فرماندار شهرستان خرم‌دره عنوان کرد
فرماندار خرم‌دره گفت: با ایجاد بستر مناسب در روستاها، مهاجرت معکوس از شهرها به این مناطق افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۸۴۲۸۸۵
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۹ 27 April 2020

تحقق مهاجرت معکوس در گرو ایجاد بسترهای لازم در روستاها

فرماندار خرم‌دره گفت: با ایجاد بستر مناسب در روستاها، مهاجرت معکوس از شهرها به این مناطق افزایش می‌یابد.

حجت محمدی دیروز (۷ اردیبهشت) در حاشیه بازدید از روستاهای اسلام‌آباد و انجلین این شهرستان، با اشاره به ضرورت خدمت‌رسانی مطلوب به روستائیان، افزود: رفع مشکلات راه‌های ارتباطی، تامین آب شرب سالم و بهداشتی و ایجاد زمینه‌های مختلف شغلی به‌ویژه دامداری و دامپروری در منطقه، باعث افزایش بحث مهاجرت از شهر به روستاها خواهد شد.

وی با بیان این‌که بنیاد مسکن تسهیلات خوبی برای احداث و مقاوم‌سازی مساکن روستایی در نظر گرفته است، تصریح کرد: با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۳۰ فقره وام به‌سازی از اعتبارات امسال به اهالی روستای انجلین تعلق می‌گیرد.

این مسئول با اشاره به دور بودن مسیرهای ارتباطی برخی از روستاها از شهر مانند انجلین و دغدغه بسته شدن راه‌های ارتباطی، اظهار کرد: با توجه به بارش برف در زمستان ۹۸ با تلاش‌های اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هیچ انسداد راهی نداشتیم و در کمترین زمان ممکن راه‌ها بازگشایی شده است.

فرماندار خرم‌دره با اشاره به مطالبات روستائیان در حوزه بهداشت و درمان، تاکید کرد: برای خدمت‌رسانی هر چه بهتر در حوزه بهداشت و درمان به ساکنان، بهیار باید در هفته یک روز را در روستای اسلام‌آباد و سه روز در خانه بهداشت روستای انجلین مستقر باشد تا موارد بهداشتی این روستا با مشکل مواجه نشود.

وی با اشاره به پتانسیل‌های بالای روستاهای خرم‌دره از جمله انجلین در حوزه گردشگری به ویژه اکوتوریسم، بیان کرد: با تقویت زیرساخت‌های گردشگری در روستاها و توجه ویژه به بوم‌گردی می‌توان علاوه بر ایجاد اشتغال، منبع درآمد پایدار نیز برای روستائیان محقق ساخت.

فرماندار خرم‌دره با تاکید بر ضرورت اهتمام بیشتر برای حل مشکلات روستائیان، خاطرنشان کرد: توجه به روستاها از اولویت‌های دولت تدبیر و امید است.

منبع/ ایسنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار