کد خبر: ۸۲۱۶۲۴
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۱ 09 February 2020
 به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد نشست شورای  قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور دکتر مسجدی معاون رئیس معزز قوه قضاییه و رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در یاسوج برگزار شد.
دکتر مسجدی در این نشست ضمن تبریک ایام الله دهه فجر، یاد و خاطره ی شهدای انقلاب، جنگ تحمیلی، مدافعین حرم و شهید سلیمانی گرامی داشتند.
رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با اظهار اینکه اگر امروز کشور مقتدر جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور سرآمد در منطقه، در عین حال بزرگترین دشمنان این کره زمین با این کشور دشمنی می کنند بخاطر شکسته شدن چهار انحصار است ،افزود: انقلاب اسلامی در سال 57 به دستان پرتوان حضرت امام موجب شکسته شدن چهار انحصار بود.
وی ادامه داد : شکسته شدن هیمنه حکومت ستم شاهی در حقیقت شکسته شدن نظام شرق و غرب و این دستاورد حضرت امام و مردم نظام جمهوری اسلامی ایران در سال 57 انحصار اول بود.
دکتر مسجدی افزود:  انحصار دوم شکسته شدن انحصار نظامی بود که امریکا قدرت بلامنازع جهان بود، با انقلاب شکوهمند اسلامی ایران این انحصار شکست و شکسته شدن هیمنه این حکومت در عملیات عین الاسد هم باید براین اضافه نماییم.
معاون رئیس قوه قضائیه انحصار سوم را علمی بیان کرد و گفت: رشد علمی ایران در سال 57 رشدی منفی بود، اما امروز جایگاه علمی جمهوری اسلامی ایران در دنیا، کاملاً در حوزه های پزشکی، فناوری، هسته ای، نظامی و دریایی مشخص است.
وی با بیان این که ،امروز جمهوری اسلامی ایران در قله ها حرکت می کند،چهارمین آن انحصار را شکسته شدن لیبرال دموکراسی عنوان کرد و گفت: برای اینکه به مردم جهان و مظلومین به محرومین این ندا داده شود که اسلام می تواند حکومت داشته و حکومت کند و علت این دشمنی ها در طی این 41 سال تا امروز و احتمالاً در آینده به خاطر این است که در این کشور منافعی داشتند و امروز آن منافع را ندارند.
رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور به خدمات نظام در حوزه پزشکی اشاره نمود و اظهار کرد: در حوزه پزشکی در سال 57 جمعیت پزشکان 5800 نفر بود و امروز بیش از 230 هزار نفر متخصص در کشور وجود دارد و بهترین خدمت ها را به مردم ارائه می کنند.
وی افزود: وجود 78 هزار نفر پزشک عمومی بیش از 30 هزار پزشک متخصص و فوق تخصص و 19 هزار داروساز و بیش از 22 هزار دندانپزشک داریم.
مسجدی تصریح کرد: همه این پیشرفت ها، بر اساس خودباوری ها و اعتماد به نقشی بود که امام (ره) به این مردم داد و در بین ما ایجاد کرد و در سراسر کشور حاصل شد.
وی در ادامه بیان داشت :امروز کشور در حوزه های نانو، راه، آبرسانی و بسیاری خدمات دیگر برای مردم ،کشور جمهوری اسلامی ایران موفقیت‌های کاملی داشته است.
رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در ادامه اظهار داشت: بیش از 90 درصد از جمعیت کشور از آب آشامیدنی سالم برخوردار هستند در حالی که در روسیه 72 درصد و کشورهای مکزیک و چین بعد از ما قرار دارند اینها از برکات نظام اسلامی است.
دکتر مسجدی با عنوان نمودن اینکه ، چیزی که امروز دشمن ایجاد می نماید، ایجاد یأس و ناامیدی در کشور است،گفت:ما مسئولین وظیفه داریم با کارهای جهادی و خدمت‌رسانی خالصانه به مردم، نقشه های دشمن را نقش بر آب کنیم.
معاون ریئس قوه قضائیه در ادامه با اشاره به اینکه، یکی از دستگاه‌های مهم در کشور که می‌تواند حافظ امنیت و مصالح کشور باشد قوه قضائیه است،به رشد جایگاه قوه قضائیه در دوره ریاست معزز این قوه حضرت آیت الله رئیسی گفت: در دوره ی اخیر طبق آخرین نظرسنجی های علمی که در کشور انجام شده است نشان می دهد که اگر کسی برای خدا کار کند خدا کمکش می کند، قوه قضائیه در رتبه ی بسیار خوبی قرار گرفته است، در دوره ی اخیر نظرسنجی های علمی نشان می‌دهد که این رقم که قبلاً ۳۰ درصد بود و در نظرسنجی که در شهریور 98 صورت گرفت به ۷۸ درصد در مقایسه با دستگاه های دیگر می باشد و اینها به خاطر طرح سیاست های جدید و تحولی بود که ریاست محترم قوه قضائیه دنبال می کند.
معاون قوه قضائیه افزود: در قوه قضائیه اینجا همه به دنبال ایجاد تغییر و تحول در این قوه هستند و عناصر ارزشمندی که در این قوه است دست به دست هم دادند تا خدمت خالصانه با مردم داشته و مردم را تکریم و احترام کنند .
وی در خصوص مردم استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مردم مقتدر، ولایتمدار، شهید پرور و با اخلاق استان کهگیلویه و بویراحمد، شایسته ارائه بهترین خدمات هستند.
دکتر مسجدی در خصوص برخورد قوه قضائیه با مفسدان،اظهار داشت: امروز برخورد با مفسدان در کشور، در قوه قضاییه یک فرض جدی است و همه ی ما در این راستا تلاش کنیم این است، که سیاست های ابلاغی ریاست معزز قوه قضائیه ساری و جاری شود و در عین حالی که دستگاه قضایی مقتدر است با تخلف افراد بی تعارف برخورد می کند.
وی افزود:مردم هرجایی که دچار مشکل شوند، می گویند، می رویم قوه قضائیه، احقاق حق می کنیم، باید با مردم تعامل خوبی داشته باشیم.
مسجدی گفت: امروز بحث اطاله دادرسی، یک چالش جدی در قوه قضائیه است و همکاران ما در روزهای تعطیل کار می کنند که پرونده های معوق را رسیدگی و کاهش دهند تا وقت رسیدگی به پرونده ها کوتاهتر شود.
دکتر مسجدی گفت قوه قضائیه با هیچکس تعارف ندارد در عین حال که با مردم مهربان است، با مفسدین و کسانی که حقوق مردم را بالا می کشند، یا حقوق بیت المال را نادیده می گیرند برخوردش جدی است و مهمترین موضوعی که باعث صیانت قوه قضائیه می شود، رسیدگی به کارهای مردم است.
دکتر مسجدی گفت: هدف از حضور ما در استان کهگیلویه و بویراحمد ارائه خدمت به مردم است و به نمایندگی از طرف ریاست معظم قوه قضائیه به همکاران در دستگاه قضایی استان و سازمان های تابعه خدا قوت و خسته نباشید می‌گویم.
رییس سازمان پزشکی قانونی در ادامه اظهار داشت: همکاران از 6 ماه پیش برنامه ریزی کردند و پروژه های ناتمامی که داشتیم علی رغم آنکه پولی به قوه قضائیه تزریق نشد، از محل اعتبارات در اختیار  ریاست محترم قوه قضائیه و با اقدامات جهادی که همکاران انجام دادند در ایام الله دهه فجر مبارک انقلاب اسلامی، در کشور ۱۵ پروژه استانی و ملی بالغ بر ۹ هزار متر مربع و با اعتبار ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار، در راستای دسترسی به عدالت و خدمات دستگاه قضایی و پزشکی قانونی، که یکی از این پروژه ها در این استان کهگیلویه و بویراحمد می باشد، افتتاح گردید.
دکتر مسجدی افزود: در استان کهگیلویه و بویراحمد ساختمان پزشکی قانونی در یاسوج با ۳ هزار متر مربع زیربنا ،دارای بخش های معاینات، آزمایشگاه و سایر بخش های اداری می باشد که افتتاح گردید.
دکتر عباس مسجدی رییس سازمان پزشکی قانونی در پایان گفت: سازمان پزشکی قانونی به عنوان یک سازمان تخصصی زیر مجموعه قوه قضائیه، تمام تلاش خود را در کنار همکاران قضایی محترم و با اظهارنظرهای کارشناسی در احقاق حق مردم، نقش آفرینی می‌کند و در سال گذشته بیش از دو و نیم میلیون نفر برای معاینات پزشکی به این سازمان مراجعه کرده‌اند که 85 درصد معاینات، حدود 10 درصد در بخش آزمایشگاه و 5 درصد از آنها تشخیص و تعیین علت فوت بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار