پس از شناسایی و بستری شدن موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشور و انجام معاینات و تست‌های ویژه روی ایشان، شمار مبتلایان به ویروس به ۳۲ هزار و ۳۲۲ تن افزایش یافت این در حالی است که آمار مبتلایان به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد در هشتمین روز 8 نفر اعلام شده است..
کد خبر: ۸۳۴۲۵۱
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۸ 27 March 2020

پس از شناسایی و بستری شدن موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشور و انجام معاینات و تست‌های ویژه روی ایشان، شمار مبتلایان به ویروس به ۳۲ هزار و ۳۲۲ تن افزایش یافت این در حالی است که آمار مبتلایان به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد در هشتمین روز 8 نفر اعلام شده است..


به گزارش «تابناک کهگیلویه و بویراحمد»؛ دکتر کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی و سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان گفت: با بررسی‌های انجام شده از میان افراد مشکوک، تا کنون ابتلای تعدادی از افراد از نظر ابتلا به ویروس کووید-۱۹ بر اساس شواهد آزمایشگاهی، قطعی گزارش شده و بر اساس آخرین نتایج آزمایش‌ها، ابتلای ۲۹۲۶ مورد جدید از ظهر گذشته تا امروز قطعی شده است.
آخرین آمار مبتلایان به کرونا در ایران / کهگیلویه و بویراحمد ، فروردین 8 _ کرونا 8

جهانپور افزود: در ۲۴ ساعت اخیر، ۱۴۴ تن از مبتلایان جانشان را از دست داده‌اند؛ بنابراین، تا ظهر امروز آمار جان باختگان این بیماری در کشورمان به ۲۳۷۸ تن رسیده است؛ همچنین تا به امروز خوشبختانه ۱۱۱۳۳ تن بهبود یافته‌اند و البته ۲۸۹۳ نفر از بیماران بستری از جمله افراد بدحال هستند که امیدواریم با مراقبت‌های کادر درمانی و دعای خیر شما بهبود پیدا کنند.

وی در توضیح چرایی افزایش آمار‌ها گفت: اینکه شاهد افزایش آمار مبتلایان هستیم، نه به معنی شیوع بیشتر، که در نتیجه افزایش فعالیت‌های بیماریابی و مشارکت مردم در این امر با ثبت نام در سامانه salamat.gov.ir و شناسایی مبتلایان پیش از مراجعه ایشان به مراکز درمانی است و بر این اساس جا دارد از همه مردمی که هنوز به دلایلی نتوانسته اند در این سامانه ثبت نام کرده و به بسیج ملی مقابله با کرونا بپیوندند، به این سامانه بروند و مشخصاتشان را ثبت کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه با اشاره به یکی از مشکلات رایج همکارانش در این روز‌ها گفت: از همه هموطنانمان می‌خواهیم که به تماس‌های دریافتی از شماره ۴۰۳۰ حتما پاسخگو باشند چراکه همکارانمان تاکید دارند که تماس هایشان با برخی هموطنان به پاسخی منجر نمی‌شود. بدانید که این شماره متعلق به همکاران ما در وزارت بهداشت است و در راستای مقابله با کرونا با هموطنان مان تماس گرفته می‌شود.
 
برای مشاهده آخرین و به روزترین آمار مبتلایان، جان باختگان و بهبود یافتگان ویروس کرونا در ایران به صورت نقشه پویا یا برای مشاهده آمارها به صورت نمودارهای خطی و میله‌ای در بازه‌های زمانی متفاوت، اینجا را کلیک کنید.
 
کهگیلویه و بویراحمد ، فروردین 8 _ کرونا 8
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تازه ترین امار مبتلایه به کرونا ویروس را در هشتمین روز از فروردین ماه 99 اعلام کرد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ دکتر پرویز یزدانپناه با اشاره به اینکه 8 مورد جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شده است، افزود: تاکنون 108 بیمار مبتلا به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده و تحت درمان قرار گرفته اند.
وی اذعان داشت: شمار قربانیان کرونا ویروس استان کهگیلویه و بویراحمد تا به این لحظه 6 فوتی اعلام شده است.
دکتر یزدانپناه خاطر نشان کرد: از عموم مردم خواهشمندیم جهت آگاهی از وضعیت سلامت خود به سایت salamat.gov.ir مراجعه کرده و در صورت داشتن هر گونه سوال با سامانه 4030 تماس حاصل نمایند.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار