کهگیلویه و بویراحمد در روزی که گذشت
طی 24 ساعت گذشته در کهگیلویه و بویراحمد خبرهای متعددی منتشر شد که عمده این خبرها بی ارتباط با بحث روز یعنی شیوع کرونا نبوده است.
کد خبر: ۸۳۹۵۹۶
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۵ 17 April 2020
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، طی 24 ساعت گذشته در کهگیلویه و بویراحمد خبرهای متعددی منتشر شد که عمده این خبرها بی ارتباط با بحث روز یعنی شیوع کرونا نبوده است. آنچه در ادامه آمده است بازنشر برخی از این خبرها است که در رسانه های محلی و ملی منتشر شده است.
جمع آوری و معدوم سازی 1200 کیلوگرم مواد خوراکی و آشامیدنی
رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته یک تن و ۲۰۰ کیلوگرم مواد خوراکی و آشامیدنی فاسد در این شهرستان جمع آوری و معدوم شد. محمد طاهر طیب زادگان افزود : این مواد خوراکی فاسد از سوی تیم بازرسی گروه مهندسی بهداشت محیط از سه فروشگاه عمده تهیه و توزیع در شهر دهدشت کشف، جمع آوری و معدوم شد. طیب‌زادگان همچنین گفت: گشت‌های بازرسی، در نوبت های مختلف کاری بر چگونگی روند اجرای پروتکل‌های بهداشتی مربوط به هر صنف نظارت دقیق دارند.
ایجاد انگیزه در جوانان برای طراحی وب سایت فروشگاهی
صمیمی دوست بر لزوم توسعه فروشگاه های اینترنتی استان کهگیلویه و بویراحمد با ساز و کارهای نو و اینترنتی تاکید کرد. «سیدحشمت الله صمیمی دوست» در نخستین نشست کارگروه توسعه فروشگاه های اینترنتی استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت : تجارت الکترونیکی روز به روز در نزد مردم محبوب تر از قبل می شود و به صورت یک رفتار در جامعه در می آید و با این روش نیازها بدون مراجعه به ساده ترین روش پاسخ داده می شود. معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر برنامه ریزی برای خروج از کسب و کارهای سنتی، اظهار داشت: دستگاه های اقتصادی استان، صنوف مختلف و شرکت های دانش بنیان باید تلاش کنند زیرساخت ها و آموزش های لازم زمینه را برای این نوع کسب و کار فراهم کنند.  
عکسی که سوژه شد / سه منتخب کهگیلویه و بویراحمد در یک قاب / برخورد دستگاه قضا با انتشار دهندگان اخبار غیرواقعی

وی یادآور شد: همان طور که رشد جمعیت و تقاضاها، تولید و عرضه ها وجود دارد، باید به لحاظ تکنولوژی در حوزه فضای مجازی و طراحی سایت های فروشگاهی وارد عرصه کسب و کار و تجارت شویم و انگیزه برای جوانان تحصیل کرده و خوش فکر ایجاد کنیم.
صمیمی دوست با اشاره به مزایای فروشگاه های اینترنتی به دسترسی سریع و آسان، صرفه جویی در وقت، عدم حضور و ترافیک، کاهش هزینه مشتری و شبانه روزی بودن خدمات اشاره کرد و افزود: این مهم ضرورتی اجتناب ناپذیر است به خصوص در زمانی که بیماری کوید ۱۹ سبب شده تا مراجعات و اجتماعات نیز به حداقل ممکن برسد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه صنوف و اتحادیه ها اگر وارد این عرصه شوند منفعت لازم را خواهند داشت، تاکید کرد: صنوف مختلفی که وارد این شبکه شوند با نمایش و رده بندی محصولات خود با مشتریان و فروش بیشتری مواجه خواهند شد.
وی گفت: حوزه اقتصادی استانداری و همه دستگاه های اقتصادی استان آمادگی کامل دارند با متقاضیان، صاحبان صنوف، فروشگاه ها و حتی کارگاه های تولیدی که در این خصوص قصد فعالیت دارند همکاری کنند.
برخورد دستگاه قضا با انتشار دهندگان اخبار غیرواقعی
معاون دادستان مرکزکهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد: دستگاه قضایی استان با انتشار دهندگان اخبار غیر واقعی در فضای مجازی برخورد می کند. معاون دادستان مرکزکهگیلویه وبویراحمد در جلسه کارگروه فضای مجازی با مثبت ارزیابی کردن فعالیت رسانه ایی استان در فضای مجازی در خصوص پوشش اخبار مربوط به کرونا گفت: تعداد محدودی از رسانه‌ها برای پوشش اخبار به رعایت اصول حرفه ایی در انتشار اخبار کمتر توجه کردند که به آن‌ها تذکر داده شد. طالبی پور به گستره فعالیت فضای مجازی اشاره کرد و افزود: رسانه‌هایی که عامدانه در پی ایجاد تشدد و ایجاد فضای ناامیدی هستند یا به انتشار اخبار کذب اقدام کنند پیگرد قضایی می‌شوند. وی با اشاره به پایش شبانه روزی فضای مجازی از سوی متولیان امنیتی، انتظامی و قضایی و ضرورت پاسخگویی مدیران مربوط به حوزه‌های بهداشت و درمان گفت: شایسته است مجموعه مدیریتی این بخش با انتخاب سخنگوی واحد اخبار، اطلاعیه‌های مربوط به کرونا را در اختیار رسانه‌ها قرار دهند.
نظارت ارشاد بر رسانه ها جدی است
معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در جلسه کارگروه فضای مجازی گفت: ۸۴ سایت و ۱۶ خبرگزاری دارای مجوز در روز‌های اخیر اخبار مربوط به کرونا را پوشش می‌دهند. خردمند افزود : نظارت این اداره کل برای انتشار اخبار جدی است و با کسانی که بدون در نظر گرفتن اصول حرفه ایی در صدد ایجاد ناامنی و اضطراب در جامعه باشند متناسب با قوانین مطبوعاتی برخورد می‌شود. در این جلسه اعضا درباره چگونگی فعالیت‌های مطبوعاتی در فضای مجازی گفتگو کردند.
عکسی که سوژه شد / سه منتخب کهگیلویه و بویراحمد در یک قاب / برخورد دستگاه قضا با انتشار دهندگان اخبار غیرواقعی

عکسی که سوژه شد
تصویری که از مراسم معارفه امام جمعه جدید شهر دهدشت(کهگیلویه) منتشر شده بازتاب زیادی داشته است.
برترین‌ها نوشت : تصویری که از مراسم معارفه امام جمعه جدید شهر دهدشت(کهگیلویه) منتشر شده بازتاب زیادی داشته است. بیشترین سوال در مورد این مراسم این است که با وجود همه پروتکل‌ها ، چه اصراری بر اجرای مراسم با حضور پرتعداد مقامات بوده است . مسئولانی که بخشی از آنها از شهرهای دیگر به دهدشت آمده‌اند. امکان آن نبود که این معارفه ساده‌تر و خلوت‌تر برگزار یا به وقت دیگری موکول می‌شد؟
عکسی که سوژه شد / سه منتخب کهگیلویه و بویراحمد در یک قاب / برخورد دستگاه قضا با انتشار دهندگان اخبار غیرواقعی
 
سه منتخب کهگیلویه و بویراحمد در یک قاب
روز پنج شنبه تصویری از سه نماینده منتخب کهگیلویه و بویراحمدی مجلس شورای اسلامی برای مجلس یازدهم منتشر شد که در توضیح آن گفته شده این سه نفر نشستی مشترک برگزار کرده اند. در این نشست که در حاشیه اولین نشست منتخبان مجلس یازدهم ، پنج شنبه ۲۸ فروردین ۹۹ در تهران انجام شد آقایان “ تاج گردون، موحد و روشنفکر “ منتخبان حوزه‌های انتخابیه “ گچساران و باشت، کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده و بویراحمد و دنا “ با هم دیداری صمیمانه داشته و بر همگرایی و وحدت برای رفع مشکلات استان هم اندیشی شد. همچنین در این نشست آخرین وضعیت درگیری استان با بیماری کرونا و برنامه‌های انجام شده استان برای مقابله با این ویروس منحوس مورد بحث و‌بررسی قرار گرفت.
مقرر گردید با بهبود وضعیت جامعه منتخبین مردم استان در مجلس یازدهم نشستهای کاری با وزرا و مسئولین طراز اول اجرایی برگزار و نسبت به حرکت سریعتر پروژه های در دست اجرا و یا راکد پیگیری جدی نمایند .
همچنین مقرر گردید جلسات بعدی نیز در استان و با حضور استاندار و مدیران استانی نیز منعقد و گزارشهای لازم اخذ و با بهره گیری از تجربیات و نظرات کارشناسان و صاحبنطران حرکت رو به جلوی استان سرعت یابد .
آخرین جزئیات آماری مبتلایان به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد
مبتلایان به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به ۳۲۵ نفر رسیده است.
دکتر پرویز یزدان پناه گفت: از 429 مورد جواب دریافتی از آزمایشگاه های تهران، شیراز و یاسوج؛ 12 مورد مثبت گزارش شده است.
وی اظهار داشت: با احتساب آمار جدید امروز، شمار مبتلایان به کرونای استان به 325 بیمار رسید.
یزدانپناه افزود"از شمار مبتلایان جدید استان 7 نفر شهرستان بویراحمد،2 نفر باشت،یک نفر کهگیلویه،یک نفر دنا و *یک نفر لنده* می باشد.آمار مبتلایان به کرونا به تفکیک شهرستان ها در کهگیلویه و بویراحمد تا تاریخ ۲۸ فروردین ۹۹ بدین ترتیب است.
بویراحمد: ۱۵۰ نفر
دهدشت: ۴۶ نفر
باشت: ۳۵ نفر
چرام: ۳۲ نفر
گچساران: ۳۱ نفر
دنا: ۲۰ نفر
لنده: ۸ نفر
بهمئی: ۳ نفر
جمع ۳۲۵ نفر
آغاز موج جدید اپیدمی کرونا در کهگیلویه و بویراحمد و ۵ استان دیگر
بر اساس آخرین بررسی‌های صورت گرفته درباره بیماری کووید ۱۹ در کشور تا روز ۲۷ فروردین ماه، در استان کهگیلویه و بویراحمد و ۵ استان دیگر به نظر می‌رسد موج جدید اپیدمی کرونا آغاز شده است؛ این درحالی است که باید مدنظر داشت یک استان می‌تواند چندین اپیدمی متوالی و چندین پیک منحنی را تجربه کند. برای ارزیابی روند گسترش بیماری کووید۱۹ در استان های مختلف کشور از تحلیل روند تغییرات اتفاق افتاده برای موارد ابتلا و مرگ گزارش شده روزانه استفاده شد. برای محاسبه روند تغییرات ابتلا و مرگ در ۵ روز اخیر، ابتدا متوسط سه روزه تعداد گزارش ابتلا و مرگ هر روز با میانگین گرفتن از داده‌ای همان روز، روز قبل و روز بعد محاسبه شد. سپس میزان افزایش هر روز نسبت به روز قبل محاسبه شد. در نهایت، تغییر روند ابتلا و مرگ آخر با میانگین گرفتن از اعداد به دست آمده برای روزهای آخر محاسبه شد. برای تحلیل بهتر، شاخص‌های ۵ روز آخر وارد آنالیز شد. برای تحلیل احتمالی وضعیت منحنی اپیدمی مواردی مدنظر قرار گرفت. در مورد شش استان تهران، آذربایجان شرقی، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، گیلان و مازندران به نظر می‌رسد موج جدید اپیدمی شروع شده است. به نظر می‌رسد پنج استان اصفهان، ایلام، خراسان جنوبی، همدان و خراسان رضوی اخیراً پیک اپیدمی را تجربه کرده‌اند. چهار استان مرکزی، قم، آذربایجان غربی و کرمان روند نزولی را نشان می دهد. در مورد ۱۴ استان البرز، سمنان، یزد، قزوین، زنجان، اردبیل، لرستان، خراسان شمالی، گلستان، چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان، بوشهر و هرمزگان ناسازگاری داده‌ها اجازه تحلیل درستی از وضعیت اپیدمی را نشان نمی دهد. باید مدنظر داشت که یک استان می‌تواند چندین اپیدمی متوالی و چندین پیک منحنی را تجربه کند./ایسنا
عکسی که سوژه شد / سه منتخب کهگیلویه و بویراحمد در یک قاب / برخورد دستگاه قضا با انتشار دهندگان اخبار غیرواقعی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار