کهگیلویه و بویراحمد گزارش می دهد:
پس از شیوع کرونا در کشور و لزوم اجرای قرینطه و پس از آن فاصله گذاری های اجتماعی و هوشمند ، تقریبا همه فعالیت های اجتماعی از جمله فعالیت های دینی مانند نماز جمعه تعطیل شدند.
کد خبر: ۸۴۷۵۸۲
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۸ 08 May 2020
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، پس از شیوع کرونا در کشور و لزوم اجرای قرینطه و پس از آن فاصله گذاری های اجتماعی و هوشمند ، تقریبا همه فعالیت های اجتماعی از جمله فعالیت های دینی مانند نماز جمعه تعطیل شدند.
طی چند ماه اخیر با اقدامات خوب مسئولین و همکاری با ارزش مردمی ، نحوه شیوع کرونا به گونه ای مدیریت شد که نسبت به بسیاری از کشورهای دنیا عملکرد نسبتا خوبی ثبت شد.
طی روزهای اخیر هم با تصمیم مسئولین کشوری و پس از تقسیم بندی کشور به سه رنگ کرونایی سفید ، زرد و قرمز ، قرار شد برخی فعالیت های اجتماعی دینی مانند نماز جمعه در مناطق سفید از سر گرفته شود که در این زمینه برخی مناطق کهگیلویه و بویراحمد مجوز برگزاری این آئین با شرط رعایت برخی پروتکل ها را گرفتند.
امروز جمعه 19 اردیبهشت 99 اولین نماز جمعه سال در برخی مناطق کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد اما این آئین کمترین انعکاس رسانه ای را داشت به گونه ای که به جز خبرگزاری صدا و سیما تقریبا خبری از پوشش خطبه های این نماز های جمعه خصوصا در خبرگزاری ها نبود! این در حالی است که مشخص نیست در سه منطقه سرفاریاب ، قلعه رئیسی و دیشموک که مجوز برگزاری نماز جمعه را داشتند سرانجام چه شد!
آنچه که در ادامه می بینید انعکاس خطبه های این آئین در خبرگزاری صدا و سیما است.
انعکاس ضعیف رسانه ای از اولین نماز جمعه های کرونایی!
 
ضرورت رعایت دستور العمل های بهداشتی توسط مردم
امام جمعه باشت در خطبه های نماز جمعه این شهر گفت: از همه کسانی که در کشور به هرنحوی در زمان شیوع ویروس کرونا به مردم خدمت رسانی کردند تشکر می کنم.
حجت الاسلام عبودی افزود: مسئولان قوای سه گانه و بقیه دستگاه‌ها، سازمان‌ها، نهاد‌ها، خصوصا مسئولان وزارت بهداشت و کادر درمانی، نیرو‌های جهادی، نیرو‌های بسیج مردمی، طلاب، دانشجویان طی این مدت تلاش های شبانه روزی داشتند.
وی با تشکر از مدیران دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: در کهگیلویه و بویراحمد غربالگری و بیماریابی به خوبی انجام شد و تا حدودی مسئولان در کنترل بیماری موفق بودند.
امام جمعه باشت بیان کرد: در صورت ضرورت برای خروج از خانه و انجام فعالیت ها و مشاغل مختلف، اجرای تمامی دستورالعمل ها و پروتکل ها و توصیه های بهداشتی و ایمنی لازم و ضروری است.
حجت الاسلام عبودی با بیان اینکه مردم نباید شرایط را خیلی عادی حساب کنند افزود: مردم باید به دستور العمل های بهداشتی توجه کنند تا بتوانیم این ویروس را به طور کامل ریشه کن کنیم.
خطیب جمعه باشت  گفت: فردا میلاد باسعادت امام حسن مجتبی(ع) ـ کریم اهل بیت ـ است و این روز را به همه مردم ایران تبریک عرض می کنم.
وی با اشاره به نامگذاری امسال به نام جهش تولید اضافه کرد: مسئولان باید توجه کنند که با سخنرانی و شعار دادن مشکل کشور برطرف نمی شود، باید ظرفیت ها و استعداد های هر منطقه را شناسایی و از این ظرفیت ها برای توسعه منطقه استفاده کنند.
امام جمعه باشت افزود: سهام عدالت آزاد شد و تصمیم گیری با خود صاحب سهام است و این طرح در حقیقت برای کمک به معیشت مردم، تقویت بورس و اقتصاد کشور اجرا شد.
نماز جمعه مارگون به روایط تصویر
 
کرونا ادعا‌های دروغین غرب را باطل کرد
حجت الاسلام افشار خطیب جمعه چرام با بیان اینکه ویروس کرونا ماهیت و باطن دنیای حقیقی غرب را به نمایش گذاشت گفت: غرب و خصوصا آمریکا سال‌ها با امپراتوری رسانه‌ای به مردم دنیا قالب کرده بود که آمریکا و غرب سرزمین فرصت‌ها و امکانات و رفاه و آزادی و دموکراسی است، اما کرونا همه این ادعا‌های دروغین را باطل کرد.
حجت الاسلام افشار افزود: آمریکا چنان با کمبود تجهیزات پزشکی و ماسک و دستگاه تنفس دچار شد که اقدام به راهزنی و دزدی دریایی می‌ کرد و خبرگزاری رویتر این حرکت را به «تاکتیک غرب وحشی» تعبیر کرد.
انعکاس ضعیف رسانه ای از اولین نماز جمعه های کرونایی!

وی بیان کرد: در آمریکا مثل قحطی زدگان برای خرید غذا و لوازم بهداشتی، هجوم می‌آورند و مردم رکورد خرید اسلحه در تاریخ آمریکا را شکسته اند، آمریکایی‌ها تنها در ماه مارس ۲ میلیون قبضه سلاح خریده اند.
امام جمعه چرام اضافه کرد: قویترین قدرت علمی جهان یعنی آمریکا که ادعا می‌کرد هیچ مسئله سختی وجود ندارد و ذهن آمریکایی و لیبرال دموکراسی پایان تاریخ است این در حالی است که در مقابله با یک ویروس کوچک عاجز ماندند.
وی گفت:کرونا نقاب غرب را به پایین کشید و چهره غرب وآمریکای راهزن و دزد، فقیر و کثیف، غیربهداشتی و غیراخلاقی و در یک کلام غرب وحشی را به نمایش گذاشت.
خطیب جمعه چرام بیان کرد:، اما در ایران اسلامی نیرو‌های جهادی در کنار دولت به میدان آمدند و فضایی مثل زمان دفاع مقدس بوجود آمد.
حجت الاسلام افشار بیان کرد: از عموم مردم مومن ایران اسلامی به ویژه گروه‌های جهادی، کادر درمانی و پزشکی که زحمات شبانه روزی داشتند تشکر می کنم.
وی گفت: توقع این است با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و کمک به کادر درمانی کشور این ویروس را به طور کامل از بین ببریم.
انعکاس ضعیف رسانه ای از اولین نماز جمعه های کرونایی!
 
مساجد کانون خدمت به آسیب‌دیدگان از کرونا
امام جمعه شهر لیکک در آیین عبادی سیاسی این شهر، با اشاره به فرارسیدن سالروز ولادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) بر برگزاری ویژه برنامه‌های مختلف به این مناسبت با رعایت دستوالعمل‌های بهداشتی تاکید کرد و گفت: حضرت امام حسن مجتبی (ع)، به دلیل بهره مندی از ویژگی عصمت، برترین مربیان اخلاق برای انسان، به ویژه برای دوستداران و پیروان خود به شمار می‌روند و بهترین الگوی اخلاقی به دور از هر گونه کژی برای انسان‌ها است.
حجت الاسلام افروغی با بیان اینکه مساجد در این برهه خاص مکانی برای یاری رساندن به نیازمندان و آسیب‌دیدگان از کرونا بود که در قالب گروه‌های جهادی، مجموعه‌های مردمی و خیرین در سراسر استان و کشور شکل گرفته است گفت: مردم ولایتمدار ایران اسلامی در این مدت، در مساجد فعالیت‌های مختلف خیرخواهانه انجام دادند و قشر‌های مختلف در مساجد با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و حفظ فاصله گذاری اجتماعی کانون خدمت به مردم بودند.
وی به در پیش بودن لیالی قدر و عظمت شب‌های قدر در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و به تشریح فضایل و برکات ماه مبارک رمضان و تاثیر این ماه در نزدیک نمودن دل‌های مومنان به یکدیگر پرداخت و گفت: ماه مبارک رمضان به عنوان ماه مهمانی و ضیافت الهی، بهترین فرصت برای خودسازی انسان‌ها است.
حجت الاسلام افروغی اضافه کرد: امروز با وجود مشکلات در نقاط مختلف جهان، به همت جوانان این مرز و بوم، مبارزه با کرونا در بحث تولید اقلام بهداشتی و درمانی پیشرفت‌های خوبی داشت و کمبود‌ها جبران شد.
انعکاس ضعیف رسانه ای از اولین نماز جمعه های کرونایی!
 
ضرورت توجه مسئولان به وضع معیشتی مردم
نماز جمعه شهر لنده به امامت حجت‌الاسلام سید هدایت محمودی اصل امام جمعه لنده برگزار شد.
حجت الاسلام سید هدایت محمودی اصل در خطبه‌های جمعه شهر لنده گفت: عده‌ای می‌گفتند کرونا نشانه ظهور امام زمان (عج) است و به نوعی قصد داشتند مسئله ظهور را تحت تاثیر قرار دهند.
حجت الاسلام محمودی اصل اضافه کرد: دنیای غرب را به خوبی در همین دوران بیماری کرونا مشاهده کردیم که چگونه به مراکز تجاری و بهداشتی هجوم آوردند و بار دیگر ماهیت خویش را به جهان نشان دادند، ولی نیرو‌های جهادی ما در حوزه بهداشت و درمان جان خویش را تقدیم کردند.
وی ادامه داد: صداوسیما و اصحاب رسانه در آگاهی رساندن به مردم، تلاش‌هایی ستودنی داشتند و وظیفه ما است که از زحمات مدیران و کارکنان این مجموعه ها قدر دانی کنیم همچنین از انجمن‌های خودجوش جوانان، گروه‌های مختلف جهادی و مسئولانی که پای کار بودند قدردانی می‌کنیم.
حجت الاسلام محمودی اصل تاکید کرد: مسئولان اجرایی و نظارتی برای تحقق شعار سال حرکت کند و مردم انتظار دارند که بر وضعیت بازار نظارت کافی داشته باشند.
امام جمعه لنده گفت: روز صلیب سرخ را به همه زحمت کشان جمعیت هلال احمر و روز معلم را به همه زحمت کشان تعلیم و تربیت تبریک می‌گوییم و امیدواریم نسلی انقلابی و مهدوی تربیت کنند.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار