یادداشت؛
بنابر اظهارات مختار مشهدی زاده زمین واگذاری از سوی منابع طبیعی به شهرداری جهت احداث فضای سبز منابع ملی است و هنوز هم سند مالکیت آن دریافت نشد ولذا شهرداری نمی توانست مجددا به نهاد دیگری واگذار نماید.
کد خبر: ۸۳۷۷۳۹
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۸ 09 April 2020

شفاف سازی شهردار لنده در مورد علت به تعویق انداختن عملیات احداث فرهنگ سرای این شهرستان

شهردار لنده طی یاداشت ارسالی به تابناک کهگیلویه و بویراحمد علت تعویق چندین ماهه تعطیلی پروژه فرهنگ سرای این شهرستان را تشریح کرد.

بنابر اظهارات مختار مشهدی زاده زمین واگذاری از سوی منابع طبیعی به شهرداری جهت احداث فضای سبز منابع ملی است و هنوز هم سند مالکیت آن دریافت نشد ولذا شهرداری نمی توانست مجددا به نهاد دیگری واگذار نماید.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد در یادداشت ارسالی شهردار لنده آمده است.

بسم الله الرحمن الرحیم

مردم شریف و عزیز شهرستان لنده در ابتدای عرایض لازم است جهت شفاف سازی و تنویر افکار عمومی به اطلاع رسانده شود، شهرداری وشورای محترم اسلامی شهر هم درقبال احداث فرهنگسرا به وظیفه خود عمل کردند وهم به دغدغه جوانان ومردم شهر اگاهند و پیگیر حل این معضل هستند.
در ادامه این یادداشت آمده، نظر به اینکه هر از گاهی در فضای مجازی در ارتباط با عدم ساخت فرهنگسرا انتقادات ومطالبی درج میگردد که به حق بوده و مطالبه عمومی است.

لازم است جهت تنویر افکار عمومی اقداماتی که تاکنون صورت گرفته ارائه نمایم.

اولا شورای محترم اسلامی وشهردار عزیز دور گذشته مقدار سه هزار متر زمین از پارک امید، جهت احداث فرهنگسرا به اداره ارشاد تحویل دادند که متاسفانه یک ایراد قانونی داشت.

این زمین منابع ملی بود واداره منابع طبیعی آن را به شهرداری برای فضای سبز واگذار کرده وشهرداری هنوز سند مالکیت آن را دریافت نکرده است وبصورت اجاره ای است ولذا بدون اجازه منابع طبیعی حق واگذاری ندارند.

پیمانکار پروژه مربوطه اواخر سال ۹۷ شروع بکار کرد وسیل اول سال ۹۸ موحب شد که حوزه فنی به دلیل اینکه بخشی از فنداسیون اجرا شده برروی شن قرار گرفته بود، ادامه کار را به صلاح ندانست وچندین بار در جلسات شورای اداری که حتی یک بار با حضور استاندار قبلی ونماینده محترم مجلس بوده مطرح گردد.

به همین دلایل فنی عملا ادامه کار متوقف و تعطیل گردید وحقیقتا اعضای محترم شورا به دنبال راه حلی بودند که نهایتا بنده به شورا کتبا پیشنهاد دادم که فرهنگسرا در پارک شهید فهمیده اجرا گردد و زمین مورد نیاز در اختیار مجری قرار گیرد.

لازم بذکر است، این پیشنهاد ازجمله مصوباتی بود که همه اعضای محترم شورا به ان رای مثبت دادند ومصوب شد ودر کمیته انطباق که متشکل از فرماندار ورئیس دادگستری  وآقای اهنجان نماینده شورای عالی استان در کمیته تطبیق نیز تایید گردید که این موضوع باید در کمیسیون ماده ۵ در استان مطرح وموافقت لازم با تغییر کاربری و واگذاری صورت پذیرد که مدیر ارشاد پیگیر این موضوع هستند.


اما لازم است که اعلام نمایم مجری وپیمانکار چه بخواهند در کنار پارک امید پروژه را اجرا نمایند ویا اینکه پیگیر شوند واز کمیسیون ماده ۵ موافقت واگذاری زمین از محل پارک شهید فهمیده را اخذ نمایند ،شورای محترم شهر وشهرداری اماده همکاری است و فرهنگسرا را در هرکدام از پارکها که بخواهند با هماهنگی دفتر فنی استانداری احداث نمایند.

مختار مشهدی زاده-شهردار لنده

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United Kingdom
|
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
درود برشهردار باصداقت و فعال شهرلنده
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار