رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: هفت هزار کیلومتر مربع از سطح استان در قالب پهنه‌ی اکتشافی، مطالعه و نقاط امید بخش معدنی، شناسایی می شوند.
کد خبر: ۸۴۱۰۰۷
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۱ 21 April 2020
به گزارش خبرنگار بازار، سالار حسین پور بعدازظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران در محل صنعت و معدن استان افزود: عملیات اکتشافی در این پهنه آغاز شده است و برنامه ریزیهای لازم برای توسعه معدن و استفاده از ظرفیتها در این راستا انجام می شود.
وی با بیان اینکه سه هزار کیلومتر مربع از مساحت استان نیز با عنوان پهنه دنای شرقی، توسط سازمان زمین شناسی مطالعه شده است، گفت: یکی از صنایع معدنی استان که در حال تجهیز و ساخت است، آهک هیدراته چرام است.
حسین پور افزود: این معدن ۳۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با همکاری شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران قرار بر این است که اجرای پروژه تسریع یابد.
وی با بیان اینکه امیدوارم این پروژه در راستای محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال تا هفته دولت به بهره برداری برسد، تصریح کرد: حجم سرمایه گذاری این طرح ۲۰ میلیارد تومان بوده و این طرح برای ۱۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی ایجاد می کند.
حسین پور میزان اشتغالزایی مستقیم این طرح را ۷۵ نفر عنوان کرد و گفت: با بهره برداری ازاین طرح، سالانه ۳۰ هزار تن کنستانتره فسفات تولید می شود.
وی افزود: همچنین به صورت سالیانه ۱۰ هزار تن آهک هیدراته در این طرح تولید می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار