کد خبر: ۸۲۸۴۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲ 04 March 2020
شهردار یاسوج گفت: شهروندان و مغازه داران، باتوجه به انجام مرحله ضدعفونی شهر توسط این نهاد از هر گونه تردد غیر ضروری در معابر اصلی این شهر بپرهیزند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، نستهن مقدم روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ضد عفونی و گند زدایی معابر و خیابان های شهرها به منظور مقابله با بیماری ویروس کرونا انجام می گیرد.
وی افزود: مرحله سوم گندزدایی شهر یاسوج امشب (سه شنبه شب) از ساعت ۱۹ بصورت گسترده توسط چند اکیپ اجرا می شود.
شهردار یاسوج از مردم خواست که برای اجرای هر چه سریعتر و بهتر این عملیات، از تردد و حضور غیرضروری در معابر هسته مرکزی شهر خودداری کنند.
به منظور پیشگیری از انتشار و شیوع بیماری ویروسی کرونا، ضد عفونی کردن اماکن عمومی، مذهبی و وسایل حمل و نقل عمومی شهر یاسوج توسط شهرداری انجام می گیرد و هشت تیم بصورت روزانه اقدام به ضد عفونی کردن مراکز عمومی و پارک ها و مراکز پر جمعیت می کنند.
عملیات گندزدایی و ضدعفونی  کردن پارک ها،سرویس های بهداشتی ،آرامستان ها،وسایل نقلیه و خودروهای عمومی. برای مقابله با ویروس کرونا انحام می گیرد.
بر اساس آخرین آمار تاکنون یک بیمار با ویروس کرونای  مثبت در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده که حال وی رو به بهبودی است.
ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس‌هاست که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود.  
در معمولی‌ترین حالت، این ویروس باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان "سارس" می‌شود که نشانه‌های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.
دوره نهفتگی نسبتا طولانی این بیماری تنفسی مرگ‌ بار از چند روز تا دو هفته متغیر است و همین امر موجب می‌شود مبتلایان تا پیش از بروز علایمی چون تب و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه نکنند.
این ویروس برخلاف ویروس سارس که در سال ۲۰۰۳ در چین شیوع پیدا کرد و پس از سرایت به ۲۶ کشور جهان ۸ هزار و ۱۰۰ نفر  را مبتلا کرد، در دوره نهفتگی نیز از فرد به فرد قابل انتقال است، کارشناسان تهدید واقعی کرونا را در همین قابلیت شیوع و انتشار گسترده آن می‌بینند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار