کد خبر: ۸۳۳۰۷۷
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸ 22 March 2020
مردم کهگیلویه و بویراحمد این روزها به شدت از بی‌خیالی مسئولان این استان در مقابله با بیماری کرونا گلایه‌مند بوده و خواستار بستن ورودی‌های این استان بر روی خیل مسافرانی هستند که به سمت کهگیلویه و بویراحمد هجوم آورده‌اند.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از تسنیم ، با وجود کنترل روند رو به رشد بیماری‌ کرونا در برخی استان‌ها از جمله تهران، اما از استان کهگیلویه و بویراحمد خبرهای خوبی به گوش نمی‌رسد و آمارها از روند رو به رشد بیماری کرونا در این استان حکایت دارد.
در استانی که تنها 713 هزار نفر جمعیت دارد و یک درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهد تاکنون حدود 73 نفر مبتلای قطعی به بیماری کرونا شناسایی و 2 نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.
با وجود اینکه در بسیاری استان‌ها از جمله بوشهر تدابیر شدید برای جلوگیری از ورود مسافران اندیشیده شده اما در استان کهگیلویه و بویراحمد همچنان شاهد بی خیالی مسئولان اجرایی استان هستیم که تمام وقت خود را به شرکت در جلسات، ویدئوکنفرانس‌ها و حضور در صدا و سیما اختصاص داده و هنوز به صورت عملی وارد میدان مقابله با کرونا نشده‌اند.
خبرها از ورود بی‌شمار مسافران به استان کهگیلویه و بویراحمد به‌ویژه شهرستان‌های کهگیلویه، چرام و دنا حکایت دارد که نارضایتی شدید مردم این استان را در پی داشته است.
استان کهگیلویه و بویراحمد یک تفاوت اساسی با سایر استان‌های درگیر با بیماری کرونا دارد و آن هم نبود آزمایشگاه تشخیص بیماری کرونا و کمبود شدید امکانات بهداشتی و درمانی در این استان است و بر همین اساس، مردم کهگیلویه و بویراحمد خواستار توقف ورود مسافران از استان‌های درگیر کرونا به این استان هستند.
اما استاندار کهگیلویه و بویراحمد که پیش از این در اظهار نظری گفته بود =این بیماری اپیدمی شده و حتی اگر دور تا دور استان را خندق ایجاد کنیم بی‌فایده است، در اظهارنظرهای جدید خود تنها به مردم استان هشدار می‌دهد که در خانه بمانند و تاکنون تدبیری برای جلوگیری از ورود افراد از استان‌های آلوده به کرونا به این استان نیاندیشیده است.
پرویز یزدان‌پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد نیز با بیان اینکه آمار ابتلای مردم استان به ویروس کرونا سیر صعودی پیدا خواهد کرد، یکی از مهم‌ترین دلایل آن را بازگشت کهگیلویه و بویراحمدی‌های ساکن در سایر استان‌های آلوده به شهرستان‌های خود عنوان کرده و گفته است که هر کدام از این افراد می‌توانند ناقل بدون علامت بیماری باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار