وسط معرکه ای هستیم با نام شومِ کرونا. ابتدا در حد یک آنفولانزا معرفی می شود. خطرات جدی اش را گوشزد پیران می کنند. میرویم جلوتر می بینیم کرونا پیر و جوان نمی‌شناسد. خُرد و کَلان حالی اش نیست. در هر مسئولیتی، جای و جایگاهی که باشی شامل حال می شود.
کد خبر: ۸۳۳۷۹۶
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶ 25 March 2020

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، محمد سروش نیا طی یادداشتی نوشت : وقتی کارایی شش ها پایین بیاید، همه ی ایراد را می اندازند گردنِ هوای ورودی. (اوضاع مملکت مان در این روزها)
وسط معرکه ای هستیم با نام شومِ کرونا. ابتدا در حد یک آنفولانزا معرفی می شود. خطرات جدی اش را گوشزد پیران می کنند. میرویم جلوتر می بینیم کرونا پیر و جوان نمی‌شناسد. خُرد و کَلان حالی اش نیست. در هر مسئولیتی، جای و جایگاهی که باشی شامل حال می شود. ویروسی که در جهان عادلانه رفتار می کند. فاقد و فارغ از هر تبعیضی در رفتارش و انتهای این عدل و انصافش را خدا می داند به کدام ناکجا ختم شود. برای شکست اش این وسط همه احساس تکلیف می کنیم. مکلف هستیم به انجام وظیفه. چه بر حسب اعتقاد به شرعیات اسلامی و چه التزامات انسانی. مکلفیم به مواظبت از خویش و گرفتن دست دیگران. «کرونا» بحرانی که مدیریت و مهارَش، اشتراکات همه ماست و شاید این بحران بزرگترین پروژه مشترکی باشد که با هم بر داشته ایم و حزب و جناح نمی شناسد. به تعبیر حضرت مولانا؛ آشتی اضداد در عالم برای ادامه ی حیات موجودات امری لازم و ضروریست. پس امیدواریم قدم خِیری باشد برای برداشتن این ویروس شَر. از دهدشت بگوییم و این روزهای سپری شده کرونایی. شهر خلوت. بازاریانی که قبل از هشتک #در_خانه_می_مانیم بستند و رفتند کُنج خانه نشستند. مردمی که طبق معمول عصرها پیاده روهای شهر قرنطینه بودند کوچ کردند به خانه ها.

کرونا را شکست می‌دهیم اما نه با انسان شکست خورده


خدمات و خدمت رسانی ها ماند. از پرستاران و کادر درمانی زحمتکش که شب و روز را بر خود حرام کردند، تا جِسم، جَسد نشود. تا طلاب حوزوی که خیلی ها پای کار اند. همشهری های درس خوانده های خودمان در قم و همجوار تا حوزه ی دهدشت. در کنار واجبات فردی تکلیف اجتماعی شان را، رها نمی کنند. اول شب پای کار اند و آخر شب و دمدمه صبح هم نمی شناسند. از تقسیم و توزیع مواد غذایی تا ضدعفونی منابر و منازل کم و کسری نمی گذارند و خدا می داند این شبها مناجات و زیارتشان را کدام کوچه و خیابانی بجا می آورند. بسیجیان مخلص حاضر در صحنه. نوجوان و جوان با امکانات کافی و ناکافی هر جایی که نیاز به خدمت باشد با فرم نظامی در حال انجام کار اند. روستاهای دور و نزدیک، تا وسط و کنارهای شهر. حتی ورودی داروخانه ها گمنام بی نام و نشان مامور به انجام تکلیف اند. همچنین پویش های مردمی که با اعتباری که نزد مردم دارند خدمت به خلق را بهترین عبادت می دانند.

به آقای فرماندار که می رسیم استناد میکنم به آدرس پیجش در اینستاگرام _alirezaatabak@ بدون یک پست و وضعیتی از وضعیت این شهر در بحران کرونایی. به همین هم اکتفا نمیکنیم می روم در مجازی ها و کمی خبرگزاری ها و پایگاه های خبری تحلیلی را جستجو می کنیم باز هم خبری از ایشان یافت نمی شود. در دنیای حقیقی سراغ ایشان ایشان را می گیریم، عملکرد قابل عرضی نیافتیم. شهروندان تماس مکرر میگیرند پاسخ نمی دهد. پیامک ارسال میکنند جوابی دریافت نمی کنند. نمی دانم در سالهای خدمت و مسئولیتش چه تجربه های کسب کرده که در چنین روزهایی شاهد مدیریت و تصمیمات اثر بخش باشیم. علی رضا اتابک که در ۶ آبان ۹۸ از وجود ۳۲ تشکل مردم نهاد می گوید و از غیر فعال بودنشان. از فرهنگ  محیط زیست می گوید. تذکر می دهد سمن ها بی تفاوت نباشند! خیلی سمن ها بی تفاوت ماندند. چه مجازی چه حقیقی و اتابک هم از این سمن ها، بی تفاوت تر! او کنار خودش حتی مشاور هم ندارد. شاید اوج هنر این فرماندار اجرای مصوبه شورای تامین در اقدامی ضرب الاجل آنهم بدون اطلاع رسانی قبلی بازاریان با قیچی، سیم چین و نفرات، شهرداری را وارد عمل می کند و ابزار کاسبی مردم را در روز روشن بی سر و صدا بار می زنند و عامل شکستن سکوت حاکم بر شهر می شوند. جا دارد از جناب فرماندار بپرسیم اگر سد معبر را برداشتید چرا غرفه ی عرضه ی مستقیم میوه دولتی را در دو طرف مرکز شهر باز و افتتاح کردید؟ مردمی که از زمین و آسمان خبرهای خوش اختصاص اعتبار هنگفت برای مقابله کرونا در شهرستان می شنوند را  می شود زحمتی به خود دهید، مقابل دوربین و رسانه قرار بگیرید از ورود و عدم ورود و آخرین گزارش این بودجه ها با مردم بگویید؟! البته اگر مثل کنترل ورودی و خروجی های شهر نشود!!!

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
واقعیت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
درود بر محمد سروش نیا
واقعیت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
درود بر تابناک بابت این خبر سیاسی و عالی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار