کد خبر: ۸۳۵۹۰۰
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵ 03 April 2020
سخنگوی وزارت بهداشت کشورمان با تاکید بر ضروت مراجعه عموم مردم به سامانه سلامت و شرکت در طرح غربالگری به واسطه ثبت نام در این سامانه گفت: ۳۴ هزار تیم و بالغ بر یکصد هزار نفر تحت پوشش این سامانه به خدمت رسانی مشغول هستند.

به گزارش «تابناک »، دکتر کیانوش جهانپور در نشست خبری آنلاین با اصحاب رسانه -که به صورت آنلاین برگزار می‌شد-، با تاکید بر اینکه بالغ بر ۹۸ درصد مشارکت کنندگان در غربالگری نشانه و علائمی نداشته‌اند، گفت: اینکه برخی ممکن است تصور کنند ثبت نام شان در سامانه نتیجه‌ای در بر نداشته و پیگیری نشده درست نیست و تیم های فعال همه موارد را بررسی و پیگیری می‌کنند تا جایی که می‌توانیم به وضوح تیجه این اقدام را مشاهده کنیم.  
سخنگوی وزارت بهداشت افزود: این غربالگری راهی است که دیر یا زود می‌بایست همه کشورها به اجرا در آورند و ما هم در گام دوم بسیج ملی مقابله با کرونا آن را به اجرا در آوردیم و سازمان بهداشت جهانی به شدت از این اقدام و ابتکار کشورمان و نتایجی که به دنبال داشته تقدیر و تشکر به عمل آورده است. اقدامی که منجر شده بتوانیم بیماری را در کشورمان مدیریت کنیم.
 
جهانپور در پاسخ به سوالی در خصوص مطالب مطرح شده در خصوص درز برخی اطلاعات ثبت شده در سامانه‌های وزارت بهداشت گفت: به هر حال هر سامانه‌ای با هر میزان امنیت که دایر شود، به دلایل مختلف از جمله سودجویی مورد هجوم برخی افراد و مجموعه ها قرار می‌گیرد و سامانه های وزارت بهداشت هم از این حیث استثنا نیستند، اما اینکه ابعاد ماجرا چگونه بوده و نتیجه پیگیری ها را بعد از بررسی اعلام خواهیم کرد.
 
وی در پاسخ به این سوال که آیا موارد ابتلا با علائم خفیف هم در آمارها جا دارند یا خیر، گفت: نه در کشور ما و نه در هیچ کشور دیگری بنا نیست مبتلایان خفیف یا آنهایی که علائم ندارند یا علائم کم خطری مثل نابویایی و ناچشایی دارند شناسایی نشوند و در آمارها قرار نگیرند، اما قاعدتا بسیاری از این افراد شناسایی نمی‌شوند چون مراجعه نمی‌کنند و اولویت به آنهایی که وضعیت خطرناک تری دارند داده می‌شود و اینکه می‌بینید آمار مرگ و میر در برخی کشورها مانند ایتالیا و اسپانیا بالاست، نتیجه همین است.
 
سخنگوی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه ممکن است وضعیت در برخی کشورها متفاوت باشد، گفت: به نظر می‌رسد که در کشورهایی مانند آلمان و کره جنوبی شمار بیشتری از بیماران با علایم متوسط شناسایی می‌شوند و این را می‌شود از آمارهای این کشورها دریافت که مرگ و میر به نسبت مبتلایان شناسایی شده کمتر است و نشان از بیماریابی فعال تر ایشان دارد.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار