در نشست کمیسیون خرید تضمینی گندم اعلام شد :
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد : چنانچه کامیونی حامل گندم استان در حال انتقال این محصول به خارج از استان ،توسط نیروی انتظامی توقیف شود ، این اقدام به عنوان حمل کالای قاچاق محسوب می شود و ضمن هدایت کامیون به نزدیک ترین مرکز خرید گندم ، راننده متخلف تحویل مراجع قضایی می شود.
کد خبر: ۸۴۷۹۷۴
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۸ 09 May 2020

متخلفین خروج غیرقانونی گندم استان به مراجع قضایی معرفی می شوند

 نشست کمیسیون خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، در این نشست مهمترین موضوعات و مشکلات مربوط به خرید تضمینی گندم در استان مورد بررسی قرار گرفت .
سید حشمت الله صمیمی دوست گفت : با توجه به شروع فصل برداشت محصولات کشاورزی لازم است تمهیدات ویژه در نظر گرفته شود.
صمیمی دوست افزود : خروج یک کیلوگرم گندم تولیدی استان به خارج از استان ممنوع می باشد و با هماهنگی های صورت گرفته ، نیروی انتظامی از خروج گندم به استان های دیگر جلوگیری خواهد کرد.
وی گفت : چنانچه کامیونی حامل گندم استان در حال انتقال این محصول به خارج از استان ،توسط نیروی انتظامی توقیف شود ، این اقدام به عنوان حمل کالای قاچاق محسوب می شود و ضمن هدایت کامیون به نزدیک ترین مرکز خرید گندم ، راننده متخلف تحویل مراجع قضایی می شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: فرمانداران این استان موظفند با تدابیر لازم از خروج قاچاق و عرضه خارج از شبکه گندم تولیدی استان به دیگر نقاط کشور جلوگیری کنند.
صمیمی دوست با اشاره به شرایط کرونایی ، عنوان کرد : در چنین روزهایی که مردم استان با مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا مواجه است ، لازم است گندم تولیدی کشاورزان کهگیلویه و بویراحمد در کمترین زمان ممکن و با مدیریت سازمان جهاد کشاورزی استان خریداری و ذخیره سازی شود.
متخلفین خروج غیرقانونی گندم استان به مراجع قضایی معرفی می شوند
 
وی افزود : گندم کشاورزان در برخی مناطق استان مانند باباکلان که مرکز خرید تضمینی وجود ندارد ، باید با مدیریت جهاد کشاورزی صورت گیرد و اجازه خروج حتی یک کیلو گندم تولیدی استان به مناطق دیگر داده نمی شود.
وی ابراز داشت: شرکت غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد موظف است سامانه خرید خود را به صورت فعال نگه دارد و در پرداخت قیمت خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز به کشاورزان این استان شتاب بخشی کند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان این استان در سامانه ملی ثبت شود.
صمیمی دوست اظهار داشت: بر اساس اعلام مسؤولان سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد پیش بینی می شود که امسال میزان خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان این استان ۷۵ هزار تن  و میزان کلزای تولیدی حدود 4 هزار تن باشد.
وی افزود: ۹ مرکز خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که همگی آنها فعال هستند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: یکی از مشکلات اصلی کشاورزان این استان برای تحویل گندم مازاد بر نیاز بالا بودن نرخ کرایه حمل از مزرعه تا مرکز خرید است.
صمیمی دوست عنوان کرد: نشستی با مسؤولان شرکت های حمل و نقل بار کهگیلویه و بویراحمد برای ساماندهی نرخ کرایه حمل گندم از مزرعه تا مرکز خرید برگزار و تصمیم های لازم گرفته شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار