کد خبر: ۸۳۳۱۷۲
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۷ 22 March 2020
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: تا امروز و بر اساس یافته های آزمایشگاهی، ۷۳ مورد جدید ابتلا به کروناویروس در استان کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، «پرویز یزدان‌پناه» در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: طی امروز یکشنبه سوم فروردین ماه خوشبختانه مورد جدیدی از ابتلا به کرونا در این استان از سوی وزارت بهداشت گزارش نشده است.
وی اظهارکرد: از مجموع ۵۳۰ نمونه ارسال شده به تهران تاکنون ۷۳ مورد مثبت و مبتلا قطعی به کرونا در این استان اعلام شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از سه مورد مرگ مبتلا به کرونا ویروس در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و خاطرنشان کرد: این تعداد فوت ناشی از کرونا در استان مربوط به سه شهر دهدشت با ۷۰ سال سن، باشت حدود ۵۰ سال سن و یاسوج ۷۰ سال سن بوده اند.
یزدان‌پناه تصریح کرد: دو مورد فوت ناشی از کرونای مربوط به شهرهای یاسوج و دهدشت بعلت بیماری زمینه ای و سن بالا جان باختند.
وی در خصوص تفکیک مبتلایان به کرونا براساس شهرستان ادامه داد: از مجموع مبتلاین به کرونا در سطح استان ۳۸ مورد از شهرستان بویراحمد، ۱۶ مورد از شهرستان کهگیلویه، ۱۰ مورد از شهرستان چرام، ۷ مورد از شهرستان گچساران، یک مورد از شهرستان دنا و یک از شهرستان باشت بوده اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد: از مجموع ۷۳ مورد مبتلا به کرونای کهگیلویه و بویراحمد ۱۴ نفر بهبودی کامل پیدا کردند، ۱۲ نفر در بیمارستان تحت مراقبت هستند و مابقی نیز در خانه ایزوله می باشند.
یزدان‌پناه در رابطه با راه مبتلا شدن ۷۳ مورد کرونایی استان بیان کرد: بین ۷۰ تا ۸۰ درصد این تعداد از طریق خانواده ها و دوستان خود که از برخی شهرهای آلوده به خانه آن‌ها آمده بودند مبتلا شدند و منبع ابتلای مابقی افراد کرونایی استان نا مشخص است.
گفتنی است که از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس یافته های آزمایشگاهی، ۱۰۲۸ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و تا امروز ۲۱۶۳۸ بیمار مبتلا به این بیماری در کشور گزارش شده است. خوشبختانه ۷۹۱۳ نفر از بیماران کووید ۱۹ در کشور بهبود یافته و ترخیص شده اند. متاسفانه با جان باختن ۱۲۹ نفر از بیماران، مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری در کشور به ۱۶۸۵ نفر رسید.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مرتضی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
جالب اینجاست که در اماراعلامی ازسوی وزارت بهداشت امار فوتیهای کهگیلویه بویراحمد صفر اعلام شده است حالا دم خروس رو باور کنیم یا قسم حضرت عباس رو خود رئیس دانشگاه اعلام می کنه سه نفر فوتی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار