حیاتی از تولید ۱۰ فیلم ۱۰۰ ثانیه‌ای در حوزه هنری خوزستان خبر داد و گفت: موضوعات این فیلم‌ها آسیب‌ها و معضلات اجتماعی است.
کد خبر: ۸۲۷۲۹۲
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰ 16 March 2020

علی حیاتی در خصوص تولید فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای اظهار کرد: از مجموعه پروژه‌های فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای با موضوع آسیب‌ها و معضلات اجتماعی پنج فیلم پس از طی کردن مراحل فنی آماده شده‌اند.

مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری خوزستان با بیان اینکه این پروژه‌ها با تاکید حوزه هنری کشور انجام شده است، افزود: حوزه هنری کشور طی فراخوانی به مراکز استانی حوزه هنری بر جمع‌آوری فیلمنامه‌هایی با موضوعات اجتماعی از سراسر کشور تاکید کرده است.

وی با اشاره به اینکه این فیلمنامه پس از تایید مرکز و مشاور هنری مربوطه به امور استان‌های حوزه هنری ارسال و تولید آنها آغاز شده است، اضافه کرد: در این زمینه حوزه هنری خوزستان ساخت ۱۰ فیلم ۱۰۰ ثانیه‌ای را در دستور کار خود قرار داد که از مجموع این فیلم‌ها، سه اثر در گذشته آماده و تحویل مرکز داده شد، پنج فیلم آماده و ۲ فیلم دیگر نیز در حال اتمام و طی کردن آخرین مراحل فنی هستند.

برپایه اعلام حوزه هنری خوزستان، حیاتی با بیان اینکه طی جلسات انجام شده با مرکز مقرر شد هر استان با توجه به معضلات موجود استان مربوطه نسبت به تهیه فیلم‌ها اقدام کند، اظهار داشت: موضوعات خوزستان در سه محور خشونت‌های شخصی و فردی، خشونت‌های قومی قبیله‌ای و خودکشی است.

وی با اشاره به اینکه این فیلم‌ها در خوزستان بنا است در اهواز و آبادان تولید شود، بیان کرد: پنج فیلم پس از طی کردن مراحل پیش تولید، تولید و پس تولید به اتمام رسیده و به مرکز تحویل داده شد و پس از تحویل و کسب مجوزهای لازم می‌توانند در جشنواره‌های مختلف هم شرکت کنند.

مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری خوزستان به نام فیلم‌های ساخته شده در استان اشاره کرد و یادآور شد: «آنها را بکش» و «دور باطل» ساخته سید عباس شفیعی و «رسم سرخ» ساخته محمد جان‌احمدی، «سلام صبح بخیر» ساخته محمود پوربچاری و «میراث» ساخته روح‌الله سخاوت از جمله این فیلم‌ها است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار