بی شک ایجاد فضای احساسی و غیرمنطقی نهایتا به انتخاب های هیجانی و بدون پشتوانه منطق منتج خواهد شد و افراد منتخب یا نمایندگان از همان ابتدا خود به این باور می رسند که دارای ویژگی های خاص و گاها فوق بشری هستند که رسیدن به چنین انتخابی می تواند یک اقدام غیبی باشد و همین تفکر را هم بر هوادارانشان حاکم کنند!
کد خبر: ۸۲۷۱۱۱
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۹ 29 February 2020
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، در خبرها آمده بود درصد مشارکت کهگیلویه و بویراحمدی ها در انتخابات حدود 70 درصد بود که رتبه اول کشوری در مشارکت را نصیب این استان محروم کرد. مشارکت آگاهانه و منطقی مطمئنا حق همه افراد در یک جامعه است و کسانی که در این انتخاب شرکت نمی کنند اولین متضرر واقعی خود آن ها هستند که از حق خود استفاده نکرده اند هر چند برخی دلایل سیاسی منطقی و یا گاها غیر منطقی هم برای این عدم مشارکت خود درا نتخابات داشته اند.
نکته ای که در تحلیل انتخابات و درصد مشارکت ها مغفول مانده است ، مقایسه کلی مناطق مختلف کشور در خصوص میزان مشارکت ، اثرگذاری نتیجه مشارکت ، منطق مشارکت و برخی از موارد دیگر است. به عنوان نمونه استانی مانند یزد در نزدیکی کهگیلویه و بویراحمد در انتخابات اخیر 48 درصد مشارکت مردمی داشته است این در حالی است که در این استان کمتر شاهد برگزاری کارنوال های تبلیغاتی و جنگ و جدل های احساسی بوده ایم و از طرف دیگر در همین استان یزد بسیاری از مناطق با وجود کویری بودن از لحاظ شاخص های توسعه ای اصلا قابل قیاس با استان محرومی مانند کهگیلویه و بویراحمد نیست! و نکته جالب تر اینکه نمایندگان استان هایی که چندان مشارکت بالایی ندارند بسیار موثرتر از نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس ظاهر می شوند .
بی شک ایجاد فضای احساسی و غیرمنطقی نهایتا به انتخاب های هیجانی و بدون پشتوانه منطق منتج خواهد شد و افراد منتخب یا نمایندگان از همان ابتدا خود به این باور می رسند که دارای ویژگی های خاص و گاها فوق بشری هستند که رسیدن به چنین انتخابی می تواند یک اقدام غیبی باشد و همین تفکر را هم بر هوادارانشان حاکم کنند!
سه منتخب جهانی کهگیلویه و بویراحمد
انتخابات کهگیلویه و بویراحمد در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی برگزار شد و به لطف فضایی کاملا احساسی با چاشنی قبیله گرایی این استان توانست رتبه اول نرخ مشارکت را کسب کند اما پس از پایان انتخابات اتفاقاتی رخ داد که از هم اکنون باید این سه منتخب را در بدو شروع کار ، چهره هایی جهانی دانست!
 
سه منتخب جهانی کهگیلویه و بویراحمد / وقتی احساسات راهبری می کند!
 
نقش الهام غیبی در انتخابات !
شاید عجیب ترین جهانی شدن مربوط به منتخب حوزه انتخابیه کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی باشد که طی یک سخنرانی گفت " دو ماه پیش هاتفی به وی هم قبولی را اعلام کرده و هم میزان رای ماخوذه اش را " چیزی که بلافاصله به ماجرای هاله نور احمدی نژاد تشبیه شد و واکنش های زیادی را هم در پی داشت .
سید محمد موحد در زمان سخنرانی های تبلیغاتی جملاتی در یکی از شهرها گفته بود و خود را به نوعی نماینده ای در تراز جهانی معرفی کرده بود! در بخش هایی از این سخنرانی آمده است "به نظر شما نماینده مجلس نباید فردی باشد که رسانه های دنیا از وی نام ببرند؟"! 
این سخن موحد خیلی زود تعبیر شد و وی به یک نماینده جهانی تبدیل شد . "در کلیپی منتشره پس از انتخابات سید محمد موحد در جمع هوادارانش می گوید که از دو ماه قبل در عالم رویا هاتفی به وی میزان دقیق رایش را گفته است و وی می دانسته است که در انتخابات پیروز حتمی است!(اینجا)
این سخنان موحد با واکنش های زیادی مواجه شد و حتی در برخی فضاهای مجازی منتسب به شبکه های خارجی بازتاب داشت و البته در برخی نظرات مخاطبان این فضاها به هاله نور احمدی نژاد تشبیه شد .
برخی کاربران این سخنان را خطرناک و حمله به اعتقادات مردم می دانستند! برخی هم به کنایه در پیج اینستاگرامی یکی از شبکه های مجازی نوشته بودند " اگر حاج اقا نتیجه انتخابات را می دانست چرا ما را اذیت کرد و اینهمه دردسر داد!"( لازم به توضیح است سید محمد موحد در خصوص بازتاب این سخنش هنوز واکنشی نشان نداده است)
سه منتخب جهانی کهگیلویه و بویراحمد / وقتی احساسات راهبری می کند!
 
دار زدن رقیب انتخاباتی!
دومین منتخب کهگیلویه و بویراحمد که خیلی سریع پس از پیروزی توانست در میان شبکه های رسانه ای ملی و جهانی پای خود را باز کند مهدی روشنفکر منتخب حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا بود که البته جهانی شدن مهدی روشنفکر چندان ارتباطی به شخص وی نداشته است و مانند سید محمد موحد خود عامل به جهانی شدنش نبوده است.
در ماجرایی که بیشتر بوی سوء استفاده یا شیطنت می داد در یک جشن پیروزی غیر رسمی و کاملا احساسی ، فردی برای فیلمبرداری در ارتفاع از مراسم جشن بوسیله یک جرثقیل ! بالا برده می شود که یکی از شاهدان با شیطنت اقدام به فیلمبرداری و بیان جمله ای مبنی بر لحظه به دار آویختن نماینده فعلی (یکی از رقبای نماینده منتخب) می کند که این موضوع سریعا فضای رسانه و مجازی را پر می کند . هر چند منتخب مردم بویراحمد و دنا از این موضوع اعلام برائت می کند اما در همه فضاها به اسم وی منتشر شد.
مهدی روشنفکر بر خلاف سید محمد موحد ، به این موضوع چالشی واکنش نشان داد و ضمن اعلام برائت آن را محکوم کرد .
سه منتخب جهانی کهگیلویه و بویراحمد / وقتی احساسات راهبری می کند!
 
نماینده لاکچری!
در میان همه اتفاقات رخ داده قبل حین و بعد از انتخابات ، جهانی ترین منتخب کهگیلویه ، غلام رضا تاجگردون بود که با افتتاحیه عجیب ستادش انتقادات متعدد داخلی و خارجی را در پی داشت به گونه ای که برای بسیاری تعجب بود که در استان محرومی مانند کهگیلویه و بویراحمد چنین هزینه هایی برای افتتاحیه ی یک ستاد انتخاباتی صورت گیرد.
البته اقدام غلام رضا تاجگردون به دلیل جایگاه برتر و شناخته شده تر نسبت به دو منتخب گمنام تر خود در سطح ملی و بین المللی با واکنش های رسمی تر و وسیعتری مواجه شد.
تاجگردون بعد از چند روز بالاخره به این همه انتقادات داخلی و خارجی واکنش نشان داد و در اینستاگرامش نوشت :
امروز روز خسته كننده اي مثل روزهاي قبل داشتم. دهها ديدار و همايش. اكنون يك و نيم شبه. كارهاي مانده بودجه كشور را در حال انجام هستم تا بعد از انتخابات كه مجلس باز ميشود كار بودجه شروع شود. كار انتخابات هم سنگين است.
در فضاي مجازي ديدم برخي از عزيزان و محترمين به افتتاح ستاد من گير دادند. اگر چه افتتاح ديگر رقبا كه از جنس خودشان هستند خيلي پر سر و صداتر بود ولي فقط ستاد من زير نظر است. از همه اينها توييت اقاي احمد توكلي بيشتر ناراحتم كرده و تاسف ميخورم و تعجب. اينان مردم را از صندوق دور ميكنند و امثال من نزديك. اينان چهار سال با هم همكار بوديم و در بحث تخصصي نميدانم چكار كردند و من حتي وسط اين كارها هم به مهمترين موضوع مملكت بايد بپردازم.
جناب أقايان شما شناختي نسبت به مردم اين سرزمين داريد. اينجا هزينه ميلياردي معنا ندارد. اتفاقي هم نيفتاده دو سه فشفشه چند هزار توماني هزينه شده. چند خواننده محلي شعرشان را خواندند و من هم با جوانان شهرم كل كل كرده و به عنوان يك پرسپوليسي بهشون ميگم شش تاييها.
آقايان سه ماه هست هر چه خواستيد گفتيد و نوشتيد و جواب ندادم.همصدا با صداي آمريكا شوراي نگهبان را معامله گر خوانديد و آخرش هيچ. حالا كه كاري براي مشاركت مردم نميكنيد حداقل جوانان شهر من را كه در اين وانفساي بيكاري و بدبختي به يك نفر اميد پيدا كرده اند تحريك و نااميد نكنيد. وسط كار تكميل بودجه كشور و انتخابات ديدم اين پست را بگذارم شايد قدري تسكين دهد . من كه از شما حتما در روز قيامت نميگذرم. شما هم قدري به فكر آخرت خودتان باشيد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، به نظر می رسد تا اینجای کار سه منتخب مجلس استان کهگیلویه و بویراحمد متاثر از فضای احساسی دوران تبلیغات هستند و برخی از این منتخبین چندان برنامه مشخصی برای حضور در مجلس ارائه نداده اند و نباید ادامه کار را هم در همین فضاهای احساسی دنبال کنند ! به عنوان مثال هنوز برخی از طرفداران موحد متاثر از فضای تبلیغات اعلام می کنند که سید محمد موحد برای ریاست مجلس تلاش می کند که کاملا مشخص است این سخنان هنوز متاثر از فضای احساسی تبلیغات است!
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
مردم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
انتخابات تمام شد مسئله اصلی کنترل "کرونا" است بنابراین رسانه ها یاری کنند
مردم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
خدا ب دادمون برسه
تحلیلگر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
ببخشید زاکانی نابینا است یک وجبی خود را به زور می بیند آقاتهرانی هم برای ریاست مجلس رای ندارد زاهدی هم خیلی ساده است میرسلیم هم از کار افتاده است بنابراین دو نفر می ماند 1- قالیباف 2- سید محمد موحد. که قالیباف با توجه به اینکه جبهه پایداری مخالفش هست شاید کاندید نشود و یک بار خودزنی کرده که کاندید مجلس آن هم در تهران شده!!!! بسش است خود را برای ریاست جمهوری 1400 آماده می کند بنابراین سید محمد موحد از شانس بالایی برای ریاست مجلس برخوردار است چون باهنر قول داده که لابی گری کند و موحد را ریاست مجلس کند و موحد هم در نطق انتخاباتی خود در شهرستان بهمئی اعلام کرده من برای ریاست مجلس شورای اسلامی آمده ام و حتما این حرف از پشتوانه ای برخوردار بوده که اعلام کرده و بدانید که موحد یکی از کاندیداهای ریاست مجلس در 7 خرداد 99 است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار