ثانیه‌هایی پیش دماوند در استان تهران با زمین لرزه نسبتا شدیدی لرزید. زمین لرزه ای که در چند شهر مجاور هم موجب وحشت بسیاری از مردم شد.
کد خبر: ۸۴۷۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۸ 08 May 2020
ثانیه‌هایی پیش دماوند در استان تهران با زمین لرزه نسبتا شدیدی لرزید. زمین لرزه ای که در چند شهر مجاور هم موجب وحشت بسیاری از مردم شد.

به گزارش «تابناک»،بر اساس گزارش مرکز لرزه‌نگاری کشوری مؤسسۀ ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زمین لرزه با بزرگی 5.1 دماوند در استان تهران را لرزاند. زلزله ای که کانون آن در طول جغرافیایی 52.05 و عرض جغرافیایی 35.78 و در عمق 7 کیلومتری زمین قرار داشته اما شدتش موجب شده در چندین شهر از جمله در تهران احساس شود.
 
بر اساس این گزارش، این زلزله در ساعت ۰۰:۴۸:۲۱ بامداد امروز (۱۹ اردیبهشت ماه سال ۹۹) و در محدوده ای در مرز استان‌های مازندران و تهران به وقوع پیوسته است. زلزله ای که برخیسات های جهانی شدت آن را بالغ بر ۵.۵ ریشتر ذکر کرده اند و نزدیک‌ترین شهرها به آن به این ترتیب است:

۶ کیلومتری دماوند (تهران)
۱۳ کیلومتری رودهن (تهران)
۱۶ کیلومتری بومهن (تهران)
نزدیک ترین مرکز استان به کانون زلزله، تهران است که در ۵۸ کیلومتری آن قرار دارد و بعد کرج با ۹۶ کیلومتر، دومین مرکز استان نزدیک به این منطقه محسوب می شود. این در حالی است که بر اساس گزارش های رسیده، این زلزله در شهرهای زیادی احساس شده و موجب شده مردم هراسان روانه کوچه ها و خیابان ها شوند.
افزایش مصدومان به ۲۰ نفر
۱۳۹۹/۰۲/۱۹ - ۰۹:۰۳

مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور با اعلام این خبر به ایسنا گفت: در شهرستان دماوند ۶ نفر به دلیل فرار حین زلزله دچار مصدومیت شدند و متأسفانه یک نفر مردی ٦٠ ساله حین فرار دچار ضربه به سر شد و جان خود را از دست داد. در شهرستان تهران ١٢ نفر، شمیرانات یک نفر و در استان البرز دو نفر به دلیل فرار ناشی از ترس زلزله مصدوم شدند.

بازگشایی بوستان های تهران
۱۳۹۹/۰۲/۱۹ - ۰۸:۵۹

مشاور شهردار تهران از بازگشایی بوستان‌های تهران به دستور حناچی خبر داد.

غلامحسین محمدی در صفحه خود در توییتر نوشت: «بنا به دستور شهردار تهران درب کلیه بوستانهای شهر گشوده شده است و پذیرای شهروندانی هستند که مایلند امشب را بیرون از منزل سپری کنند. رعایت مسائل بهداشتی و خودمراقبتی برای مقابله با شیوع کرونا فراموش نشود.»

فوت یک نفر حین فرار
۱۳۹۹/۰۲/۱۹ - ۰۲:۴۱

سخنگوی وزارت بهداشت ضمن اعلام فوت یک نفر حین فرار از زلزله به مردم توصیه کرد: آرامش خود را حفظ کنید، اگر در خارج از منازل هستید، ⁧ فاصله‌گذاری ⁩ فیزیکی کماکان فراموش نشود.

تهران لرزید / استشمام بوی بد در برخی مناطق / تکمیل می شود..

 

ثبت دو پس لرزه
۱۳۹۹/۰۲/۱۹ - ۰۲:۳۱

آن گونه که گزارش های مرکز لرزه نگاری کشوری نشان می دهد، تا کنون دو پس لرزه، هر دو با بزرگای 2.5 ریشتر در کانون زلزله دماوند به وقوه پیوسته است. این در حالی است که زلزله 5.1 ریشتری بامداد امروز در دماوند، دومین زلزله به وقوع پیوسته در این نقطه در ساعات اخیر بوده است!

تهران لرزید/ کانون زلزله دماوند و شدت آن ۵.۱ ریشتر/ بیاموزید: هنگام وقوع زلزله چه باید کرد؟

 
مصدومیت ۶ نفر هنگام فرار از زلزله!
۱۳۹۹/۰۲/۱۹ - ۰۲:۲۹

مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور از مصدومیت شش تن در منطقه گیلاوند حین فرار از زمین لرزه خبر داد.

وی در گفت و گو با ایسنا افزود: بلافاصله تیم های ارزیاب به محل اعزام شدند و از سوی دکتر کولیوند رییس سازمان اورژانس کشور، نیز نماینده سازمان اورژانس کشور به گیلاوند اعزام شد.

خالدی با اشاره به آماده باش بیمارستان های دماوند و فیروزکوه گفت: بیمارستان امام خمینی، بیمارستان امام حسین، بیمارستان شهدای تجریش، بیمارستان حضرت رسول نیز در آماده باش هستند. در استان مازندران نیز دو بیمارستان ١٧ شهریور آمل و شهدای زیراب در آماده باشند.

وی گفت: تمام آمبولانس ها در محدوده شرق استان تهران و جنوب مازندران در آماده باشند و در میادین اصلی شهر مستقر شدند و اقدامات لازم را انجام خواهند داد. دستور العملی نیز برای اورژانس های بیمارستان ها صادر شده تا بتوانند ظرفیت پذیرش ها را افزایش دادند و متخصصان فراخوان شدند تا آمادگی لازم را داشته باشند.

ازدحام ، شلوغی و ترافیک در پمپ بنزین ها
۱۳۹۹/۰۲/۱۹ - ۰۲:۲۳

آن گونه که پلیس راهور تهران اعلام کرده، در پی زمین‌لرزه اخیر، ۲۰ تا۳۰درصد به حجم ترافیک تهران افزوده شده است.

این خبری است که ایرنا منتشر کرده و یادآور شده که از جمله پیامدهای دیگر این زلزله، ازدحام در جایگاههای سوخت در سطح شهر بوده است.

رد احتمال وقوع زلزله بزرگتر
۱۳۹۹/۰۲/۱۹ - ۰۲:۲۲

حامد سجادی، معاون عملیات امداد و نجات کشور گفت: احتمال رخ دادن زمین لرزه قوی تر در تهران وجود ندارد.

منصور درجاتی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران هم در این باره گفت: این زلزله که دقایقی قبل رخ داد در اقصی نقاط شهر تهران نیز احساس شد. شدت این زمین لرزه در پردیس، لواسان، دماوند و جاجرود به حدی بود که مردم از ترس به خیابانها آمدند و حتی در ورامین، شهرری و کرج، ملارد و شهریار نیز احساس شد.

اسشمام بوی بد در تهران
۱۳۹۹/۰۲/۱۹ - ۰۲:۱۳

با وقوع زلزله گزارش هایی منتشر شده که حکایت از بازگشت بوی بد و مرموزی دارد که از مدتها پیش گاهی از راه می رسد و شامه ساکنان پرشمار تهرانی را آزار می دهدد. بویی که منشا آن مشخص نیست و بارها و بارها حاشیه ساز هم شده اما منشا آن یافت نشده است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
واقعیت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
این همه ادعا که مثلا سپاه دستگاه ویروس کرونا یاب درست کرده که ویروس کرونا رو از فاصله زیاد کشف ونابود میکنه رو ساخته ولی منشا بوی بد تهران رو نمیتونن پیدا کنن .واقعا خجالت آور ومسخره است .پراید شد ۹۰ میلیون تومن و خارج از مرز با این ۹۰ میلیون تومن میشه بهترین ماشین های روز دنیا رو خرید وسوار شد و مسعولین بی لیاقت ودزد وغارت گر کور شدن ونمیبینن که سفرهای مردم خالی وروز به روز خالی تر شده وگرانی بیداد میکنه .ومن نمیدانم این ۴۰ سال پول نفت و گاز مملکت کجاست که ما ابنگونه فقیر وبیچاره شدیم .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
امام زمان تورو به جدت قسم میدم هرچه زود تر ظهور کن وما رو نجات بده که دیگر توان وتحمل این گرانی و بیداد و روزگار خراب رو نداریم که روز به روزداریم فقیر تر میشیم و شب میخوابیم وصبح بیدار میشیم تا جنس ها قیمتشون دوبرابر شده و توان خرید هیچ چیز رو نداریم عده ای از خدا بی خبر دارن خون ملت ایران رو میمکن ومیخون وروز به روز جیب هاشون پر تر میشود ومردم روز به روز فقیر تر میشن .دیگر توی روی زن وبچه هامون شرمنده ایم ونمیدانیم چه خاکی برسر بریزیم بیکاری وگرانی وسفرهای خالی اجاره خانه وبیماری وبدهکاری وسودهای کلان بانکی دیگر کمرمان رو خم کرده .دیگر امیدی به زندگی نداریم پراید چرا باید بشه ۹۰ میلیون تومن .دیگر مردم نمیتونن حتی یه پراید داشته باشن .یه عده ای هم اون بالا دارن میچاپن وغارت میکنن و هیچ مسعولی هیچی نمیگه اینگار نمیبینن .اینگار مردم ایران براشون اصلا مهم نیست .بی دلیل نیست که زلزله میاد سیل میاد علت زلزله وسیل وغیرو خشم خداوند از این همه ظلم وبی عدالتی هست که بر ما مردم ایران هست .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار