جلسه پیشگیری از وقوع جرم شهرستان لنده؛
رئیس دادگستری لنده گفت؛ این شهرستان کمترین گزارشات و تخلفات انتخاباتی را در سطح استان دارد که این خود یک نقطه قوت برای مدیران است.
کد خبر: ۸۲۱۶۸۲
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۶ 09 February 2020

جلسه ستاد پیشگیری از وقوع جرم دادگستری شهرستان لنده با محوریت انتخابات به ریاست رئیس دادگستری و اعضای شورای اداری، هیئت نظارت و اجرایی انتخابات شهرستان برگزارشد.

عبدالله سعادتیان با تشریح برخی مواد قانونی در خصوص انتخابات گفت: یکی از مهمترین مواردی که لازم است همه ما خوب به آن توجه داشته باشیم بحث تشویش اذهان عمومی است که یکی از تخلفات اساسی در حوزه های مختلف به خصوص انتخابات است.

برخورد قاطع با اقدامات مجرمانه انتخاباتی در فضای حقیقی و مجازی/انتقاد از روند انتخاب عوامل درگیر با شعب اخذ رای

وی افزود: وقتی کاندیدی از تمام فیلتر های قانونی و نظارتی عبور می کند باید وی نسبت به ایده ها و برنامه های خود در چهار چوب قانون برای مردم برنامه های خودش را تشریح کند تا مردم براساس برنامه ها نامزدهای انتخاباتی  به وی رای دهند.

رئیس دادگستری شهرستان لنده تصریح کرد: شهرستان لنده کمترین گزارشات و تخلفات انتخاباتی را در سطح استان دارد که این خود یک نقطه قوت برای مدیران است.

وی تاکیدکرد: نباید عملکرد نامناسب ما مدیران در چشم مردم به نظام و دولت و حاکمیت ضربه وارد کند و لذا باید مسئولان در این حوزه مراقب باشند.

سعادتیان گفت: برخی نمایندگان و لیدرها از بضاعت مالی مردم سو استفاده می کنند و همین امر باعث تخلف می شود که اگر به فکر مردم بودید چرا قبل از انتخابات این کار نمی کردید که در چند روز مانده به انتخابات متوجه بضاعت مالی مردم شدید که این موارد جرم است نه تخلف و بدون شک برخورد قاطع صورت خواهد گرفت.

وی گفت: متاسفانه امروز رسمی غلط در جامعه حاکم شده است که  به گونه ای رفتار می شود که هرکس صاحب زر و زور است به قدرت برسد و شایسته سالاری در این بین کاملا مفقود و گمنام خواهد ماند.

رئیس دادگستری شهرستان لنده گفت: پلیس فتا نسبت به رفتارهای ساختار شکننده در فضای مجازی باید نظارت کند و در صورت مشاهده جرم بدون شک برخورد قاطع خواهیم کرد.

سعادتیان افزود: در برابر یک رای مردم که حقیقتا حق الناس است باید رفتارهای مناسبی صورت گیرد و هرکسی نسبت به رای مردم کوتاهی کند باید در پیشگاه خداوند پاسخگو باشد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تعامل خوبی با مسئولان برگزاری انتخابات داریم ولی باید نظریه مراجع امنیتی در خصوص انتخاب افراد برای شعب اخذ رای صورت پذیرد که متاسفانه تا کنون این مهم صورت نگرفته اس.ت

در این جلسه پرندوار بخشدار مرکزی لنده نیز با تبریک دهه پر فروغ فجر گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی شاهد دستاوردهای بزرگی در حوزه های عمرانی، کشاورزی، فرهنگی و اقتصادی و سایر حوزه ها هستیم که مرهون فداکاری ها و ایثارگری شاهدان شهیدی است که با تقدیم خون سرخشان این درخت تنومند را آبیاری کردند.

برخورد قاطع با اقدامات مجرمانه انتخاباتی در فضای حقیقی و مجازی/انتقاد از روند انتخاب عوامل درگیر با شعب اخذ رای

وی افزود: انتخابات یکی از مهمترین و سرنوشت ساز ترین مباحث در جامعه است و هرچه میزان مشارکت مردم بیشتر باشد میزان مقبولیت آن نیز چندین برابر خواهد بود لذا باید همه ما زمینه و بستر لازم را برای مشارکت هرچه بهتر مردم فراهم نماییم.

بخشدار مرکزی لنده تصریح کرد: منع دخالت دستگاه های اداری و روسای ادارات در این دوره از انتخابات به عنوان یکی از  سیاست های راهبردی  وزرات کشور است که کاملا در حوزه انتخابات متفاوت است.

وی تاکید: مجموعه وزرات کشور در انتخابات به دلیل حساسیت بالای این دوره که کاملا متفاوت است و همه ادارات و نهادها باید نسبت به این مهم کوتاهی نکنندو نهایت همکاری را داشته باشند./صبح زاگرس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار