کد خبر: ۸۳۳۹۶۳
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۴ 26 March 2020
معاون آموزشی و پژوهشی دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: روش ابتکاری متخصصان بیمارستان طالقانی آبادان روی ۳۰ بیمار کرونایی، میزان مرگ و میر بیماران حاد را به صفر رساند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سارا مبارک معاون آموزشی و پژوهشی دانشکده علوم پزشکی آبادان چهارشنبه شب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان، اظهار کرد: روش ابتکاری متخصصان بیمارستان طالقانی آبادان روی  ۳۰ بیمار کرونایی، میزان مرگ و میر بیماران حاد را به صفر رساند.
وی گفت: تیم تحقیقاتی دانشکده علوم پزشکی آبادان از ابتدای مشاهده نخستین علائم این بیمار در منطقه تحقیقاتی را در این زمینه آغاز و با تشکیل تیم تخصصی تصمیم گرفت از داروهایی استفاده کند که به بهبود این بیماری کمک شود.
معاون دانشکده علوم پزشکی ابادان بیان کرد: پس از اخذ مجوز از وزارت بهداشت و کد ملی اخلاق در پژوهش و با رضایت بیماران و خانواده آنها این روش دارویی که کاملا جدید می باشد بر روی پنج بیمار بستری در بخش مراقبت‌های ویژه استفاده شد که نتایج آن بسیار امیدوار کننده بود و باعث شد تا این بیماران از بخش مراقبت‌های ویژه مرخص شوند.
وی افزود: در مرحله دوم نیز این داروها برای ۱۰ بیمار کرونایی بستری در بخش مراقبت‌های ویژه که کاهش هوشیاری داشتند استفاده شد که خوشبختانه نتایج به دست آمده رضایت بخش و سطح هوشیاری بیماران افزایش و نتایج خوب و امیدوار کننده ای داشت.
مبارک با بیان اینکه تاکنون این ترکیب دارویی برای ۳۰ بیمار بدحال مورد استفاده قرار گرفته، اظهار کرد: نتایج این دارو کامل مفید و امیدوارکننده بوده است و در روز گذشته ۲ بیمار بدحال که با علاوم سطح هوشیاری بسیار پایین در بیمارستان طالقانی بستری بودند با حال عمومی خوب مرخص شدند.
وی عنوان کرد: بر اساس تحقیق انجام شده این ترکیب دارویی نه در چین و نه در هیچ کشور دیگری برای بیماران کرونایی مورد استفاده قرار نگرفته است و مقاله علمی آن آماده شده و درصدد چاپ نتایج این تحقیق در یکی از نشریات معتبر داخلی و خارجی هستیم.
به گفته وی از ۲۹ اسفند که این داروی ترکیبی برای بیماران کرونایی در آبادان استفاده می شود هیچ مورد فوتی به وقوع نپیوسته و روند ترخیص بیماران سرعت یافته و طول مدت درمان آنها نیز کاهش یافته است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
واقعیت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
بلوف آبادانی
بویراحمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
جریان چوپان دروغ گو هست .اینقدر ما دروغ شنیدیم از مسعولین که سخت میشه باور کرد .امید واریم این یکی راست باشه .اولش هم میگفتن کرونا از سرما خوردگی ضعیف تر هستش آیا راست بود ؟؟؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار