سردار خورشیدی :
خورشیدی : موحد یک سناتور کاربلد و شجاع و با عرضه و به درد روزهای سخت امروز ایران‌می خورد و‌تجربیات بسیار مفیدی در مجلس دارند که کمتر کسی از سناتورهای مجلس چنین هستند.
کد خبر: ۸۴۸۲۰۸
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲ 10 May 2020
این روزها گمانه زنی های مهم سیاسی بیشتر اطراف چگونگی ترکیب و تقسیم مناصب مجلس یازدهم است و دیدگاه های متفاوتی که نشات گرفته از تفکرات سیاسی اشخاص است مطرح می شود.
سردار احمد خورشیدی پدر داماد محمود احمدی نژاد و از طرفداران پر و پا قرص وی است که با یکی از سایت های محلی فعال در شهرستان گچساران (خبراوران) گفتگویی انجام داده است و در این خصوص پیش بینی جالبی در مورد موفقیت بی سابقه نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد در کسب مناصب مجلس دارد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، خورشیدی در پاسخ به این سوال که از تحرکات و رایزنی‌های منتخبان مجلس یازدهم برای تصاحب پست های مهم مجلس چه خبر و اینکه با نزدیک شدن به پایان عمر مجلس دهم و آغاز مجلس یازدهم رایزنی‌های فشرده‌ای مابین نمایندگان صورت گرفته! است ، پاسخ داد : مجلس ۱۶ فقره کمیسیون دارد که هر کدام از ۱۹ تا ۲۴ نماینده تشکیل گردیده است و بر اساس انتخابات درون کمیسیونی ، انتخاب می گردند وتحرکات فعلی در بین منتخبین بر روی رئیس و نواب و دبیران و ناظران هیات رییسه و کمیسیون های مهمتراز جمله اقتصاد ، انرژی ، برنامه و بودجه و امنیت ملی و سیاست خارجی ، کشاورزی ، اجتماعی در جریان است.
موحد پدیده هیأت رئیسه خواهد بود / نوادر ایران به مجلس یازدهم ورود کرده اند! 

وی در پاسخ به این سوال که آرایش سیاسی و درون مجلسی نمایندگان دور یازدهم برای ریاست مجلس چگونه است ؟ پاسخ داد : در حال حاضر برای ریاست مجلس آقایان نیکزاد — قالیباف — شمس الدین حسینی — فریدون عباسی و حاجی بابایی و میرسلیم مطرح هستند که شانس نیکزاد و قالیباف بیشتر است و البته سرعت جذب آراء نیکزاد از سایر دوستان برجسته تر به نظر می رسد ودر روزهای آخر منتهی به ۷ خرداد که روز بازگشایی مجلس یازدهم است اتفاقات‌ اثر گذاری بروز خواهد کرد که تقریبا تکلیف رییس مجلس را یکسره خواهد کرد.
موحد پدیده هیأت رئیسه خواهد بود / نوادر ایران به مجلس یازدهم ورود کرده اند!

سردار خورشیدی در پاسخ به این سوال که از منتخبان استان کهگیلویه و بویراحمد ‌چه خبر! سهم استان کهگیلویه و بویراحمد از کمیسیون‌ها یا حتی اعضای هیئت رئیسه مجلس را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ پاسخ داد : اتفاق خیلی مهم این است که کهکیلویه و بویراحمد در حال صعود به بام مجلس است یعنی کاری که ۴۱ سال اتفاق نیفتاده و پدیده انتخابات هیات رییسه مجلس “سید محمد موحد” منتخب کهکیلویه است که دارد جزو روسای مجلس یازده قرار می گیرد و تعداد قابل توجهی از نماینده ها ، پیشنهاد داده اند تا ایشان در پشت دبیری هیات رییسه مجلس قرار بگیرند ، البته طبیعی هم هست زیرا آقای موحد یک سناتور کاربلد و شجاع و با عرضه و به درد روزهای سخت امروز ایران‌می خورد و‌تجربیات بسیار مفیدی در مجلس دارند که کمتر کسی از سناتورهای مجلس چنین هستند — دبیری هیات رییسه در مجلس جایگاه مهمی است که سید محمد موحد در حال جلوس بر آنست — طوریکه از همین الان می توانید بنویسید “کهکیلویه و بویراحمد بر بام‌مجلس ” — دررابطه با آقای روشنفکر بایست بگویم وی داوطلب کمیسیون ” آموزش و تحقیقات ” هستند و تاجگردون هم کمیسیون برنامه و بودجه — اما بایست بگویم این بار تاج‌گردون شانسی برای ریاست کمیسیون ندارد تا جایی که شنیده شده با آقای امیر آبادی نماینده قم رایزنی کرده است تا ایشان رییس کمیسون شود اما قطعا رییس کمیسیون برنامه و بودجه فرد دیگریست یعنی یادکتر حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش دولت احمدی نژاد و یا دکتر شمس الدین حسینی وزیر اقتصاددولت قبل براین صندلی تکیه خواهند زد.
وی در پاسخ به این سوال که بالاخره آقایان نیکزاد و حاجی بابایی وفریدون عباسی و شمس الدین حسینی که هر ۴ نفر از وزرای دولت قبل و داوطلب ریاست مجلس هستند چه تصمیمی خواهند گرفت ؟ گفت : خبرهای بنده می گویند یااز بین ۳ نفرشان به یکی می رسند و یا ۴ نفرشان و فرد منتخب به احتمال زیاد رییس مجلس خواهد بود.
سردار خورشیدی در پاسخ به این سوال که نماینده های پایداری که تعیین کننده هستند پس از کناره گیری دکتر زاکانی به کدام سمت شیفت می کنند ؟ گفت : تفکرو سیره دوستان‌پایداری بیشتر با مدیران دولت قبل است یعنی نیکزاد و حاجی بابایی ونه آقای قالیباف
وی در پاسخ به این سوال که ترکیب راه یافتگان به مجلس یازدهم را چگونه ارزیابی می کنید ؟ گفت : ترکیب منتخبین مجلس یازده چنین است :
۱- مدیران احمدی نژادی ۵۳ نفر
۲– پزشکان و زیررشته ۲۶ نفر
۳- ادبیات و اللهیات ۵ نفر
۴– تاریخ ۴ نفر
۵– فرهنگی / دانشگاهی ۳۵ نفر
۶– حوزوی ۲۵ نفر
۷– کشاورزی ۳ نفر
۸– فلسفه ۵ نفر !!
۹- پاسدار ۲۰ نفر
۱۰– شهردار و برنامه ریزی شهری ۱۳ نفر
۱۱– حقوق ۱۸ نفر
۱۲– سیاسی ۱۰ نفر
۱۳– فنی / نفت / شیمی ۱۷ نفر
۱۴– ارتباطات ۳ نفر
۱۵– اجتماعی ۶ نفر
۱۶– اقتصاد ۱۲ نفر
۱۷- مدیریت ۲۱ نفر
۱۸- اصلاح طلب ۱۲ نفر
۱۹– مستقل ۳۴ نفر
۲۰- اصولگرا۲۴۰ نفر
خورشیدی در پاسخ به این سوال که تفاوت مجلس فعلی با مجلس های قبل را در چه می دانید ؟ پاسخ داد :دراین مجلس ۱۸ نفر وزیر و استاندار و معاون رییس جمهور و یک نفر شهردار پایتخت دیده می شوند که از این حیث از مجالس قبل قطعا قوی تر هستند آنهم وزرایی با نمره قبولی در شرایط سخت تحریمی و فشارهای سیاسی و اقتصادی داخلی و خارجی — مثلا دکتر نیکزاد وزیری بوده که دردولت و با مدیریت مرد بزرگی چون دکتر احمدی نژاد ، ۴/۳ میلیون واحد خانه ساخته که درکل دنیار بی نظیر بوده و نفر بعدی در دنیادر امر خانه سازی دیوید کامرون نخست وزید سابق انگلیس است که فقط ۱۰۰ هزار خانه برای زوج های جوان ساخته است ، مضافا براینکه برنامه دکتر نیکزاد برای مجلس یازده بسیار فنی و کارساز و گره گشا است – یا دکتر شمس الدین حسینی وزیری اهل فکر و نظراست که طرح یارانه را در تحت سخت ترین فشارها عملیاتی کرده است و تحت مدیریت دکتر احمدی نژاد روی سفره مردم آورده است یا دکتر حاجی بابایی موفق ترین وزیر آموزش و پرورش ایران در طول ۴۱ سال اخیر بوده که حقوق معلمان را احیا نموده یا دکتر فریدون عباسی پروفسوری است که با مدیریت رییس جمهور قبل ، ایران را هسته ای نموده است یا دکتر تقی پور ایران را با حمایت بی دریغ دکتر احمدی نژاد ” فضایی ” کرده است ، اینها جزو نوادر ایران هستند که الان به مجلس ورود نموده اند –گرچه در مجلس های قبل هم وزیرانی حضورداشتند اما نه تا این تعداد و نه با چنین عملکردهای مشعشعی.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار