نخستین آزمایشگاه تشخیص ویروس کرونای کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج راه اندازی شد.
کد خبر: ۸۳۷۶۰۴
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۷ 09 April 2020

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در آیین راه اندازی این آزمایشگاه که نماینده ولی فقیه، استاندار، فرمانده سپاه فتح و تعدادی از مسئولان بهداشتی استان حضور داشتند گفت: این آزمایشگاه با اعتبار 200 میلیون تومان جنب سازمان انتقال خون استان و آزمایشگاه ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ایجاد شده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم در مراسم بهره برداری از این طرح مهم بهداشتی و درمانی با تبریک میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود (عج) این طرح را عیدی خوبی برای مردم استان دانست و گفت: این آزمایشگاه از نیازهای ضروری و مهم استان بود.

حسین کلانتری افزود: در مواقع بحران باید استراتژی بحران داشت و بتوان از تهدیدات فرصت ساخت.

استاندار گفت: در فاز نخست این طرح مهم بهداشتی ۲۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و در تلاشیم در فازهای بعدی این آزمایشگاه با امکانات روز مجهز شود.

کلانتری راه اندازی این آزمایشگاه را یکی از دغدغه ها و اولویت‌های اساسی دانست و افزود: با راه اندازه این آزمایشگاه مراجعات و ارسال نمونه آزمایشگاهی به سایر استانها از جمله تهران و فارس کاهش می‌یابد و دیگر نیازی نیست نمونه ها به سایر استانها ارسال شود و زمان تشخیص ویروس به طول انجامد.

استاندار همچنین افزود: در این ایام دستگاه سی تی اسکن ،رادیولوژی کارتابل و امکانات و تجهیزات بهداشتی و درمانی خوبی راه اندازی شد و باید تلاش کنیم که سایر نیازمندیها و کمبودهای احتمالی در این حوزه نیز به سرعت مرتفع شود.

 این آزمایشگاه با حمایت و پیگیری استاندار و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی در مساحتی بالغ بر ۱۲۰ متر مربع با تهیه امکانات و تجهیزات ایمنی شامل؛ هودهای بیولوژیک، لامپ uv، اتوکلاو و وسایل حفاظتی شخصی مجهز شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: فراهم نمودن تجهیزات لازم برای تشخیص بیماری‌های ویروس شناسی از روش (realtimePCR ) انجام  می شود و قرار هست نتایج نمونه ها در فاصله زمانی 12 تا 18 ساعت آماده و اعلام شود.

یزدانپناه افزود : 50 آزمایش جهت تشخیص کرونا به این آزمایشگاه داده شد که نتایج آن برای راستی آزمایی به انستیتو پاستور تهران ارسال و خوشبختانه وزارت بهداشت نیز صحت نتایج آزمایش ها را تایید نمود.

وی خاطر نشان کرد:  روزانه تعداد ۵۰ نمونه آزمایشگاهی پذیرش شده و در آینده نزدیک ظرفیت پذیرش به ۱۰۰ نمونه افزایش خواهد یافت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار