کد خبر: ۸۳۰۸۸۵
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۹ 13 March 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از فارس ، پرویز یزدان‌پناه امشب در برنامه پیک سلامت شبکه استانی دنا در خصوص آخرین دستورالعمل وزارت بهداشت گفت: عدم حضور مردم در تجمعات، مکان‌های ورزشی، حوزه‌های مذهبی، تشییع جنازه‌ها و جشن‌های عروسی  دستورالعمل وزارت بهداشت است و توصیه شده مردم در خانه بمانند و مگر در  مواقع ضروری از خانه خارج نشوند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: آنچه مهم است اینکه غربالگری‌ها به به نحو صحیح انجام شود و بیماران شناسایی و به مراکز درمانی ارجاع داده شوند.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر تعطیلی ادارات گفت: در اولین جلسات ستاد مبارزه با کرونا تصمیم گرفته شود اداراتی که کارمندان دارای بیماری زمینه‌ای، یا زنان حامله و کارمندانی که نبودشان در ارائه خدمت خللی وارد نمی‌کند دارند مرخصی داده شود و توصیه کردیم ادارات با حداقل نیروها کار کنند و نیازی به نیروهای پشتیبانی و اداری نیست.
وی با اشاره به ممنوع شدن ورود مردم به دادگستری گفت: اداراتی که مراجعه کننده زیادی دارند بهتر است مدتی تعطیل کنند تا بیماری روند کاهشی داشته باشد برای مثال شهرداری‌ها مکان‌های پر رفت و آمدی هستند که بخشی از قسمت‌های اداراتی مثل شهرداری‌ها نیاز است تعطیل شود.
این مسوول با بیان اینکه اخرین ستاد مبارزه با کرونا روز گذشته به ریاست استاندار و حضور همه اعضا برگزار شد، گفت:  همه احساس خطر می‌کنند، توصیه شده خودمان را آماده کنیم چرا که امکان دارد از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین مبتلایان به این بیماری زیاد شود و این فاصله خطر است چرا که تعداد زیادی از مردم استان که بیرون از کهگیلویه و بویراحمد و در استان‌های الوده هستند برای ایام نوروز به استان برگردند که این افراد اگر به استان بازنگردند از خودگذشتگی کردند  اما اگر وارد استان شدند باید غربالگری شوند و ۱۰ تا ۱۴ روز در خانه خود را قرنطینه کنند.
وی با تاکید بر تعطیلی بسیاری از صنوف گفت: اقدامات شدیدی استان و نهادهای دولتی انجام  دادند که افراد آلوده شناسایی و ارجاع داده شوند، ضمن اینکه افرادی غیربومی آلوده که وارد استان شوند با هزینه خودشان قرنطینه می‌شوند.
یزدان‌پناه با بیان اینکه ضدعفونی و گندزدایی در استان با قوت بیشتری ادامه یابد، گفت: امکان دارد موارد ابتلا افزایش یابد لذا توسعه موارد فیزیکی بیمارستان و مراکز پشتیبانی مثل سپاه را خواهیم داشت.
وی با اشاره به مشکل نبود ماسک در تمامی کشور گفت: از ظرفیت استان استفاده کردیم ظرف دو روز آینده ماسک تولید سپاه وارد بازار می‌شود، همچنین هنرمندان، خیرین و سیاسیون منابعی را جمع و به ۸ بیمارستان اختصاص دادند که یکی از آنها بیمارستان جلیل است که این تجهیزات و ماسک وارد استان می‌شوند.
وی از اختصاص ۲۰ میلیارد ریال برای خرید تجهیزات به دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد و ضمن قدردانی از حمایت‌ همه نهادها و ارگان‌ها گفت:  نقاط قوت حمایت و توجه مردم به توصیه‌های دانشگاه است.
وی در پایان در خصوص انتشار لیست بیماران کرونایی استان گفت: فردی که به کرونا مبتلا شده مجرم نیست بیمار است لذا منتشر کنندگان لیست بیماران کرونایی مجرم و به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند.
 وی در پایان خاطرنشان کرد: سامانه ۱۹۰ به صورت شبانه‌روزی اماده پاسخگویی به سوالات کرونایی است، ضمن اینکه مردم برای اطلاع از وضعیت خود به سایت salamat.gov.ir  مراجعه و غربالگری را انجام دهند. از مردم تقاضا داریم با سامانه ۱۱۵ تماس نگیرند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
لطفا امر کنید کسی به یاسوج واستان کهگیلویه صفر نکند و هر مسافری ک با پلاک شهرهای دیگر به یاسوج بیایین شیشه های ماشینش را میشکنیم ولاستیک های خودرویش رو پنچر میکنیم تا درس عبرت باشد که وقتی حکومت ودولت واستاندار ووزیر بهداشت میگن سفر ممنوع است گوش بگیرن و توی خانه هایشان بمانن وناقل بیماری نباشن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار