اعلام عدم امکان مسدود نمودن جاده به بهانه ملی بودن توسط فرماندار در روزهایی که شیوع کرونا به پیک خود می رسد چه توجیهی دارد؟
کد خبر: ۸۳۳۶۸۸
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۶ 25 March 2020

روز گذشته شهرستان چرام ۵ مبتلای جدید به کرونا را در آمار اعلامی استان به خود اختصاص داد تا همچنان یکی از مناطق پرخطر انتشار ویروس کرونا به شمار آید.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، اعلام وضعیت هشدار در این شهرستان تا جایی پیش رفت که فشارهای مردمی برای انسداد مسیرهای ورودی بالا گرفت و نهایتا کار به انجام این درخواست توسط مسئولین ختم شد.
روز سه شنبه ۵ فروردین اعلام شد که همه راه های اصلی و فرعی منتهی به شهرستان چرام مسدود می باشند و تنها راه ورود به چرام از سمت شهرستان کهگیلویه خواهد بود که آن هم تحت تدابیر و کنترل های سختگیرانه خواهد بود .
چند روز پیش هم اعلام شده بود با هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا جاده باغچه سادات  برای دسترسی به شهرستان کهگیلویه و چرام  و یاسوج  تا اطلاع ثانوی مسدود خواهد بود.
بنابر خبرهای منتشره در رسانه ها فرماندار شهرستان چرام اعلام کرد: با هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا جاده باغچه سادات  برای دسترسی به شهرستان کهگیلویه و چرام  و یاسوج  تا اطلاع ثانوی مسدود خواهد بود.
دکتر هادی فتاحی اصل گفت:باتوجه عدم توجه مسافران به هشدارها یکی دو روز گذشته مسافران زیادی در تفرجگاههای سرفاریاب مستقرشده اند که جهت سلامتی و جلوگیری از شیوع بیماری با همکاری نیروی انتظامی پلیس راهور و سپاه پاسداران جاده باغچه سادات از گردنه دلی مو حوزه سادات و تنگ پیرزال مسدود می شود .
وی افزود: مسدود بودن این جاده تا اطلاع بعدی ادامه دارد لذا شهروندان برای دسترسی از مسیر دیگری  تردد کنند.
فتاحی اصل تاکید کرد :تردد از این مسیر فقط خودرو ها با حمل مواد غذایی و اورژانسی صورت می گیرد.
رئیس شورای اداری چرام اظهار کرد:  کسانی که در تفرجگاههاچادر برپا کرده اند در اسرع وقت منطقه ترک در غیر اینصورت خودروها توقیف می گردد.
توجیه عجیب فرماندار برای شکستن یک محدودیت
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، در حالی که مردم از این اقدام بسیار رضایت داشتند اما به ناگاه اعلام شد که جاده ورودی شهرستان چرام از سمت شهرستان بویراحمد باز است!
برخی رسانه های محلی نوشتند : فرماندار چرام به همراه امام جمعه و بخشدار ،  اعضای شورا ، فرماندهی نیروی انتظامی چرام مسئول راهداری و میراث فرهنگی چرام   از مسدود شدن جاده تنگ پیرزال بازدید کرد.
در این بازدید باتوجه به هجوم گردشگران و مسافران و ترافیک سنگین فرماندار چرام اعلام کرد که مسیر باز و بانظارت نیروی انتظامی و پلیس جاده کنترل شود .
گزارشات تکمیلی حکایت از هجوم گردشگران خصوصا خودروهایی با پلاک غیربومی در این مناطق دارد.
آنگونه که رسانه های محلی نوشته اند فرماندار چرام در خصوص دلیل این اقدام به خبرنگاران گفت :با توجه به تردد خودرو در این مسیر و همچنین ملی بودن جاده امکان مسدودی کامل  وجود ندارد و در تلاش هستیم که با همکاری نیروی انتظامی  و پلیس راه کنترل خوبی در ورودی ها صورت گیرد .
دکتر هادی فتاحی اصل عنوان کرد :از مردم انتظار داریم در خانه ها بمانند و ازسفرهای غیر ضروری خوداری کنند.
وی افزود :خودروها با پلاک غیر بومی در سرفاریاب جریمه می شوند .
فتاحی تاکید کرد :گردشگران و مسافران به سرفاریاب سفر نکنند.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار