محمدرضا عدالتخواه گفت: در روز رای گیری شورای تامین تشکیل و آماده هر گونه تصمیم گیری درباره مسائل احتمالی است و امیدواریم این انتخابات برگ زرین دیگری در تاریخ انقلاب بیفزاید.
کد خبر: ۸۲۳۷۵۲
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۸ 17 February 2020
رئیس کل دادگستری استان همدان گفت: فضای انتخاباتی استان همدان به لحاظ امنیتی و اجتماعی آرام است.

به گزارش ایسنا، عدالتخواه با اشاره به وجود فضای هماهنگی و همدلی بین مجموعه‌های اجرایی و قضایی اظهار کرد: انتخابات عرصه گسترده‌ای است که افراد مختلف در فضای مجازی و حقیقی ورود پیدا می‌کنند و لاجرم مشکلات و جرائمی نیز اتفاق خواهد افتاد، اما آنچه ضرورت دارد اولویت دادن به اقدامات پیشگیرانه و ارشاد و توجیه افراد است تا حتی الامکان از تشکیل پرونده‌های قضایی جلوگیری شود.

وی تأکید کرد: محیط استان به لحاظ امنیتی و اجتماعی آرام است و باید با عملکرد مطلوب و سعه صدر این آرامش را حفظ کرد.

رئیس کل حوزه قضایی استان با اعلام تشکیل شعب ویژه رسیدگی به جرائم انتخاباتی در دادسرا و دادگاه‌های سراسر استان بیان کرد: در این شعب ویژه از قضات مجرب و بهره‌مند از توانایی و دانش لازم این حوزه استفاده شده تا در تعیین مصادیق رفتار‌های مجرمانه و تطبیق آن با قوانین مربوطه دقت و ظرافت لازم را اعمال کنند.

عدالتخواه در بخش دیگری اقدامات دادگستری کل استان همدان در حوزه پیشگیری از جرائم انتخاباتی را احصا و اظهار کرد: آموزش‌های همگانی لازم در فضای مجازی با استفاده از ابزار‌های روز و متناسب رسانه‌ای در حال انجام است و افراد متخلف نیز در ابتدا دعوت و مورد توجیه و تذکر واقع شده اند تا برگزاری انتخابات به شکل قانونمند و موجه برگزار شود.

رئیس کل دادگستری استان همدان با تأکید بر اینکه هدف واحد حفظ آرمان و ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی است، افزود: همدلی خوبی بین مجموعه‌ها حاکم است و اختلافی بین دستگاه‌های مختلف وجود ندارد.

وی ادامه داد: در روز رای گیری شورای تامین تشکیل و آماده هر گونه تصمیم گیری درباره مسائل احتمالی است و امیدواریم این انتخابات برگ زرین دیگری در تاریخ انقلاب بیفزاید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار