سرپرست سازمان صمت استان مرکزی خبر داد:
سرپرست سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: در سال گذشته ۷۹۱ میلیارد ریال حقوق دولتی از محل فعالیت معادن در این مدت در استان وصول شد.
کد خبر: ۸۴۰۸۵۶
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰ 21 April 2020

سرپرست سازمان صنعت 

به گزارش تابناک مرکزی ، جواد حسنی ، از استخراج ۵۱۵ هزار تن انواع مواد کانی در این استان در سال گذشته خبر داد و افزود: یک هزار و ۴۴۲ میلیارد ریال سال گذشته از سوی بخش خصوصی در معادن استان مرکزی سرمایه‌گذاری و در این فرآیند ۴۷۵ فرصت اشتغال جدید ایجاد شد.
وی با بیان اینکه ۴۳ پروانه اکتشاف، ۲۶ گواهی کشف و ۴۷ پروانه بهره‌برداری هم سال گذشته در نقاط مختلف این استان صادر شد، اظهار داشت: هفت نشست شورای معادن در این مدت برگزار شد که ۸۶ مصوبه به دنبال داشته است.
حسنی یادآورشد: ارائه فرصت مناسب برای راه اندازی معادن، رفع اختلاف معادن با دستگاه‌های اجرایی، ابقای پروانه‌های اکتشاف دارای ۵۰ درصد پیشرفت و تشکیل کارگروه‌های مختلف برای بازدید از معادن مهمترین مصوبات شورای معادن استان مرکزی در سال گذشته است.
وی ادامه داد: بیش از ۴۲ نوع ماده معدنی در استان مرکزی شناسایی شده و امکانات برای استخراج تنگستن، قلع ، مولیبدن، طلا، مس، آندالوزیت، مرمریت سیاه، گرانیت، کانی‌های قیمتی و زینتی شامل فیروزه، کریزوکولا، جاسیر، آزوریت و مالاکیت، عقیق، بلور کوارتز، ارپیمان (سولفور آرسنیک)، بنتونیت و کلسیت در منطقه وجود دارد.
استان مرکزی با حدود570 معدن رتبه هفتم کشور در این زمینه را به‌خود اختصاص داده و تاکنون از ۵۷ نوع ماده معدنی موجود در کشور ۴۲ نوع آن در استان مرکزی شناسایی شده است که ۳۵ ماده معدنی در این خطه بهره‌برداری می‌شود.

بیش از چهار هزار نیروی کار در معادن استان مرکزی فعالیت دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار