کلانتری : از لحظه اجرای این طرح هیچ غیر استانی که ساکن کهگیلویه و بویراحمد نیست حق ورود به این استان را ندارد و در صورت مشاهده برخورد جدی خواهد شد.
کد خبر: ۸۳۴۱۷۲
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴ 27 March 2020

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، استاندار کهگیلویه و بویراحمد در برنامه زنده «گفتگو » از شبکه استانی دنا که شب گذشته با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یاسوج برگزار شد ،گفت :از امروز ورود هر گونه مسافر به استان ممنوع بوده و اگر کسی وارد استان شود برخورد خواهد شد.
وی اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در مرکز استان و همه شهرهای کهگیلویه وبویراحمد را از صبح جمعه اعلام کرد و خاطرنشان کرد که این طرح در راستای حفظ سلامت و بهداشت مردم و جلوگیری از شیوع این ویروس خطرناک است.
کلانتری مشارکت،همراهی و کمک مردم در اجرای این طرح را مهم و اساسی خواند و گفت : با این اتحاد انسجام و همدلی می توان زنجیره انتقال این ویروس را قطع کرد.
وی افزود: در حال حاضر در گام جدید این طرح محدودیت شدید تردد و سفر قرار دادیم و هیچ کس حق ندارد به عنوان مسافر وارد استان شود.
کلانتری عنوان کرد: علاوه بر پویش « درخانه بمانیم » باید پویش «به خانه برگردیم » را نیز اضافه کنیم و کسانی که به مسافرت رفتند و برای دیدن خانواده و اقوام به شهری سفر کردند،باید هر چه سریع تر به خانه خود برگردند.

وی گفت: از لحظه اجرای این طرح هیچ غیر استانی که ساکن کهگیلویه و بویراحمد نیست حق ورود به این استان را ندارد و در صورت مشاهده برخورد جدی خواهد شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطر نشان کرد: ما روزانه از ورودی و خروجی ها و محورهای استان بازدید خواهیم کرد و محکم و به جد می گوئیم که هیچ مسافری از هیچ کجای ایران حق ورود به این استان را ندارد.
کلانتری بیان کرد: مهمان هایی که در استان ما حضور دارند انشاالله که به سلامتی هر چه زودتر به شهرهای خود باز گردند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: ورود مسافر به هیچ  عنوان به استان نداریم و اگر هم وارد می شوند می توانند از کنار گذرهای شهرها عبور کنند و حق ورود به داخل شهرهای استان را ندارند.
کلانتری اضافه کرد: خوشبختانه شهرهایی که محل رفت و آمد از استانهای دیگر است مانند یاسوج ،گچساران و دهدشت و برخی شهرهای دیگر  دارای کنار گذر هستند.
وی گفت: تردد ها فقط از کنار گذرها .‌و کمربندی شهرها برای مسافران جهت خروج از استان انجام می شود و حتی اگر مسافری وسیله ندارد و میخواهند وسیله برای خروج تهیه کنند باید در کنار گذرها پیش بینی شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در خصوص ورود افراد به استان کمیته هایی شکل گرفته که مسئول اجرای طرح در هر شهرستان بر عهده فرمانداران است و این طرح برای اجرای دقیق و کامل به فرمانداران ابلاغ شد.
کلانتری افزود: اگر شخص که وارد استان شود و هویت وی قابل شناسایی نباشد توسط کمیته ای که پیش بینی شده است ، کدملی، بیمه نامه خودرو و پلاک ماشین چک شده و در صورتی که ساکن استان باشد حق ورد دارد و در غیر این صورت بازگردانده خواهد شد.
وی افزود: در این کمیته ثبت احوال نیز حضور دارد و گزینه ای جهت شناسایی شخص پیش بینی کرده اند تا مردم سرگردان نشوند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: یقین بدانید محدودیتهای حداکثری اعمال خواهد شد و البته خودروهای پلیس، حمل بار های مواد فاسد شدنی، خودروهای درمانی و آتش نشانی استثناء هستند.
کلانتری بیان کرد: تا پایان این طرح تمام دانشگاه ها، مدارس در تمامی مقاطع، پارک ها و بوستانها، مراکز تفریحی و ورزشی تعطیل هستند و هیچ کس حق نصب چادر را ندارد و با متخلفین برخورد خواهد شد.
وی گفت: انشاالله که هیچ مصیبتی برای فردی رخ ندهد ولی در صورت بروز مصیبت اجتماعات نباید صورت گیرد و مراسم نیز تعطیل می باشد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطر نشان کرد: قطع یقین این کنترل ها صورت می گیرد ولی مردم نیز باید در این امر موثر مشارکت داشته باشند و جا دارد از تمام اصناف استان جهت تعطیلی مغازه ها تشکر کرد که با اقدام به موقع آنها توانستیم اقدامات موثری را انجام د هیم.
کلانتری ادامه داد: در حال حاضر و در این طرح فقط اصنافی که مایحتاج ضروری مردم را تامین می کنند اعم از خبازان، میوه فروشان، قصابان و خواربار ها می توانند با رعایت موازین بهداشتی فعالیت کنند و دیگر صنوف تعطیل خواهند بود.
وی افزود: به کمیته اقتصادی ماموریت داده شده که حداقل نیروهای علمی استان و شرکت های دانش بنیان را به کمک طلبیده تا خریدهای تلفنی و اینترنتی را برای مردم استان فراهم کنند تا دیگر نیاز به مراجعه حضوری نباشد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطر نشان کرد: ما بقی صنوف تا پیاین اجرای این طرح حق فعالیت نخواهند داشت و دستگاه های اجرایی که ضرورت ندارند به شکل حداقلی و پرسنل آنها به شکل دور کار انجام وظیفه خواهند کرد و این دستور برای مدیران اجرایی ابلاغ شده است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یاسوج نیز در برنامه زنده تلویزیونی نیز با تاکید به مردم استان برای ماندن در خانه‌ها و توجه به توصیه‌های مسوولان اظهار کرد: در صورتی که مردم به تذکرات و توصیه‌ها توجه کنند ریشه و زنجیره این ویروس خطرناک قطع می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی در ادامه با بیان اینکه جمعه طرح فاصله گذاری اجتماعی در استان به تبع کل کشور اجرا می‌شود از همه مردم استان خواست تا برای اجرای هر چه بهتر این طرح همکاری کنند.

حسینی در ادامه به برخی افرادی که ممکن است مخل اجرای این طرح شوند هشدار داد و گفت: کسی حق ندارد در برابر این طرح موضع گیری کند همه باید در چارچوب طرح اقدام کنند و به دستورات توجه شود و با کسانی که در برابر طرح مقاومت کنند برخورد قاطع و قانونی خواهد شد.
وی اجرای این طرح را مهم خواند و گفت: به همه مردم توصیه می کنم برای ریشه کرن کردن این ویروس خطرناک در خانه بمانید و از مسافرت و ترددهای بیجا و غیر ضرور خودداری کنید.
دانلود
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار