کد خبر: ۸۳۳۰۷۶
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶ 22 March 2020
کارشناس سلامت روان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه بویراحمد گفت: چنانچه فرزندی دارید که به وسواس مبتلا است، امکان دارد در این شرایط نگرانی هایش بیشتر از حد معمول شود و بیش از اندازه ذهنش به نظافت و بیماری مشغول باشد، او را به حال خود رها نکنید، زیرا که این فرزند نیاز به توجه و حمایت والدین دارد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سید حبیب الله تقوی نژاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در مواقع بحرانی همیشه از فرزند خود بخواهید احساساتش را بیان کرده و با او همدلی کنید.
وی افزود: شرایط خانه را آرام نگه دارید و از فرزند خود بخواهید دفعات شستن دست ها را محدود به زمان های مشخص کند و بیشتر از 20 ثانیه ادامه ندهد.   
تقوی نژاد بیان کرد: می توانید از او درخواست کنید که شستن دست ها را با آواز خواندن همراه کند.
 کارشناس سلامت روان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه بویراحمد ابراز داشت: هر زمان که احساس اجبار به شستن دست ها داشت او را وادار  کنید که فس های های عمیق بکشد و خود را به کاری لذت بخش مشغول کند .           
وی تاکید کرد: از او بخواهید که از مرور خبرهای بد و ناخوشایند مربوط به ویروس کرونا پرهیز کند.
تقوی نژاد عنوان کرد: تنها روزی یکبار و فقط از یک منبع موثق اطلاعات آگاهی دهنده را دریافت کند و تعاملات تصویری یا صوتی لذت بخش را جایگزین مرور شبکه های اجتماعی کنید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار