رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت؛
پس از شناسایی و بستری شدن موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشور و انجام معاینات و تست‌های ویژه روی ایشان، شمار مبتلایان به ویروس به ۱۰۰۷۵ تن افزایش یافت.
کد خبر: ۸۳۰۵۹۸
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳ 12 March 2020
پس از شناسایی و بستری شدن موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشور و انجام معاینات و تست‌های ویژه روی ایشان، شمار مبتلایان به ویروس به ۱۰۰۷۵ تن افزایش یافت؛ این در حالی است که دو نکته در این گزارش مهم است اولا شمار مبتلایانی که جان باخته‌اند، طی ۲۴ ساعت اخیر بار دیگر رکورد زد تا شاهد افزایش روند مرگ و میر این بیماری باشیم و نکته دیگر اینکه آمار مبتلایان در کهگیلویه و بویراحمد به یکباره بیش از دو برابر افزایش یافت!

به گزارش «تابناک کهگیلویه و بویراحمد »؛ دکتر کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی و سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان گفت: با بررسی‌های انجام شده از میان افراد مشکوک، تا کنون ابتلای تعدادی از افراد از نظر ابتلا به ویروس کووید-۱۹ بر اساس شواهد آزمایشگاهی، قطعی گزارش شده و بر اساس آخرین نتایج آزمایش‌ها، ابتلای ۱۰۰۷۵ مورد جدید از ظهر گذشته تا امروز قطعی شده است.

وی افزود: از این ۱۰۰۷۵ مبتلای قطعی جدید، ۳۰۳ تن در استان تهران، ۴۲ تن در استان قم، ۸۴ تن در استان گیلان، ۴ تن در استان اصفهان، ۷۴ تن در استان البرز، ۷۹ تن در استان مازندران، ۸۸ تن در استان مرکزی، ۴۲ تن در استان قزوین، ۴۰ تن در استان سمنان، ۲۵ تن در استان گلستان، ۲۹ تن در استان خراسان رضوی، ۲۹ تن در استان فارس، ۲۵ تن در استان لرستان، ۷ تن در استان آذربایجان شرقی، ۳۱ تن در استان خوزستان، ۲۱ تن در استان یزد، ۱۷ تن در استان زنجان، ۹ تن در استان کردستان، ۱۴ تن در استان اردبیل، ۲۰ تن در استان کرمانشاه، ۷ تن در استان کرمان، ۱۲ تن در استان همدان، ۶ تن در استان سیستان و بلوچستان، ۱۲ تن در استان خراسان جنوبی، ۱۱ تن در استان چهارمحال و بختیاری، ۷ تن در استان ایلام، ۱۹ تن تن در استان آذربایجان غربی، ۱۵ تن در استان کهگیلویه و بویراحمد و ۳ تن در استان بوشهر شناسایی شده‌اند.

لازم به توضیح است در کهگیلویه و بویراحمد با افزایش 15 نفری مبتلایان اکنون امار به 26 نفر رسیده است.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت افزود: متاسفانه در ۲۴ ساعت اخیر، ۷۵ تن از مبتلایان جانشان را از دست داده اند؛ بنابراین، تا ظهر امروز آمار جان باختگان این بیماری در کشورمان به ۴۲۹ تن رسیده است. همچنین تا به امروز خوشبختانه ۳۲۷۶ تن بهبود یافته‌اند.

جهانپور در ادامه از افزایش آزمایشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت از ۳۰ به ۵۰ آزمایشگاه خبر داد و گفت: در ادامه تلاش خواهیم کرد تا به ۷۰ و در مراحل بعدی به ۱۰۰ آزمایشگاه برسیم. در حال حاضر بالغ بر ۶ هزار آزمایش در روز انجام می‌دهیم که قصد داریم به زودی آن را به بالغ بر ۷ هزار آزمایش در روز برسانیم.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
ماشالا عاقا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار