سامانه سرد و بارشی که از بامداد روز دوشنبه وارد مازندران و سبب بارش برف سنگین در برخی از نقاط استان طی دو روز گذشته شد، دیشب سردترین شب زمستانی را هم با ثبت دمای زیر ۲۳ درجه برای شهروندان این استان رقم زد.
کد خبر: ۸۲۲۴۰۵
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹ 12 February 2020

سامانه سرد و بارشی که از روز یکشنبه کشور ار فرا گرفت ، برای ۲ روز مهمان مردم مازندران بود و نه تنها هوای استان را به زیر صفر کشاند، بلکه اغلب مناطق کوهستانی و جلگه ای را نیز با برف سفید پوش کرد.

گذشته از بارش شدید باران در مناطق جلگه ای ، برای روز سه شنبه شهرستان های رامسر ، تنکابن ، نور ، نوشهر ، آمل ، بابل، قائمشهر و ساری برای ساعاتی شاهد بارش برف بودند و به همین خاطر نیز پس از صاف شدن هوا از بامداد چهارشنبه ، سردترین شب زمستانی مازندرانی ها ثبت شد.

بنابر گزارشات هواشناسی مازندران سردترین نقطه مازندران شب گذشته بلده نور بود که دمای هوا در آنجا به ۲۳ درجه سانتی گراد زیر صفر رسید.

دمای هوا هم اکنون نیز ۱۱ درجه زیر صفر است و شهروندان ساری نیز در حال حاضر که ساعتی از ظهر گذشته هوای صفر درجه سانتی گراد را تجربه می کنند.

بلده نور، سردترین نقطه

رئیس اداره توسعه پیش بینی و پیش آگاهی هواشناسی مازندران روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد: شب گذشته بلده نور با دمای منفی ۲۳ درجه، سرد ترین دمای استان را ثبت کرد.

علی اصغر بسطامی افزود: کجور نوشهر با ۱۷ درجه زیر صفر ، سیاه بسشه با ۱۳ درجه و آلاشت با ۱۲ درجه زیر صفر سرد ترین های مناطق استان مازندران بودند.

وی همچنین به دمای مناطق جلگه ای استان اشاره کرد و گفت: شهرستان آمل با دمای منفی ۲ درجه سرد ترین منقطه جلگه ای استان بود.

به گفته او، گلوگاه با یک درجه زیر صفر ، رامسر و دشت ناز با دمای صفر درجه سردترین و امیرآباد با ۶ درجه سانتیگراد گرم‌ترین منطقه استان در شب گذشته بود.

بارش ۶۰ سانتیمتری برف در نوشهر

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی مازندران همچنین به میزان بارش برف در ۴۸ ساعت گذشته اشاره کرد و گفت: بیشترین میزان بارش برف در ایستگاه دونا اولیای نوشهر با ارتفاع ۶۰ سانتیمتر برای ۲ روز گذشته ثبت شد.

بسطامی افزود : بالا اشتوج تنکابن و سیاوش کلای کیاسر با ۵۷ سانتیمتر بیشترین میزان بارش برف را از آغاز بارندگی‌های هفته جاری ثبت کردند.

وی با بیان اینکه بیشترین میزان بارش برف در منقطه جلگه ای در نوشهر و رامسر با ۲ سانتیمتر و آمل با یک سانتیمتر گزارش شد ، گفت: البته شاید ارتفاع لحظه ای برف در برخی از این شهرها به بیش از این میزان رسیده باشد ، اما بر اساس معیارهای استاندارد اندازه گیری این میزان به دست آمده است .

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی مازندران همچنین به میزان بارش باران در ۲ روز اخیر اشاره کرد و گفت: ایستگاه باران سنجی میاندرود با مجموع ۹۰ میلیمتر بیشترین میزان بارش را ثبت کرد.

وی ادامه داد: بابلسر نیز با ۸۹ میلیمتر، نوشهر با ۸۲ و خشکه‌داران تنکابن با ۷۵ میلیمتر پر بارش ترین شهرهای مازندران در این مدت بودند.

بسطامی همچنین رکوردار سرعت با در ۴۸ ساعت گذشته را رامسر با ۸۳ کیلومتر بر ساعت اعلام کرد و گفت: کیاسر با ۷۹ کیلومتر و کجور نوشهر با ۷۶ کیلومتر هم بعد از رامسر بیشترین میزان وزش باد را تجربه کردند.

باغداران احتیاط کنند

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی مازندران با اشاره به امکان برودت هوا برای شب های آینده ، گفت: لازم است که باغداران به خصوص در مناطق کوهپایه‌ای و کوهستانی جانب احتیاط را در آب دادن به درختان رعایت کنند.

وی افزود : نقشه های هواشناسی افزایش تدریجی دما را از امروز نشان می دهند و پیش بینی می‌شود تا روز پنجشنبه دمای استان حدود ۱۰ درجه افزایش یابد ولی به دلیل امکان یخزدگی جاده ها در مناطقی که شاهد بارش برف بودن، توصیه می شود که مردم در تردد خود جوانب احتیاط را رعایت کنند./ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار