کد خبر: ۸۲۲۰۷۸
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۹ 11 February 2020
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد افزایش خودباختگی‌های فرهنگی در این استان را نگران‌کننده دانست و گفت: پوشش‌های برخی جوانان با ملیت، دین و عرف همخوانی ندارد.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از تسنیم از یاسوج، حجت‌الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی در نشست با رؤسای دانشگاه‌های مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: خودباختگی‌های ایجادشده در استان و برخی دانشگاه‌ها نگران‌کننده است زیرا این نوع پوشش با ملیت، دین و عرف ما سازگاری ندارد و انتظار می‌رود در این زمینه دانشگاه‌ها ورود کنند و این وضعیت را بهبود ببخشند.
وی با تأکید بر اینکه روح اخلاق باید در دانشگاه حاکم باشد، عنوان کرد: اخلاق و معنویت در دانشگاه باید رشد کند زیرا علم بدون این دو راه به جایی نمی‌برد و در صورتی که کنار علم شاهد رشد اخلاق، فهم و عقلانیت نباشیم، توفیقی حاصل نمی‌شود.
امام جمعه یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: در این استان ظرفیت‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله نفت و گاز، منابع آب و منابع طبیعی و منابع انسانی کم‌نظیر است که برای فعال کردن این ظرفیت‌ها هیچ گونه کم‌کاری از دانشگاه پذیرفتنی نیست.
حسینی با تبریک 22 بهمن ماه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ادامه داد: تلاش‌های شماها برای ارتقای وضعیت علمی، فرهنگی و اقتصادی در ابعاد مختلف ستودنی است و البته جامعه بشری در حال رشد و شکوفا شدن است.
وی با بیان اینکه علم و دانش انسان را به مراتب عالی و رشدهای معنوی، علمی، اقتصادی و معرفتی می‌رساند، گفت: خداوند انسان را خلاق و با مغز و هوش متفاوت با سایر موجودات آفریده است و اگر خداوند این ظرفیت را ایجاد نمی‌کرد زندگی ما همچون زنبور عسل می‌توانست شیک باشد.
نماینده مقام معظم رهبری در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: به‌خواست خداوند انسان خلاق است و این ظرفیت در وی ایجاد شده است و امروز نیز می‌بینیم عقل و علم انسان را از کجا به کجا رسانده است.
حسینی با ذکر خاطره‌ای از پدربزرگ خود گفت: مرحوم پدرم فرمود پدربزرگ ما از یاسوج برای زیارت امام رضا(ع) با اسب عازم مشهد شد که این سفر 5 ماه به‌طول انجامید ولی هم‌اکنون علم و دانش این سفر را دوساعته کرده است.
وی با تأکید بر اینکه علم و دانش رفاه ایجاد می‌کند، خاطرنشان کرد: علم، آگاهی و دانایی این فاصله‌ها، مشکلات و رنج‌های بر دوش بشر را برمی‌دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار