در سال گذشته؛
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: سال گذشته هفت میلیارد و 690 میلیون تومان زکات در استان جمع‌آوری شد که این مبلغ نسبت به سال قبل‌تر 128 درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۸۴۰۷۲۴
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۱ 20 April 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، جلسه ساماندهی جمع‌آوری زکات فطریه با حضور مدیرکل و معاونان و روسای ستادی در کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
قباد مبشری، مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه، با تبریک پیشاپیش حلول ماه مبارک رمضان گفت: رمضان ماه مهمانی خداست و امیدوارم که همه با خودسازی، بیشترین بهره را از معنویت این ماه مبارک ببریم.
وی بابیان اینکه زکات ازجمله مهم‌ترین واجبات است و تأکید بسیاری بر آن شده است، افزود: زکات از فروع دین شمرده‌شده و در منابع دینی در کنار نماز و جهاد قرارگرفته و یکی‏ از پنج ستون دین است و همه باید این فریضه الهی را به نحو احسن اجرا کنیم و در راه تبیین و احیای آن کوشا باشیم.
مبشری با اشاره به اینکه زکات بر دو نوع است، یکی زکات مال و دیگری زکات بدن، گفت: زکات بدن همان زکات فطریه است که بعد از ماه مبارک رمضان و در عید فطر برای کمک به نیازمندان پرداخت می‌شود.
وی در خصوص درآمد زکات کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در سال 98 گفت: درمجموع در سال گذشته هفت میلیارد و 690 میلیون تومان زکات در استان جمع‌آوری شد که این مبلغ نسبت به سال قبل‌تر، 128 درصد افزایش داشته است که در زمینه‌های مختلف برای نیازمندان هزینه شد.
مبشری به نحوه هزینه کرد زکات سال گذشته کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: از محل زکات کمیته امداد استان 120 میلیون تومان برای جهیزیه نیازمندان، 44 میلیون تومان در زمینه‌های درمانی، 13 میلیون و 480 هزار تومان برای تحصیل دانش آموزان، 49 میلیون و 500 هزار تومان برای مسکن نیازمندان، 30 میلیون تومان برای تعمیرات، یک میلیارد و 933 میلیون تومان برای معیشت محرومان و مابقی نیز در زمینه پروژه‌های عام‌المنفعه و سایر موارد هزینه شده است.
وی به آمار سال گذشته زکات فطریه در استان اشاره و بیان کرد: در سال گذشته درمجموع یک میلیارد و 907 میلیون تومان زکات فطریه در استان جمع‌آوری و بین نیازمندان توزیع شد.
مبشری تصریح کرد: تعهد زکات فطریه امسال کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد چهار میلیارد و 600 میلیون تومان است که امید است با برنامه‌ریزی‌های مناسبت بتوانیم به این مبلغ دست‌یابیم که این امر با استفاده از ظرفیت ائمه جمعه و جماعات و مراکز نیکوکاری ممکن است.  
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور باید تلاش کنیم که مردم را به سمت پرداخت‌های غیرحضوری هدایت کنیم، تأکید کرد: شماره گیری کد دستوری #5*8877* از طریق تلفن های همراه یکی از راه های مشارکتی خیران نیک اندیش در زمینه پرداخت زکات فطریه و کفارات است و مردم نیکوکار می توانند به این طریق اقدام کنند و فطریه و کفارات خود را به نیازمندان کمیته امداد اهداء کنند.
مبشری به فرمایشات مقام معظم رهبری بر لزوم حمایت از اقشار آسیب‌دیده در دوران کرونا و تشکیل یک رزمایش گسترده برای مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه به نیازمندان و فقرا در جامعه در ایام کرونا و ماه مبارک رمضان اشاره و تأکید کرد: به همین منظور این نهاد رزمایش ملی بخشش ایرانیان با رویکرد فراهم آوردن زمینه حضور خیران و نیکوکاران و برنامه‌ریزی کارآمد و مناسب برای حل مشکلات مردم نیازمند آسیب‌دیده از کرونا را در دستور کار خود قرار داده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار