کد خبر: ۸۳۴۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳ 30 March 2020
سازمان جهانی بهداشت به افراد سیگاری در خصوص ابتلا به ویروس کرونا هشدار داد.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا در سراسر جهان و افزایش آمار مبتلایان و جان باختگان، سازمان جهانی بهداشت، با هشدار‌ها و توصیه‌های مختلف و اطلاع رسانی تلاش می‌کند تا این حالا دیگر پاندمی را کنترل کند؛ و اما این بار توصیه و هشدار سازمان جهانی بهداشت به افرادی سیگاری است.
بر اساس تاکیدات این سازمان استعمال دخانیات یکی از عوامل مهم در ابتلا به ویروس کروناست. این عامل علاوه بر اینکه می‌تواند روش سریعی در انتقال ویروس باشد، تاثیر مستقیمی در تضعیف سیستم ایمنی بدن افراد دارد.
سیگار یا قلیان، به دلیل آنکه تماس مستقیم با لب‌ها و دست دارد می‌تواند به راحتی راهی برای انتقال این ویروس به بدن فرد شود از این رو سازمان جهانی بهداشت از همه افراد سیگاری خواست تا می‌توانند از استعمال دخانیات خودداری کنند و تاکید کرد کرونا می‌تواند فرصت خوبی برای ترک باشد.
استمعال دخانیات تا حد بسیار زیادی می‌تواند سیستم ایمنی بدن را ضعیف کند و شواهد نشان می‌دهد که میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در افرادی که از دخانیاتی مانند سیگار، قلیان یا الکل استفاده می‌کنند بسیار بیشتر است.
در صورت مصرف دخانیات به صورت گروهی احتمال انتقال این ویروس به سایر افراد گروه افزایش پیدا می‌کند. با توجه به اینکه کرونا قابلیت ماندگاری زیادی روی سطوح دارد روی اجزای داخلی و بیرونی قلیان از جمله بدن، شلنگ و مخزن آب به مدت طولانی می‌نشیند و به علت عدم امکان ضدعفونی ابزار‌هایی مانند قلیان، از فردی به فرد دیگر منتقل می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار