اولین جلسه علنی مجلس در سال 99 و پس از شیوع بیماری کرونا در کشور با حاشیه‌هایی همراه شد که در ادامه می‌خوانید.
کد خبر: ۸۳۶۹۰۰
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳ 07 April 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، اولین جلسه علنی مجلس در سال 99 و پس از شیوع بیماری کرونا در کشور با حاشیه‌هایی همراه شد که در ادامه می‌خوانید.
غیبت دولتی‌ها، مجلس را از راس امور خارج کرد!
مسعود پزشکیان نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر یک ماه با قدرت عمل کنیم می‌توانیم کرونا را زمین‌گیر کنیم و دست به دست هم از این بحران عبور کنیم.
پزشکیان که در غیاب لاریجانی اداره جلسه را برعهده داشت از وزرای کشور و بهداشت و رییس سازمان برنامه و بودجه خواست که گزارش خود را ارائه کنند، اما لحظاتی بعد گفت که آنها هنوز در جلسه مجلس حاضر نشدند. نایب رییس مجلس از این موضوع انتقاد کرد و گفت که دولت موضوع را جدی نگرفته است. قرار بود ساعت ۹ در جلسه حضور داشته باشند. جاده‌ها هم که خلوت است و ترافیکی نبوده است.
دولتمردان در جلسه مجلس برای بررسی کرونا حاضر نشدند
حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی گفت: طبق برنامه ریزی صورت گرفته قرار بود امروز (سه شنبه 19 فروردین) جلسه علنی مجلس با حضور سعید نمکی وزیر بهداشت، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار شود و گزارشی از وضعیت شیوع کرونا و تبعات اقتصادی آن به نمایندگان ارائه دهند. وی افزود: متأسفانه هیچ کدام از این دولتمردان در جلسه امروز حضور ندارند و فقط امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور و همتی رئیس جمعیت هلال احمر حضور پیدا کردند. متأسفانه گویا دولت کرونا را‌‌‌ شوخی گرفته است.
رعایت نکردن طرح فاصله گذاری اجتماعی در مجلس!
در جلسه صبح امروز مجلس برخی نمایندگان علیرغم تاکیدهای فراوان بر رعایت فاصله مناسب و موازین بهداشتی این موضوع را رعایت نکردند.
اعتراض نمایندگان به سخنان«حضرتی»
درباره برگزاری جلسه امروز مجلس شورای اسلامی، گفت: نمایندگان در واکنش به عدم حضور وزرا در صحن علنی مجلس و اظهارات سیاسی الیاس حضرتی رئیس کمیسیون اقتصادی، اعتراضات شدیدی را در صحن علنی مجلس مطرح کردند.
وی تصریح کرد: قرار بود حضرتی به عنوان رئیس کمیسیون اقتصادی مباحثی را در مورد اقدامات دولت برای بهبود معیشت مردم مطرح کند اما متأسفانه این عضو فراکسیون امید، مباحث سیاسی را در مورد شیوع بیماری کرونا مطرح کرد که این امر موجب اعتراض تعداد زیادی از نمایندگان شد.
برای قطع زنجیره کرونا مثل چین برخورد نظامی کنیم
عبدالرضا عزیزی، رئیس کمیسیون اجتماعی در صحن مجلس گفت: نمی توانیم شل کن سفت کن داشته باشیم، باید رفتاری که در ووهان شد در ایران هم بشود تا زنجیره شیوع کرونا قطع شود.  اگر نظامی عمل کنیم صددرصد مردم بیرون نخواهند آمد. در سیزده به در پلیسی عمل شد و موفق بودیم. خرج و مخارج زندگی مردم را برای یک ماه تامین کنیم تا بیرون نیایند./برترین ها
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار