کد خبر: ۸۳۳۷۸۳
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴ 25 March 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، دانشگاهِ USC آمريكا با همتِ بنياد فرهنگ، كتابخانه ها و گروه مطالعات خاورميانه ى خود، نمايشگاهى از ١٥٠ سال سنت هاى عروسى در ايران را از تاريخ ٥ اسفند ٩٨ تا ١١ خرداد ٩٩ در كتابخانه ىِ خود برپا كرده است.
در بخشى از پوسترِ منتشر شده از سوى برگزار كنندگان چنين نوشته شده است؛ جامعه ىِ ایران از تنوع زیادى در مراسم و آيين هاى فرهنگی - اجتماعى برخوردار است.
يكى از اين آيين ها، مراسم عروسی و آداب و رسوم مربوط به آن است. مراسمى كه از مهمترین ستونهای فرهنگ فارسی به حساب می آید. خانواده های ایرانی، عروسیِ عزیزان خود را با شادیِ فراوانی جشن می گیرند.‎ آماده سازی براى اين مراسم ممکن است از مدتها پیش با شادی زیادی آغاز شود. در این دوره، والدین و اعضای خانواده ىِ عروس و داماد از نزدیک با هم همکاری می کنند.
‎ در اين نمايشگاه، ضمنِ تجليل از سنت های غنیِ عروسی در ایران، تاريخ ۱۵۰ ساله ىِ اين سنت از زمانِ ناصرالدین شاه قاجار تا به امروز ، با بهره گيرى از هنرهاى تجسمى در معرض ديد تماشاچيان قرار مى گيرد.
اسناد و قراردادهاى مربوط به ازدواج، پارچه دوزى ها، تابلوهاى نقاشى و عكس هاى ثبت شده از اين سنت ايرانى از جمله ى اين آثارند.
در این نمایشگاه سه قطعه از عکس های حسن غفاری نيز با عنوانِ مراسم عروسی در استان کهگیلویه و بويراحمد روی دیوار رفته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار