کد خبر: ۸۲۵۸۶۴
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۱ 24 February 2020
سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۸ داروخانه در سراسر کشور به سبب گرانفروشی و احتکار ماسک پلمب شده است.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سید یاسر رایگانی در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۸ داروخانه در سراسر کشور به سبب گرانفروشی و احتکار ماسک پلمب شده است.
سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی افزود: در این روز‌ها هر انباری که در این خصوص کشف شده یا هر متخلفی که دستگیر شده، با اطلاع هموطنان ما بوده و تقاضای ما از مردم این است که همچنان ما را در جریان این تخلفات بگذارند.
وی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته گشت‌های مشترک ویژه کنترل و برخورد با احتکار و گرانفرشی ماسک و مواد ضد عفونی کنند در سراسر کشور انجام گرفته و تاکنون در استان‌های آذربایجان شرقی هفت داروخانه، البرز سه داروخانه، کهگیلویه و بویر احمد سه داروخانه، اردبیل دو داروخانه و کرمانشاه، قزوین و زنجان هر کدام یک داروخانه به علت گرانفروشی ماسک، حذف عرضه مواد شوینده و بهداشتی و حضور نداشتن مسئول فنی پلمب شده است.
وی افزود: در استان‌های تهران، گیلان، اصفهان و سیستان و بلوچستان انبار‌های ماسک و محلول ضد عفونی کننده کشف و پلمب شده است.
رایگانی گفت: اولویت ما این است که ماسک‌ها بلافاصله پس از کشف با هماهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی در اختیار مراکز توزیعی قرار گیرد.
وی گفت: در هماهنگی با دادستان‌های سراسر کشور برای محتکران از آنجایی که نظام سلامت کشور را تهدید می‌کنند، اشد مجازات در نظر گرفته می‌شود.
رایگانی افزود: این افراد به عنوان اخلالگران در نظام سلامت مجازات می‌شوند و ما بلافاصله این پرونده‌ها را در کوتاه‌ترین زمان بررسی می‌کنیم.
وی گفت: فروش ماسک خارج از قیمت‌های مصوب اعلامی گرانفروشی است و قیمت ۴۱۰ تومان و قیمت ۵۱۰ تومان تعیین شده است و خارج از این قیمت‌ها به منزله عرضه خارج از شبکه و گرانفروشی محسوب می‌شود.
وی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه ایا پرونده‌ای از کارخانه‌های و تولیدکنندگان ماسک به تعزیرات ارسال شده است؟ گفت: اکنون عمدتا با تخلفات بخش توزیع مواجهیم، اما تخلفات تولید کنندگان را هم رصد می‌کنیم.
وی افزود: رصد‌های ما شبانه روزی است و اقلامی از کالا‌های احتکاری را در نیمه‌های شب در دو داروخانه کشف کردیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار