کد خبر: ۸۲۷۹۹۹
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۴ 02 March 2020

طرح درخت‌کاری و جنگل‌کاری محور یاسوج به سی‌سخت توسط اداره‌کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد  به نقل از تسنیم ، پروژه جاده یاسوج-سی‌سخت از پرحاشیه‌ترین پروژه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در سال 98 بود، پروژه‌ای که با خبر قطع بیش از 100‌ها درخت 250 تا 500 ساله بلوط، صدای دوست‌داران طبیعت و تشکل‌های زیست‌محیطی را درآورد.
هرچند دغدغه‌های دوست‌داران طبیعت و تشکل‌های زیست‌محیطی هم نتوانست جلوی قطع درختانی که برای به ثمر رسیدن آنها سال‌ها زمان نیاز است را بگیرد اما مسئولان قول دادند که به ازای هر درخت بلوطی که برای اجرای این پروژه قطع می‌شود سه درخت بلوط کاشته شود.
در این راستا، طرح درخت‌کاری و جنگل‌کاری محور یاسوج به سی‌سخت از امروز توسط اداره‌کل راه و شهرسازی استان آغاز شد و آنگونه که ناظر پروژه یاسوج-سی‌سخت می‌گوید این طرح در وسعت حدود 90 هکتار اجرایی می‌شود.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با بیان اینکه گوده‌ها برای کاشت بلوط در حال آماده‌سازی است، اظهار داشت: سه برابر درختانی که برای ساخت جاده یاسوج-سی‌سخت قطع شده بود یعنی حدود سه هزار اصله نهال بلوط کاشته می‌شود.
پژمان نیک‌اقبالی افزود: همانطور که به مردم و دوست‌داران طبیعت قول داده شد به وعده خود عمل کردیم و عملیات کاشت این بلوط‌ها به زودی در یک مراسم رسمی آغاز می‌شود.
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد هم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم عنوان کرد: پس از اینکه درختان بلوط جهت احداث راه  در محور یاسوج به سی‌سخت توسط پیمانکار قطع شد، پیمانکار متعهد شد که سه برابر درختان قطع شده را در فصل کاشت درخت غرس کند و بر همین اساس، عملیات مذکور از این هفته شروع شد و تا غرس کامل نهال‌ها ادامه می‌یابد.
عیسی حسنی با بیان اینکه تعدادی از نهال‌ها باید در محدوده منابع طبیعی و برخی در محدوده محیط زیست کاشته شوند، افزود: برای کاشت، آبیاری و نگهداری نهال‌ها، در جلسه‌ای که فردا با حضور مدیران کل مجموعه‌های ادارات متولی در معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان برگزار می‌شود، تصمیم‌ گرفته می‌شود.
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در روزهای آینده همراه با رئیس کل و مسئولان دادگستری استان، به صورت میدانی در محل غرس نهال‌ها حاضر شده و از فرایند کاشت بلوط بازدید می‌کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار