از آنجاییکه شیوه مدیریت برخی فرمانداران واستیصال آنان به نوعی نارضایتی مردم ،رسانه ها وبخشی از جریانات سیاسی همراه دولت را در استان برانگیخته است ،شاید تغییر فرمانداران بعنوان نمایندگان عالی دولت در شهرستانهای فوق الذکر بتواند تا حدودی انتظارات منتقدین را برآورده نماید ،البته منوط به اینکه فرمانداران جدید بتوانند ضمن اهتمام  به سیاست های دولت ،نیم نگاهی هم به تغییر رویه ها داشته باشند .
کد خبر: ۸۴۳۲۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸ 28 April 2020

تابناک ایلام ::تقریبا نیمه اول اسفند ماه بود که این رسانه از تغییرات در سطح برخی فرمانداران ومدیران کل خبر داد ،تغییراتی که از همان ماه اسفند با جابجایی مدیرکل کتابخانه های استان روند آن آغاز و تا به این لحظه با تغییر مدیرکل آموزش وپرورش استمرار داشت.یقینا قطار تغییرات مدیریتی متوقف نخواهد شد وتا ایستگاه آخر برخی از فرمانداران ومدیران ستادی استانداری از آن پیاده وافراد جدید بر آن سوار خواهند  شد.

بیشتر بخوانید 

موج تغییرات مدیریتی گسترده در راه استان 

نکته قابل توجه در موضوع اخبا جابجایی که همواره بر آن تاکید ورزیده ایم؛ ضرورت ایجاد تغییرات بر اساس ساختار مدیریت کشور آن هم در راستای گردش نخبگان وجاری شدن خون تازه در رگهای مدیریت کشور است. تغییراتی که خروجی آن به ایجاد تحول ملموس در ساختارها و تغییر رویه در تمامی حوزه ها به نفع مردم واجرای سیاست های دولت بیانجامد.

اگر هم نقدی به تغییرات وارد آمده است از حیث شکلی بوده نه ماهوی !چرا که معتقدیم اگر جابجایی ها فقط منجر به تغییر دکوراسیون مدیریت شود واز حیث ماهوی هیچگونه نتیجه ای برای بهبود شرایط به نفع مردم وماموریت های سازمان به همراه نداشته باشد ،همان بهتر که انجام نپذیرد !

بنابراین موج تغییرات پیش رو ساختار مدیریت سیاسی واجرایی استان را هدف قرار خواهد داد ،به این معنا که این موج حداقل چهار فرماندار شهرستانهای ایلام ،ایوان ،مهران ودهلران و درون سازمانی استانداری نیز مدیرکل حوزه ریاست و یک اداره کل دیگر را فرا خواهد گرفت .

از آنجاییکه شیوه مدیریت برخی فرمانداران واستیصال آنان به نوعی نارضایتی مردم ،رسانه ها وبخشی از جریانات سیاسی همراه دولت را در استان برانگیخته است(منهای فرماندار با تجربه  مهران که قرار است به رغم سن پایین تر از سطح بازنشستگی به درجه بازنشستگی نایل آیند)،شاید تغییر فرمانداران بعنوان نمایندگان عالی دولت در شهرستانها  بتواند تا حدودی انتظارات منتقدین از برخی از آنان را برآورده نماید .البته منوط به اینکه فرمانداران جدید بتوانند ضمن اهتمام  به سیاست های دولت ،نیم نگاهی هم به تغییر رویه ها داشته باشند .

تاکنون آنچه را که در تغییر فرمانداران شهرستانهای استان شاهد بوده ایم ،بیشتر به تعویض لباس شبیه بوده است تا تغییر پوشنده آن ! چرا که رویه ها ،شیوه ها ،ساختارها ،نحوه اعمال مدیریت و ماموریت ها با تغییر فرمانداران همچنان ثابت مانده اند و این موضوع به شکل رکود منجر به ایجاد نارضایتی از عملکردها ظهور وبروز کرده است.

به هرحال آنچه که در روزهای آتی به وقوع خواهد پیوست یک خانه تکانی جدی در مدیریت سیاسی واجرایی استان قابل تعبیر است ،خانه تکانی که در آن سکان مدیریت اجرایی سیاسی دو شهرستان ایوان ومهران در دستان دو نیروی جوان همراه دولت قرار خواهد گرفت و البته فرمانداران جایگزین شهرستان های ایلام ودهلران بدلیل برخی حساسیت ها همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد .

اما نکته پایانی و قابل تامل اینکه  ایجاد تغییرات در برهه زمانی جاری یکماه تا آغاز بکار مجلس یازدهم را می توان هوشمندانه ترین اقدام استاندار و وزرای دولت به حساب آورد . می توان چنین برهه ای از زمان را تحت عنوان " برزح سیاسی کشور "اطلاق کرد ،چرا که نه نمایندگان فعلی از قدرت لازم برای دخالت در عزل ونصب ها و نه منتخبین مردم از توان و حقوق قانونی برای ورود به این تغییرات برخوردار هستند.

بنابراین هوشمندانه بودن این تغییرات از اینجا قابل استنباط است که استاندار و وزارت خانه های متبوع ،بدون مزاحمت هیچ نماینده ای وبا  فراغت بال بیشتری ماموریت خود را به سرانجام رسانیده واز سویی نیز تا پایان عمر دولت ،نمایندگان غیر همسو در مجلس یازدهم را برای فشار برای ایجاد تغییرات در بدنه مدیران دستگاههای حساسی همچون فرمانداری ها خلع سلاح خواهند کرد . 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
یعنی فرماندار دره شهر باقی میمونه؟!!!!!!!
007
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
به کوری چشم دشمنان و بدخواهان با قدرت هستش
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
متاسفانه هیچ چیزعوض نمیشه فقط استاندارایلام میخوادقبل رفتن خودش یااعمال سلیقه نمایندگان جدید جای مخلصان و....خودشو تعیین کنه همین
ایلامی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
پس مدیر کل بی عرضه میراث فرهنگی و گردشگری ، که با معامله فروتن و استاندار دوبار موند کی میخواد عوض بشه
علیمرد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
بی ربطترین انتصاب دولت روحانی در استان ایلام فقط و فراقط جناب معروف بسطامیه.
بهترین پستی که لیاقتشو داره دهیار روستای خودشه طاقطاوی.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار