کد خبر: ۸۳۴۶۹۲
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵ 29 March 2020
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در خصوص وضعیت کرونایی استان در روزهای آتی توضیحاتی ارائه کرد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از فارس ، پرویز یزدان‌پناه در برنامه استودیو سلامت بیان کرد: روز شنبه ۱۰۰ نمونه آزمایش گرفته شد که از این تعداد ۱۱ مورد مثبت اعلام شد که ۷ مورد در یاسوج، دو مورد در دنا، یک مورد در کهگیلویه و یک مورد در چرام بوده و در مجموع ۱۱۹ نفر به کرونا مبتلا هستند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: به لحاظ پراکندگی ۶۰ نفر از بیماران در یاسوج، ۲۰ نفر در کهگیلویه، ۱۸ نفر در چرام، ۱۲ نفر در گچساران، ۷ نفر در دنا و دو نفر در باشت هستند.
وی با اشاره به بهبودی کامل ۳۵ بیمار کرونایی و بستری بودن ۱۲ نفر دیگر به شرایط استان اشاره کرد و گفت: در جلسه ستاد پیشگیری از کرونا که با حضور رئیس جمهور برگزار شد معاون وزیر بهداشت از اقدامات پیشگیرانه استان‌های فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد قدردانی کرد.
این مسوول در ادامه سخنان خود میزان شیوع ویروس کرونا در استان را ۱۶.۶ در یک هزار نفر عنوان کرد و گفت: این آمار در کشور ۴۰ در یک هزار نفر است که در میزان شیوع کرونا  برخی استان‌‌ها از جمله کهگیلویه و بویراحمد آمار خوبی دارند.
 وی بر همکاری مردم در مبارزه با کرونا تاکید کرد و گفت: به نسبت جمعیت میزان شیوع کرونا در چرام بیشتر است و بعد از چرام، بویراحمد، دنا، کهگیلویه، گچساران و باشت بیشترین شیوع کرونا را دارند البته این به معنای این نیست که چرام در خط قرمز این بیماری است بلکه بیانگر این موضوع است که بیماریابی در شهرهایی مانند چرام، دنا مخصوصا بویراحمد به خوبی صورت گرفته است.
وی تصریح کرد: در شهرستان‌هایی مانند بهمئی و لنده که آماری از ویروس وجود ندارد به معنای وضعیت سفید این مناطق نیست بلکه بیماریابی در این مناطق به خوبی صورت نگرفته و نمونه‌‌ها کم انجام شده است.
وی به وضعیت استان در بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: از اسفند ۹۸ تا ۴ فروردین ۷۱۴ نمونه آزمایش از افراد گرفته شد که از این تعداد ۸۶ مورد مثبت اعلام شد.
یزدان‌پناه ادامه داد: از ۴ فروردین تا ۱۰ فروردین ۷۵۰ نمونه آزمایش گرفته شد و با احتساب آزمایش‌های روز ۱۰ فروردین پیش‌بینی می‌شود که یک هزار نمونه گرفته شود و اگر در این مدت‌ها تعداد مبتلایان به ۱۵۰ تا ۱۸۰ نفر برسد کهگیلویه و بویراحمد در بهترین وضعیت قرار دارد. به وضعیت پیک رسیده‌ایم و در حالت نزول بیماری قرار داریم.
یزدان‌پناه خاطرنشان کرد: البته همه این مراحل به اجرای درست طرح فاصله‌گذاری اجتماعی بستگی دارد و اینطور نباشد که از ورود مسافران جلوگیری کنیم و از مردم در درون شهرها غافل شویم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار