بارش های سیل آسا در کهگیلویه و بویراحمد
بارش های سیل آسای باران به همراه صاعقه ، تگرگ و برف در روزهای نخستین سال 99 ضمن خوشحال کردن مردم به ویژه کشاورزان اما خساراتی را هم در پی داشت .
کد خبر: ۸۳۳۲۵۱
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰ 23 March 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، بارش های سیل آسای باران به همراه صاعقه ، تگرگ و برف در روزهای نخستین سال 99 ضمن خوشحال کردن مردم به ویژه کشاورزان اما خساراتی را هم در پی داشت این در حالی است که بارش برف در این موقع از سال شهر یاسوج را هم سفید پوش کرد.
چه قدر بارید؟
همانگونه که از قبل اعلام شده بود سامانه پرقدرت بارشی طی سه روز منتهی به ابتدای صبح امروز دوشنبه در استان کهگیلویه و بویراحمد فعالیت کرد که گزارشات ارسالی اداره کل هواشناسی از میزان بالای این بارش ها حکایت دارد.
اطلاعیه مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کهگیلویه وبویراحمد میزان بارشهای استان را  تا ساعت ۱۰:۳۰ دوشنبه چهارم فروردین ۹۹ اینگونه اعلام کرده است:
لنده 72
جاورده 70
دشتروم 61
قلعه دختر 59
موشمی زیلایی 58
سرفاریاب 58
سراسیاب یوسفی 57
چرام 55
باشت 54
یاسوج 47.9
دهدشت 47.3
مارگون 47
کاکان منصورخانی47
بوستان باشت 47
سی سخت 47
امامزاده جعفر 38
قلعه رئیسی 35
دوگنبدان 33.1
دیشموک 33
لیکک 29.3
بارش برف در یاسوج
این سامانه بارشی بامداد امروز در شهر یاسوج با بارش‌های برف همراه بود و برف بهاری علاوه بر غافلگیری مردم مناطق سردسیری استان را سفیدپوش و طراوات و زیبایی خاصی به آن بخشید.
چه قدر خسارت زد؟
بارش های چند روزه در کهگیلویه و بویراحمد بدون خسارت نبود به گونه ای که مدیرکل مدیریت بحران استان گفت :بارش‌های شدید و طوفانی در برخی مناطق کهگیلویه و بویراحمد خسارت به بار آورد
«وحید محمدی‌تبار» افزود: بارش‌های شدید و طوفانی روز گذشته منجر به آبگرفتگی منازل در برخی نقاط شهری و روستایی استان شد و خساراتی به عشایر وارد کرد.
وی با بیان اینکه متاسفانه صاعقه منجر تلف شدن تعدادی دام سبک و سنگین در شهرستان لنده، بهمئی و سایر مناطق روستایی و عشایری استان شد، اظهارکرد: در جاده‌های روستایی و عشایری رانش زمین و ریزش سنگ در محورهای کوهستانی گزارش شد که پس از پیگیری و با تلاش نیروهای زحمت کش راهداری استان اکثر راه‌های این نقاط بازگشایی شدند.
مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به فصل گل‌دهی درختان خاطرنشان کرد: طوفان و بارش تگرگ در مناطق گرمسیری خساراتی را به باغات وارد کرد و باغات دچار خسارت شدند.
محمدی تبار از فرمانداران ۸ شهرستان استان خواست هرگونه خسارات در بخش‌های مختلف کشاورزی، دامپروری، باغداران، عشایر، منازل، زیرساخت‌های عمومی و ... ناشی از بارش‌های اخیر را بصورت فنی و اعتباری جمع‌بندی و حداکثر تا پنجم فروردین جهت پیگیری به مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد ارسال کنند.
وی بیان کرد: همچنین مردم عزیز استان نیز هر گونه خسارات ناشی از بارش‌ها و رعد و برق را بصورت تلفنی به فرمانداری‌های محل زندگی خود با مستندات گزارش کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار