بنابر اعلام مدیر شبکه بهداشت و درمان لنده، روند گسترش شیوع ویروس کرونا طی روزهای گذشته روند صعودی داشت و آمار این شهرستان به ۱۴ تن رسید.
کد خبر: ۸۴۱۴۰۲
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰ 23 April 2020

بر اساس اعلام مدیر شبکه بهداشت و درمان لنده در نشست شورای سلامت آمار مبتلایان به کرونا در این شهرستان رو به افزایش است.

نور محمد نعمتی از مردم خواست توصیه ها و تذکرات را همچنان جدی بگیرند و درخانه بمانند.

بنابر اعلام مدیر شبکه بهداشت و درمان لنده، روند گسترش شیوع ویروس کرونا طی روزهای گذشته روند صعودی داشت و آمار این شهرستان به ۱۴ تن رسید.

نعمتی خاطرنشان کرد؛ از ۱۴ مورد قطعی، ۵ تن بهبود یافتند و ۹ بیمار دیگر بنابر پروتکل های بهداشتی در قرنطینه خانگی بسر میبرند.

فرماندار لنده در نشست اضطراری شورای سلامت لنده از اعضای این شورا خواست همچنان کرونا را جدی بگیرند و اجازه داده نشود انعطاف های این روزها باعث شود مردم احساس کنند به پایان خط مبارزه رسیدیم.

موسوی با اشاره به روند صعودی بیماری کرونا گفت؛ اتاق اصناف و بهداشت و درمان شهرستان با جدییت بیشتر بر بازار نظارت کنند.

فرماندار لنده گفت:بحث ضدعفونی در سطح شهر وروستاها نباید کنار گذاشته شود و با توجه به موارد جدید در شهرستان گند زدایی و ضد عفونی اماکن پرتردد انجام گیرد.

فرماندار شهرستان لنده تصریح کرد: اجرای سیاست های سخت گیرانه، اطلاع رسانی از طریق بلندگو در دو نوبت صبح و عصر، گندزدایی روزانه معابر، تعطیلی مساجد و حسینه ها و اجرای پروتکل های بهداشتی در اماکن عمومی باید صورت گیرد.

وی در ادامه گفت:عابربانک ها، پمپ بنزین و فروشگاه ها باید سیاست های سخت گیرانه تری نسبت به اجرای گام دوم هوشمندسازی و سیاست های بازدارنده داشته باشید و اصناف در خصوص کسبه متخلف فورا برخورد قاطعی داشته باشد.

موسوی گفت: در بحث مراسمات عزاداری و عروسی باید محدودیت ها اعمال شود و صرفا مجوز تنها به کسانی داده می شود که فوت شده باشد و بدون تجمعات برگزارشود.

فرماندار شهرستان لنده تصریح کرد:رصد کامل افراد مبتلا و اجرای قرنطینه خانگی افراد مبتلا در منزل که در صورتی که فرد مبتلا اقدام به رعایت اصول قرنطینه نکرد برابر قانون با دستور قضایی دستگیر شود.

موسوی گفت: دهیاران نسبت به اجرای پروتکل های بهداشتی  در روستاها باید دقت لازم صورت گیرد.
 

فرماندار شهرستان لنده تصریح کرد: مشارکت اقشار مختلف در رزمایش بزرگ کمک مومنانه باید از سوی همه مردم و مسئولان صورت گیرد تا اقشاری که از قبل این بیماری آسیب دیدند حمایت شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار