اما واقعا چرا آمار مربوط به تست های کهگیلویه و بویراحمد ، اینگونه دچار نوسان است و یک روز استانی معرفی می شود که کرونا را کنترل کرده و دقیا فردای همان روز به عنوان استان در مرز بحران تبدیل می شود؟!مشکل از کجاست؟
کد خبر: ۸۳۳۰۸۱
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۵ 22 March 2020
پس از شناسایی و بستری شدن موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشور و انجام معاینات و تست‌های ویژه روی ایشان، شمار مبتلایان به ویروس به ۲۱ هزار و ۶۳۸ تن افزایش یافت این در حالی است که کهگیلویه و بویراحمد امروز هیچ گونه اعلام تست مثبتی را ثبت نکرده است تا ماجرای اعلام های چند روز درمیان ، سفیدی و قرمزی وضعیت ما را به سمت یک طنز تلخ هدایت کند !
آخرین جزئیات مبتلایان به کرونا در ایران
به گزارش «تابناک کهگیلویه و بویراحمد »؛ دکتر کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی و سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان گفت: با بررسی‌های انجام شده از میان افراد مشکوک، تا کنون ابتلای تعدادی از افراد از نظر ابتلا به ویروس کووید-۱۹ بر اساس شواهد آزمایشگاهی، قطعی گزارش شده و بر اساس آخرین نتایج آزمایش‌ها، ابتلای ۱۰۲۸ مورد جدید از ظهر گذشته تا امروز قطعی شده است.
وی افزود: از این جمع، ۲۴۹ تن در تهران، ۱۷ تن در قم، ۳۸ تن در گیلان، ۸۷ تن در اصفهان، ۶۰ تن در البرز، ۳۶ تن در مازندران، ۳۶ تن در مرکزی، ۲۹ تن در قزوین، ۱۰ تن در گلستان، ۴۲ تن در خراسان رضوی، ۲۶ تن در فارس، ۳۳ تن در لرستان، ۵۷ تن در آذربایجان شرقی، ۲۲ تن در خوزستان، ۸۴ تن در یزد، ۲۸ تن در زنجان، ۱۶ تن در کردستان، ۱۹ تن در اردبیل، ۷ تن در کرمانشاه، ۸ تن در کرمان، ۱۹ تن در همدان، ۱۵ تن در سیستان و بلوچستان، ۲ تن در هرمزگان، ۱۵ تن در خراسان جنوبی، ۲ تن در چهارمحال و بختیاری، ۱۷ تن در ایلام، ۲۸ تن در آذربایجان غربی و ۲۶ تن در خراسان شمالی شناسایی شده اند.
جهانپور افزود: در ۲۴ ساعت اخیر، ۱۲۹ تن از مبتلایان جانشان را از دست داده‌اند؛ بنابراین، تا ظهر امروز آمار جان باختگان این بیماری در کشورمان به ۱۶۸۵ تن رسیده است. همچنین تا به امروز خوشبختانه ۷۹۱۳ تن بهبود یافته‌اند.
وی با تاکید بر رعایت توصیه‌های بهداشتی گفت: بر اساس آمار‌ها ۶۸ درصد مرگ و میر‌ها مربوط به گروه‌های سنی بالا بوده است. موضوعی که قطعا سفر‌های نوروزی در آن تاثیرگذار است و برای جلوگیری از آن می‌بایست از سفر پرهیز کرد، هرچند که گزارش‌های رسیده حکایت از شکل گیری تجمعاتی در برخی تفرجگاه‌ها در سطح کشور دارد که نشان می‌دهد هنوز برخی بیماری را جدی نگرفته اند!
برای مشاهده آخرین و به روزترین آمار مبتلایان، جان باختگان و بهبود یافتگان ویروس کرونا در ایران به صورت نقشه پویا یا برای مشاهده آمارها به صورت نمودارهای خطی و میله‌ای در بازه‌های زمانی متفاوت ، اینجا را کلیک کنید.
طنز تلخ آماری در کهگیلویه و بویراحمد
در میان امار اعلامی مبتلایان به کرونا شاید عجیب ترین آمار مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد باشد که نوع اعلام روزانه بیشتر به یک طنز تلخ شباهت دارد و این طنز تلخ ، اظهار نظرهای مسئولان کشوری را هم تحت شعاع قرار داده است!
در حالی که طی چند روز استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان یکی از استان هایی که توانسته بودند سرایت کرونا را کنترل کنند ، مطرح شده بود و حتی مسئولین کشوری با افتخار این موضوع را اعلام می کردند ، در روز بعد آمار کهگیلویه و بویراحمد به یکباره از عدد صفر به 15 نفر تست مثبت کرونا رسید تا یک شوک عجیب بر همه وارد شود و استان سفید از نظر شیوع به یکباره به استان در مرز بحران ، تبدیل شود!
اما واقعا چرا آمار مربوط به تست های کهگیلویه و بویراحمد ، اینگونه دچار نوسان است و یک روز استانی معرفی می شود که کرونا را کنترل کرده و دقیا فردای همان روز به عنوان استان در مرز بحران تبدیل می شود؟!
مشکل از کجاست؟ / هدر رفتن 4 روز طلایی !
بررسی های تابناک کهگیلویه و بویراحمد در خصوص دلیل این تناقض آماری نشان از لزوم توجه مسئولین به یک نکته بسیار مهم و حیاتی است .
بسیاری از استان ها پس از شروع شیوع کرونا با پیگیری هایی که انجام دادند توانستند ، آزمایشگاه تشخیص کرونا را در استان خود راه اندازی کنند و روزانه با انجام تست های افراد مشکوک ، ضمن اعلام سریع آمار مبتلایان ، در برنامه ریزی ها هم موفق عمل کنند و اگر در مواردی خاص نیاز به انجام محدودیت هایی وجود داشته ، سریعا اقدام کرده اند اما در کهگیلویه و بویراحمد به دلیل نبود آزمایشگاه تشخیصی ، از زمان تهیه نمونه فرد مشکوک تا ارسال به آزمایشگاه تهران و اعلام نتیجه آن به استان عملا 4 روز طول می کشد ، 4 روزی که هم برای بیمار ، هم مسئولین برنامه ریز و هم نزدیکان فرد ، یک تایم طلایی را از دست می برد.
بررسی ها نشان می دهد که مدتی هم قرار بود نمونه ها به شیراز در استان فارس به جهت نزدیکی به یاسوج ، ارسال شود اما گویا عدم همکاری یا نبود شرایط مناسب ، گزینه شیراز را از برنامه مسئولین استان برای ارسال نمونه های مشکوک به کرونا منصرف کرد و اکنون باز هم باید این نمونه ها سفری 4 روزه را از استان کهگیلویه وبویراحمد به تهران و بالعکس انجام دهند تا نهایتا نتیجه مثبت یا منفی آن مورد مشکوک مشخص شود!
بسیاری از شواهد میدانی از جمله ، بی برنامگی دانشگاه علوم پزشکی در اطلاع رسانی و مدیریت ضعیف کنترلی برخی مناطق و شهرستان ها ، عدم رعایت نکات بهداشتی و خود قرنطینگی به صورت گسترده در میان مردم و نبود آزمایشگاه تشخیصی در استان و برخی نکات دیگر ، روزهای سختی را در پیش روی استان کهگیلویه و بویراحمد نمایان می کند که اگر مسئولین به صورت عاجل تصمیمی اتخاذ نکنند ، مطمئنا با روی واقعی شیوع کرونا مواجه خواهیم شد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
کارشناس بهداشت
|
United States
|
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
دلیل آن بی سوادی شما خبر نگار عزیز هست که نه درک مناسبی از بیماری داری نه از افراد مطلع سئوال میکنی و با نظرات غیر کارشناسی زحمات ارزشمند و علمی پرسنل خدوم بهداشت و درمان که شبانه روز خود را وقف مردم کرده اند و یکی از بهترین عملکردها را در کشور داشته اند اینجور زیر سئوال می بری این هفته هم شخص وزیر هم معاونت بهداشت وزارت خانه به اسم و خاص از دانشگاه یاسوج تقدیر کردند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
به نظرم تابناک منصفانه و واقعیت را گفته
آخه این چه شیوه آمار دادنی هست چند روز خبری نیست یه روز یهو فله ای آمار میاد خوب این یعنی به جای کار می لنگه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
,و جالبتر اینکه قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد بعد از خاکسپاری مشخص و اعلام می شوند! قبل از آن فقط تکذیب.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار