کد خبر: ۸۲۷۰۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۲ 29 February 2020
مدیرکل زندان های استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:جهت پیشگیری از شیوع بیماری کرونا ویروس در زندان های استان به زندانیان واجدالشرایط مرخصی داده می شود.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، اسماعیل جمیاری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: امنیت، سلامت و تربیت از جمله حقوق شهروندی زندانیان محسوب می شود که خوشبختانه بر اساس سیستم نوین زندانبانی اسلامی در همه ایام و برای همه افراد بدون توجه به نوع جرم و میزان مجازات زندانیان این حقوق محترم شمرده می شود.
وی با اشاره به انتشار بیماری ویروس کرونا در سطح جامعه اظهار کرد: از همان روزهای اول طرح بیماری و بنابر بخشنامه های صادره از سوی سازمان در ستاد اداره کل و زندان ها کمیته سلامت تشکیل و مقرر شد تا بصورت مستمر سلامت زندانیان رصد و معاینات و کنترل ویژه همراه با مراقبت های لازم بعمل آید.
مدیرکل زندان های کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ضدعفونی اماکن و ارائه آموزش های لازم برای خود مراقبتی زندانبانان و زندانیان و تأمین و توزیع اقلام بهداشتی از دیگر اقدامات ما بوده است.
جمیاری ادامه داد: برای جلوگیری از ترددها ملاقات ها محدود و با همکاری مراجع قضایی اعزام ها و نیز پذیرش زندانیان جدیدالورود به حداقل رسیده و برای کمتر شدن تراکم داخل بندها به زندانیان واجد الشرایط مرخصی اعطاء شده است.
وی بیان کرد: همچنین به منظور پیشگیری از اپیدمی و شیوع ویروس کرونا برابر دستور رئیس سازمان زندان های کشور کلیه برنامه های اجتماع محور مانند برنامه های ورزشی، فرهنگی، هنری، حرفه آموزی، اشتغال و حتی نمازهای جماعت از امروز تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق در آمده اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار