مقصر کیست؟
ایا جز همین جماعتی که برای کسب منفعت سیاسی زودگذر، اینگونه فرهنگ سیاسی ما را مبتذل کرده اند و‌ مردم را به استثمار کشانده اند؟!!
شماها امروز باید پاسخ بدهید که چرا این بلای فرهنگ سوز را بر جامعه ی محروم ما نازل کردید؟؟
و چرا فرهیختگان انقلابی متخصص و کارآمد و مردمی، حتی نمی توانند فکر حضور در انتخابات را از سَر دردمند خویش عبور دهند!!!
شماها چه کردید با فرهنگ عمومی این ملت؟؟!!!
نگویید که مردم ما را می خواهند،بلکه دقیق شویم می فهمیم که شماها کاری کردید که ذائقه ی این ملت مسموم‌ شود و فضای سیاسی منطقه غیر طبیعی به چرخش درآید و شایستگان فرصت حضور را پیدا نکنند و در نهایت مردم بشکل مصنوعی ناچارند جز شما را نخواهند و خود، نمی دانند که با سموم‌شما، متأسفانه بیمار شده اند.!!!
وای برشما باد که با مردم چنین کردید!!!
 علما و دانشگاهیان،حافظان وضع موجود یا تحول کنندگان جامعه:
نخبگان،علمای حوزه و اساتید دانشگاه و مدعیان فرهیختگی
کهگیلویه ی بزرگ:
چرا اجازه می دهید که توزیع زر« پول»، اعمال زور« قدرت نامشروع» و شیوع نامیمون «تزویر» در فضای سیاسی منطقه غالب شود و در مقابل این طغیان رذیلت ها، سکوت پیشه کرده اید؟!!
مگر در خطبه ی شقشقیه ی مولا علی ع ،خداوند متعال از شما تعهد نگرفته ‌است که در مقابل سیری ظالمان و گرسنگی مظلومان و مبارزه با بی عدالتی و‌فساد بشورید؟؟
پس چرا یا همراه شدید،یا سکوت کردید؟؟
ایا رسالت علمی و دینی شما،حفظ وضع موجود است؟؟
وای بر شما محافظه کاران و‌حافظان وضع موجود که دین و دانش را به کجاها که نکشاندید!!!
شورای محترم نگهبان آیا نمی داند!!!
بیم آن داریم که احساس خطر حضرت امام روح الله« ره» در اخرین پیام به این نهاد انقلابی، که دغدغه ی حجتیه ای شدن وبازیچه ی جناح ها قرار گرفتن اعضا را داشته‌اند، در حال تحقق باشد؟!! آیا نفوذ متحجرین ظاهر الصلاح، و گردن کلفتان متنفذ که گاهاً‌متأسفانه دارای نفوذ امنیتی اند و با قدرت های اقتصادی ارتباط تنگاتنگی دارند، عملکرد این نهاد انقلابی را تحت تأثیر قرار داده است؟!!
چرا باید اقایان تاجگردون، محمد موحد و عدل هاشمی تأیید صلاحیت شوند؟؟
چرا تحت تأثیر فشار ها و لابی ها قرار می گیرید؟؟
آیا شورای نگهبان بیشتر از همه، موظف به حفظ حرمت این نهاد مقدس و مولود انقلاب اسلامی نیست؟؟
آیا علمای شورای نگهبان می دانند رودسمه و زیلایی و توگبری کجاست؟؟
ایا از حقوق زنان و‌کودکان و دختران دیشموکی آگاهند؟!
آیا نماینده ی شایسته در سبد رأی مردم گذاشته اند؟؟
آیا این همان شورای نگهبان اسلام مستضعفین است؟؟
شورای نگهبان در واقع،نگهبان انقلاب است یا حریم دار جناح ها و اشخاص؟؟!
ایا شما احساس خطر نمی کنید که در فضای متحجرانه ی اسلام امریکایی نقش افرینی می کنید؟؟
آیانماینده ی در تراز انقلاب وحتی بانگاه حداقلی،نماینده موسوم به جریان ارزشی، خروجی اش باید بدنبال تلاش در جهت تصویب حقوق مادام العمری نمایندگان، تصویب برجام و منافع شخصی باشد؟؟
آیا اگر ساختارشکنی و بی اعتمادی برخی از دگراندیشان موجب رد صلاحیت انان می شود، اشرافی گری و فساد اقتصادی دوزیستان سیاسی و ظاهرالصلاح های مفسد‌ و‌ البته پرنفوذ، نباید موجب رد صلاحیت انان شود؟؟
آیا خطر این یقه سفیدان‌ اشراف، اگر بیشتر از ساختارشکنان نباشد، کمتر هست؟؟
نقش شما حضرات در تحقق گام دوم که در حقیقت گام جوانان است،چیست؟
آیا شما نباید با حذف عناصر قدرت طلب لابی گر و متصل به کانون های ثروت و‌قدرت،فرصت را برای حضور جوانان انقلابی تحولخواه که تنها مخاطب گام دوم امام خامنه ای هستند، فراهم کنید؟
ما و‌ بخش عمده ای از جوانان انقلابی استان کهگیلویه و‌بویراحمد به عملکرد شما انتقاد جدی وارد می دانیم، اگرچه بهیچ وجه تخریب و تضعیف این نهاد انقلابی را بر نمی تابیم و تمام دغدغه های ذکر شده را، در راستای برطرف شدن ضعف ها می دانیم و درد دلیست درون گفتمانی و‌ از روی صدق و برای اصلاح.
شانا و‌ ذبح آرمان‌ها
شورای ائتلاف نیروهای انقلاب« شانا» کهگیلویه یا شورای قتلگاه آرمان های انقلاب؟!!:
آیا شما تجمع کرده اید که بر اساس آرمان ها و‌شاخص های انقلابی تصمیم بگیرید و اقدام کنید یا بر مبنای امیال و طبق سازوکارهای غلط و با ادم ها و‌حرف های تکراری، محافظه کارانه دست به انتخاب بزنید؟؟
شما بر اساس‌کدام شاخص دینی و‌انقلابی به سمت نماینده فعلی کهگیلویه و ‌نماینده اسبق« که هیچ‌تفاوتی در گفتمان و‌ مرام و‌ مشی و سابقه سیاسی ندارند» گرایش دارید؟!!
آیا با تغییر عناوینتان از ۶+۵ به ۷+۸ و‌سپس جبهه متحد و بعد جمنا و‌هم‌اکنون شانا و‌اضافه کردن چند جوان‌محافظه کار در لیستتان« تهران»، تحولی در بینش محافظه کارانه و‌ سازوکار منحرفتان ایجاد کرده اید؟؟
موضع جریان مردمی عدالتخواه
 انتخاب ِ ما:
اولاً ما همیشه منتقد جدی سازوکار احزاب و جریانات موجود جهت معرفی اصلح بودیم وبر خلاف آن ها که معتقد بودند مردم، نمی توانند تشخیص دهند و‌اصلح را شناسایی کنند و باید گزینه ای را آماده کنند و‌پشت درب های بسته تصمیم بگیرند و‌بر اساس سازوکارهایی که خودشان طراحی کرده اند به مردم معرفی کنند، باور داشتیم و داریم که مردم باید برای رسیدن به اصلح زحمت بکشند،مطالعه کنند و سخنرانی ها را بررسی کنند و با اگاهی انتخاب کنند.
و اساساً انتظار برای رسیدن امر فرج، از چنین زمینه ای که در ان اگاهی مردم به سطح بالایی ارتقا پیدا می کند محقق می شود وگرنه اگر مردم طالب اصلح و‌ بهترین ها نباشند و‌همواره عده ای بدون توضیح و‌تبیین برایشان انتخاب کنند، می توانند سختی انتظار را طاقت ارند و تشنگی طلب ِ بهترینِ عالم هستی را بچشند!؟؟؟
یقیناً‌خیر.
حتی در انتخابات سال ۹۴ نیز که جریان عدالتخواه، مستقل و برمبنای شاخص ها به گزینه ی اصلح رسید، هیچگاه در مقام تبلیغ،مردم را دعوت نکردیم که به گزینه ی جریان رأی دهند،بلکه به شنیدن صدای ما و‌تفکر و‌مقایسه و انتخاب اگاهانه دعوت کردیم و نامزد تشکیلات فقط به معرفی کارنامه و‌ارائه برنامه می پرداخت، و‌اینگونه است که مردم سطح فکریشان بالا می رود.
البته این روش، نافیِ مراجعه به افراد امین و‌ بصیر در کلان شهرها، بدلیل کثرت نامزدها و‌عدم امکان تحقیقات جامع برای رسیدن به نماینده های اصلح نیست ولیکن در استان ما که تعداد نامزدها کم هستند، باید مردم خودشان با تحقیق و‌تلاش و زحمت به نامزد اصلح برسند.
در پایان همه ی مردم‌را به مشارکت حداکثری در انتخابات دعوت می کنیم و‌تأکید می گردد که ما از جهات شرعی و‌قانونی مکلفیم و از حیث دینی و‌انقلابی بر ما فرض است که تنور انتخابات را گرم کنیم و‌زمینه های حضور حداکثری را فراهم‌کنیم و حتماً‌به یکی از نامزدهای حاضر در صحنه رأی دهیم.
جریان مردمی عدالتخواه البته با‌کار فرهنگی و تبیین شاخصه های انتخاب‌اصلح و‌تولید محتواهای جدید و عمیق، نقش انقلابی خویش را در جهت شفاف سازی فضای سیاسی ایفا می کند.
ما با رأی سفید،رأی باطله، و رأیی که یکی از نامزدهای حاضر در صحنه نباشد، بشدت مخالفیم.
ما باور داریم که دو نامزد شاخص یعنی آقایان محمد موحد و عدل هاشمی پور، و‌نامزد جوان‌، یعنی فرزاد نجات نیا در یک بستر رشد کردند و سبک و‌روش مشابهی دارند،اگر چه سن، شعارها و خصیصه های‌شخصیشان بشکل طبیعی با هم تفاوت داشته باشد، لذا بر این اساس، به این سه گزینه ی موجود، « نه » می گوییم و در میان سایر نامزدها، انکه بهتر است را انتخاب می کنیم، ولیکن حمایت تشکیلاتی و یا اعلام رسانه ای نخواهیم داشت و در این حالت،انتخاب فرد خاصی برای همه علاقمندان به جریان، مورد نظر نیست،چرا که مهم، دست رد زدن به جریان تک قطبی موجود است و عزیزان تشکیلات و همچنین باورمندان به این راه،در انتخاب نامزدی بغیر از سه گزینه ی اعلام شده،مخیرند.
به امید ظهور عدالت گستر گیتی
او خواهد آمد
شورای مرکزی جریان مردمی عدالتخواه استان کهگیلویه و‌ بویراحمد/ دنانیوز
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
مردم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
این صدای گروه انحرافی است که معتقد به روحانیت و مرجعیت و ولایت فقیه و رهبری و نظام نیست و باید چنین صداهایی در گلو خفه شوند
مردم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
چرا به مردم و شعور مردم و انتخاب مردم توهین می کنید؟!!!! تا سال 1402 طرز فکر شما در زیر خروارها خاک دفن است و به انتخابات ریاست جمهوری در سال 1400 هم نمی رسد
مردم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
شما دیگه در کدام کلاس دانشگاه درس خواندید که اینقدر نپخته و ........ و نسنجیده حرف می زنید آن روز که ما در دانشگاه بودیم اجازه نمی دادیم کسی بر علیه نظام و مقدسات نظام اینگونه بی پروایی کند و متاسفانه کلمه عدالت را هم به یدک می کشند!!!! ......
مردم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
نهادهای مسئول با صادر کنندگان این بیانیه برخورد کنند
صدای حق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
باسلام فرازی از بیانیه راخواندم و نیازی به ادامه مطلب ندیدم شما هم در جایگاهی نیستی که زبان مردم باشی کافیست چشم باز کنی ببینی این مردم هستند که کاندیدای نامبرده را مطرح کرده اند شما هم بهتر است بجای حرس وجوش خوردن و خودراقیم مردم قلمداد کردن به شور و شعور مردم احترام بگذارید و اگر خریداری دارید توصیه به وحدت ملی وشرکت گسترده در انتخابات پیش‌رو داشته باشید.بجای مردم تصمیم نگیرید.من الله التوفیق
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار