با پایان یافتن مهلت رأی گیری انتخابات یازدهمین دور مجلس شورای اسلامی ، شمارش آراء در روستاها و شهرهای استان آغاز شده است.
کد خبر: ۸۲۴۹۳۹
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۹ 21 February 2020

شمارش آرای انتخابات یازدهمین دور مجلس شورای اسلامی در شهرهای  گیلان آغاز شد

 

طبق قانون؛  زمان رأی گیری ۱۰ ساعت درنظرگرفته شده که در مرحله نخست تا ساعت ۲۰  و در مرحله دوم  تا ساعت ۲۲ در استان تمدید شد که پس از آن  برای روستاها تا ساعت ۲۲ و برای شهرها تا ساعت ۲۳ تمدید شد .

در حال حاضر شمارش آراء در روستاها با پایان گرفتن مهلت رای گیری در ساعت ۲۲ آغاز شده و در شهرهای گیلان نیز با پایان یافتن مهلت رای گیری در ساعت ۲۳ آراء  شروع به شمارش شدند.

در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی دو هزار و ۵۵۹  شعبه اخذ رأی پیش بینی شده که مردم می توانستند با مراجعه به آنها آرای خود را به صندوق ها بیاندازند.

از این تعداد یک هزار و۶۵۴ شعبه روستایی و ۹۰۵ شعبه شهری  و از مجموع این تعداد؛ دو هزار و ۲۱۴ شعبه ثابت می باشد و ۳۴۵ شعبه سیار هم در مناطق دور دست و صعب العبور و مناطق کم جمعیت کار اخذ آرا را انجام دادند.

همچنین یک شعبه برای اقلیت های مذهبی در حوزه انتخابیه بندرانزلی در نظر گرفته شده بود.

حدود ۴۵ هزار نفر نیز در استان در بخش های مختلفی اعم از اجرایی، نظارتی، بازرسی، حفاظت، صیانت در برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی فعالیت داشتند.

در این دوره از انتخابات؛ یک میلیون و ۹۵۸ هزار و ۴۷۳  نفر از جمعیت ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفری استان واجد شرایط اخذ رای بودند .

 در این دوره انتخابات از مجموع ۴۶۵ داوطلب انتخاباتی در استان امروز  ۱۶۸نفر بعد از تایید صلاحیت ها با محاسبه انصرافی ها در عرصه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در گیلان باقی مانده و امروز با هم به رقابت پرداختند.

در این دوره  انتخابات دستگاههای احراز هویت الکترونیکی نیز در شعبه ها مستقر شده بود که عامل مهمی برای سلامت انتخابات است.

گیلان با ۱۶ شهرستان و ۱۱ حوزه انتخابیه اصلی، ۱۳ کرسی نمایندگی در خانه ملت دارد.

۴۶۵ نفر  برای نمایندگی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی  در گیلان ثبت نام کردند که ۴۱۵ نفر از این تعداد مرد و ۵۰ نفر زن بودند و پس از مراحل مختلف بررسی صلاحیت ها، ۱۸۲ نفر تایید صلاحیت نهایی شدند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار